fbpx

“לך תממן תואר ראשון אחרי שהוצאת עשרות אלפי שקלים על טיפולים שהצילו את החיים שלך”

פרויקט המלגות של ארגון 'מעברים' מבקש להגדיל את מספר האקדמאים הטרנסים ולעודד גיוון מגדרי בשוק העבודה. "לאפשר לכמה שיותר אנשים מהקהילה הטרנסית ללמוד לתואר ראשון"
אדםאורבך

אנשים טרנסג’נדרים סובלים לעתים קרובות מהדרה חברתית רחבה, מאפליה ומדעות קדומות יחד עם מצוקות נפשיות. כתוצאה מכך, מתקשים להשתלב בשוק העבודה ובאקדמיה. ישנם מיעוט של מחקרים אקדמיים על אנשים טרנסים מה שגורם למחסור במענים הולמים עבור אוכלוסיה זו. על פי סקר נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה 86% מהאנשים הטרנסג’נדרים דיווחו כי חוו אפליה בתעסוקה.

“קשה לחיות בישראל כאדם בקהילה הטרנסית”, מסבירים בארגון, “60% מאיתנו ינודו או יסולקו מביתנו. ולכו תמצאו עבודה שחצי מהעולם חושב שאנחנו חריגים, מתעקש לפנות אלינו במגדר הלא נכון, או סתם בוהים בנו. ולכו תממנו עכשיו תואר ראשון בלי הגב של המשפחה, עם עבודה בשכר מינימום (אם בכלל), ואחרי שהוצאתם עשרות אלפי שקלים על טיפולים שהצילו את החיים שלכם”.

ארגון מעברים מבקש לשנות את המציאות הקיימת לא.נשים טרנסים בשוק העבודה באמצעות קידום הגדלת מספר האקדמאים הטרנסים, ועידוד גיוון מגדרי בשוק העבודה ובעולם ההיי-טק בפרט, באמצעות סיוע לטרנסים לקבל יתרון במעגל העבודה באמצעות תואר אקדמי.

בארגון מאמינים כי שילוב אנשים טרנסג’נדרים בשוק העבודה ובאקדמיה יתרום לקידומם האישי, לקידום הקהילה הטרנסית, לקידום מחקרים בנושא הטרנסי, וגם לקידום תחומים שונים, ובפרט עולם ההיי-טק באמצעות יצירת גיוון מגדרי. לשם כך החל הארגון להפעיל את פרויקט המלגות. בשנה שעברה, שהייתה שנתו הראשונה של הפרויקט, גייס הארגון בשיתוף חברת מיקרוסופט, 9 מלגות לימודים לצעירים וצעירות על הקשת הטרנסית.

בעקבות חלוקת המלגות בשנה שעברה, פנו השנה 35 אנשים שרוצים ללמוד תואר ראשון במקצועות מגוונים כמו מדעי המחשב, משפטים, תזונה, קולנוע, פיזיותרפיה ועוד.  בארגון מעברים החליטו לפתוח בקמפיין מימון המונים ולגייס את הסכום הדרוש להענקת 3 מלגות לימוד מלאות, לשם התחלה.

“אנחנו רוצים לאפשר לכמה שיותר אנשים מהקהילה הטרנסית ללמוד תואר ראשון, כדי שיוכלו לפתח את עצמם, להשיג את השורה החשובה הזו בקורות החיים, וכדי שיוכלו בהמשך למצוא עבודה טובה ולהיות עצמאים כלכלית. אנחנו יודעים ש-35 מלגות זה המון, אז התחלנו עם שאיפה הרבה יותר צנועה: 3 מלגות. תוכלו לעזור לנו לגייס 3 מלגות?”

כל תרומה יכולה לעזור

“הייתי תלמיד עם קשיי למידה”, מספר אדם אורבך, שהיה אחד ממקבלי המלגה בשנה שעברה,”הילד הזה שכבר ביסודי הולך לאבחונים כל קיץ, לקבל הקלות בבחינות. הילד שיושב גם בחופש כמה שעות, יושב ולומד מקצועות שהוא מתקשה בהם. בתיכון היו לי ציונים טובים והייתי בכיתת מב”ר בבית ספר שהצלחת התלמידים שלהם מאוד חשובה להם. כשקיבלתי את המלגה, הייתי לחוץ מזה כי לא ידעתי איך אני, זה שיש לו קשיי למידה, אוכל באמת להפיק את המיטב מהמלגה. כשסיפרתי למנטורית שלי על הקשיים שלי בלימודים, היא הגיבה בטוב ואמרה שזה לא בעיה. הכנתי רשימת מעקב אחר התהליך האישי שלי ומה בסופו של דבר אעשה בפסיכומטרי.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

וכך היה. עשיתי מכינה הכנה לפסיכומטרי, גם הורדתי קצת בימי העבודה כי ידעתי שיש לי אפשרות כרגע, וכל שבוע הייתי מקבל שיחה מהמנטורית לברר מה איתי ואיך אני מסתדר ואפילו הציעו לי שיעורים פרטיים בתשלום מהמלגה, כל פעם מחדש הייתי מופתע מכמה הכסף שאני דואג לו, לא באמת פונקציה פה, וכל מה שמעברים רוצים שאני אצליח.

אחרי ששמעתם את הצד שלי, של זה שזכה באפשרות וקיבל את המתנה הזאת, כל תרומה יכולה לעזור, לא משנה הסכום כדי שתשמעו עוד סיפורים כאלה”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן