fbpx

מהשבוע- חמישי שמח גם לנשים

ליין הנשים קיטקט שבמועדון ה-DTM עובר לימי חמישי ומציע אלטרנטיבה מוצלחת לנשים שמחפשות לצאת בחמישי בערב ולחגוג במרחב נשי, בטוח ומאפשר | "לא רק גייז מרימים, גם לסביסיות נותנות בראש"
קיטקט
צילום; רביד חכמון

DTM הדאנס בר הלהט”בי שבפלורנטין, יוצא בהצהרה מפתיעה – במסגרת לו”ז המסיבות השבועי, ליין הקיטקט שפונה לנשים, יתפוס מעתה את משבצת חמישי בערב.

זה לא טריוויאלי שבר פעיל מעדיף לשבץ נשים בשעות הפריים טיים, ימי חמישי. ה”קיטקט” שהיה עד היום ליין שפעל במוצאי שבת, עובר לאחד הלילות החזקים של השבוע, ובצעד זה שואף לנפץ מיתוס עתיק בקהילה, לפיו מי ש”מרים” זה בוודאי ההומואים.

במשך שנים התרגלנו לראות עוד ועוד מסיבות חדשות לגברים נפתחות, בעוד שמסיבת נשים חדשה זה מחזה נדיר. שני הליינים הנשיים השבועיים הקבועים מתרחשים באמצע השבוע, ימים מאתגרים לקהל שבא לחגוג עד השעות הקטנות של הלילה, שהרי רובנו עובדות בבקרים של אמצע השבוע.

אם תרצו למשל לצאת ביום חמישי בערב, תוכלו למצוא כ-10 מקומות בילוי לגברים, ואף לא מסיבת נשים אחת. בממוצע, מתוך 52 מסיבות ומקומות בילוי הפונים ללהטב”ק במהלך השבוע, רק 5 מיועדות ספציפית לקהל הנשי, פחות מ10%! עוד דוגמא לדוחק ההרמות הנשיות אפשר לראות ממש בעיניים בכמויות משאיות הגאווה של הליינים של הגברים לעומת שאר אותיות הלהטב”ק. הבר היחיד שפונה לקהל הנשי בקהילה הוא “בית אריאלה” שפתוח ברוב ימות השבוע.

אבל היום ולראשונה מאז ליין הליזי, הנשים מקבלות את יום חמישי, הפריים טיים. ליין הקיטקט, שהיה עד היום בימי שבת, עובר לימי חמישי בדאנס בר הגאה ה DTM שבפלורנטין. זוהי מחווה מרגשת שיזם ניר נוי, הבעלים של הDTM. “אני מאמין בקהל הלסביסי”, אומר נירו, “ואני רוצה לתת לו במה דווקא באחד הלילות החזקים ביותר של השבוע”.

הצעד הזה של נירו הוא צעד משמעותי שמסמל סולידריות ושיתוף פעולה בין המגדרים.

“אנחנו מתרגשות ומודות לנירו על ההחלטה, ומרגישות שהצעד הזה יכול להוביל לשינוי של ממש בתפיסה החברתית על תרבות הלילה הלהט”בית. כן, לא רק גייז מרימים, גם לסביסיות נותנות בראש”, אומרת טליה שלמון, מצוות ההפקה, “אנחנו מאמינות שהצעד הזה יביא אלטרנטיבה מוצלחת לנשים שמחפשות לצאת בחמישי בערב ולחגוג במרחב נשי, בטוח ומאפשר”, מוסיפה ספיר להב, גם היא חלק מההפקה, “מעבר לזה שזה יהיה ליין קבוע, שלסביסית יודעת בודאות שיש לה לאן לצאת בחמישי בערב” מוסיפה אודרי ששון, מפיקה ודיג’יי הבית של הליין.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

מסתמן שצעד כזה יכול להוביל למהפכה של ממש, ולשים את הנשים קצת יותר בפרונט, גם בחיי הלילה, שהניחוח הגברי נוטף מהם. “זה צעד משמעותי לקהילה כולה, השיוויון מתחיל מבפנים”, מסכמת רעות נגר, מפיקת הליין, “נראה שלאט לאט גם בחיי הלילה מבינים שיש לתת מקום שווה לנשים, ואנו לא שונות מהגברים, גם לא בצורך שלנו בחגיגות, הרמות, ריקודים, והכרויות”.

“אני זוכר את הערב שענת ניר הגיעה לביקור ראשון בליין שהפקתי עם גלעד אדמוני בדיזנגוף”, מספר אימרי קלמן, שאחראי על העיצוב החדש של ליין הקיטקט, “התרגשתי מהמעמד. הביקור הזה הוביל לשותפות ארוכה במסגרתה עיצבתי עשרות גרפיקות לאירועים שלהן ודרכן גם זכיתי להכיר הרבה נשים, לסביות וביסקסואליות, שהפכו לחברות לחיים. אני זוכר את הערב שבו ישבתי עם נועם זדה ויעל גל, ודיברנו בפעם הראשונה על הקמת הסבן אילבן. אני זוכר את הנסיעה על הטוסטוס שיעל הציעה את השם ואני עיצבתי את הלוגו. אני זוכר את ההחלטה להקדיש את השפגאט בימי רביעי לבנות וגם זוכר את עצמי מעצב את הלוגו של זותי בבית, כשבתי עזרי וקרן סוויסה יושבות לידי. גם לחתול מהלוגו של הביסי שמור מקום בלב שלי. שמחתי לעצב את הכרזה לליין החדש שמחבר ארבע נשים שאני מעריך ואוהב, בבר של בן הזוג שלי, עם מסר שאני מאמין שטוב שיצא מהקהילה הלסבית, שהן כידוע, המרימות הראשיות. מאחל הצלחה לרעות, ספיר וטליה, ולכל אלה שיצטרפו אליהן ומקדיש את העיצוב הזה לאודרי, כשהיא ניגנה חשבתי שאולי אפשר לשדרג את הלס-במור”.

עיצוב: אמרי קלמן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן