fbpx

כל ארבע דקות מתפרסם ברשת פוסט שנאה כלפי הקהילה הלהט”בית

דו"ח סיכום השנה של מרכז ניר כץ של האגודה למען הלהט"ב מצביע על עליה של 26% בפניות ודיווחים על מקרים להט"בפובים, ועליה של 17% באירועים המוגדרים חמורים הכוללים בין היתר אלימות פיזית | "מאות רבות של דיווחים מדי שנה הם קצה קצהו של הקרחון"
facebook_backlash
facebook backlashBook CatalogCC BY 2.0

מרכז ניר כץ למאבק באלימות ובלהט”בפוביה של האגודה למען הלהט”ב, בראשותו של ד”ר גיל פישהוף, מפרסם השבוע את ממצאי סיכום שנת 2017.

על פי הדו”ח המסכם, בשנת 2017, אחת הזירות המועדות לפורענות בכל הנוגע לביטויי להט”בפוביה היא רשת האינטרנט, כאשר לאורך השנה אותרו על ידי המרכז 133,507 ביטויי שנאה ולהט”בפוביה ברשת.

עוד במהלך שנת 2017 הגיעו למרכז ניר כץ דיווחים על 533 מקרים של פגיעה על רקע להט”בפובי. בין המקרים החמורים שדווחו השנה: 27 מקרים בהם סירבו בעלי דירות להשכיר דירה ללהט”בים או דרשו להסיר את דגל הגאווה שתלו הדיירים, איומים ופגיעה ברכושן של זוג לסביות שפתחו מסעדה בירושלים, אלימות פיזית כלפי זוג הומואים בשדרות רוטשילד בתל אביב, תקיפה של הומואים בגז מדמיע ברחוב סלמה בתל אביב, סירוב להעלות הומו לקרוא קדיש לזכר אביו והתנגדותה של מדינת ישראל לאימוץ בידי זוגות חד מיניים.

כשליש ממקרי הלהט”בפוביה מכוונים כלפי הקהילה הטרנסג’נדרית והג’נדרקווירית, אחוז גבוה משמעותית ביחס למספרם של חברות וחברי הקהילה. 35% מהמקרים מכוונים כלפי גברים הומואים, 9% כלפי נשים לסביות וכרבע מהמקרים כלפי הקהילה הלהט”בית כולה.

עוד אלפי מקרים שאינם מדווחים

דו”ח סיכום השנה של מרכז ניר כץ הוגש לעיונם של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שר הרווחה חיים כץ.

ממצאי הדו”ח יוצגו בישיבה מיוחדת של השדולה הגאה בכנסת שיתקיים ביום זכויות הקהילה הגאה ביום שלישי הקרוב.

ראשות השדולה הגאה בכנסת, חברות הכנסת מירב בן ארי, יעל גרמן, שרן השכל, מרב מיכאלי ומיכל רוזין, התייחסו לממצאי הדו”ח: “ממצאי הדו”ח מוכיחים, שחור על גבי לבן, כי גם בשנת 2018, הלהט”בופוביה עדיין נוכחת בכל חלקה טובה בישראל. הגיע העת ששוויון זכויות ותחושת ביטחון יהיו מנת חלקם של כלל חברי וחברות הקהילה. השינוי האמיתי מתחיל בבית המחוקקים, ולכן אנחנו מקדישות ועמלות לקראת היום המיוחד לזכויות הקהילה הגאה שיצוין בפעם השלישית ברציפות בכנסת. במהלך היום המיוחד, נידרש למסקנות הדו”ח ונמשיך בעיסוקנו המתמיד בקידום נושאים פרו להט”בים”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

“מאות רבות של דיווחים מדי שנה הם קצה קצהו של הקרחון”, אמרה חן אריאלי יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב, “מאחוריהם מסתתרים עוד אלפי מקרים שאינם מדווחים, בין אם מפחד, בושה או אובדן אמון במערכות אכיפת החוק. הקלות הבלתי נסבלת שבה להטבופוביה מתורגמת לאיומים, לאלימות ולאפליה מוחשית מחייבת את כל רשויות החוק להתגייס ולהיאבק בה בכל הכוח. לא יתכן שבישראל 2018 עדיין מותקפים אנשים ברחובות ונמנעות מהם זכויות בסיסיות, ועם זאת, להטבופוביה צומחת על כר פורה של התבטאויות חמורות שנשמעות מצד אנשי ציבור, פקידים, רבנים, חברי כנסת, ואין מי שיגנה ואין מי שיוקיע את דבריהם. לצערי הרב, הממשלה שמתגאה ברחבי העולם ביחס המדינה לקהילה הלהט”בית, מתעלמת שוב ושוב מאמירות והצהרות להטבופוביות. אני קוראת לחברות וחברי הקהילה הלהט”בית להוסיף ולדווח למרכז ניר כץ על כל מקרה של להטבופוביה. רק כך נוכל לאלץ את הגורמים המוסמכים לנקוט במעשים ולא רק בהצהרות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן