fbpx

גבר שאינו מדבר על בחורות לא יוכל להיות בחדר הלבשה של קבוצת כדורגל, אבל בחורים כמו בוזגלו הם אלה שגורמים לכך

בימים האחרונים הרשת געשה בעקבות דבריו של כדורגלן העבר אסי בוזגלו על כך ששחקני כדורגל לא יכולים לצאת מהארון | גלי עופר חושב שהמציאות שמתאר בוזגלו היא אכן נכונה, אך היא חייבת להשתנות
אסיבוזגלו
צילום: צילום מסך רשת

ביממה האחרונה הרשת געשה בעקבות שידור פרק של הריאליטי “הישרדות VIP” בו הוצגה שיחה בין אסי בוזגלו, כדורגלן לשעבר לבין אלינה לוי בנושא הומואים בענפי הספורט.

בוזגלו טוען שהימצאות של גבר הומו בחדר ההלבשה גורמת לו לאי נוחות. אינני מתנגד לטענה הזו, גם איני יכול, איני משטרת רגשות. גם אני איני מרגיש בנוח ללבוש מכנס ארוך לבית הכנסת או למופע באופרה, אבל אני מכבד את המקום. גם אני איני מרגיש בנוח כשעובדים בסופר מדברים ביניהם בשפה שאיני מבין, אבל אני מכבד את זכותם לעשות זאת.

העניין הוא לא בכמה לי זה לא נעים, אלה התחושות שלי ואני זה שאחראי להן. העניין הוא באם זה בסדר שאני חווה אי נוחות או לא, והתשובה היא כן, זה בסדר שארגיש לא בנוח, אך אין סיבה שאי הנוחות הזו תתווה מדיניות כלשהי (למשל מניעה של כניסה של גייז למלתחות גברים). מעבר לכך, אי נוחות היא חלק מחיים משותפים, כולנו משלמים מחיר מסוים כדי ליצור אווירה שתאפשר לכולנו להתקיים ולהתבטא עם הגבלות מינימליות. סובלנות היא מלשון ס.ב.ל, אנחנו סובלים מאי נוחות מקסימלית כדי לקבל מהחברה דברים אחרים – ערכים, עולמות תוכן והשקפות ובכלל גיוון.

מעבר לטענה הבסיסית שיש בה צדק מבחינתי, בוזגלו חושף בהמשך טיעונים נוספים שמציירים תמונה פחות מורכבת ויותר הומופובית. בוזגלו טוען ש”שחקן כדורגל ישראלי לא יכול לצאת מהארון”, וכי “נושאי השיחה בחדר ההלבשה הוא צחוקים ובחורות” ו”כדורגלנים הם גברים, מצ’ואים, לא כמו גברים של הריקוד”.

“ואם יש מישהו שונה”, מקשה אלינה לוי, ובוזגלו משיב: “אז הוא לא יכול להוציא את זה כשהוא שם”.

הוא טוען שאינו מקבע הגדרה גברית, אלא: “מאמי, אני חי במציאות”.

“זה לא שגבר שאוהב גברים הולך להטריד אותך במבטים”, אומרת אלינה ובוזגלו עונה: “יש כאלה ששולטים ויש כאלה שפחות”.

אלינה: “הם לא יוצאים מגדרם כשהם רואים את אסי עירום, הם לא יזנקו עליך ולא יעזבו אותך”

בוזגלו: “אני עוד פעם אומר לך שאת טועה”.

מבחינת הרצף הכתוב נראה שמתנהלת שיחה אבל לי נראה שבוזגלו מגיב לאמירות של אלינה בצורה חלקית ובעיקר מנסה לצייר את המציאות בראייתו, דבריו מספיק חזקים גם בלי ההקשר של דבריה. בוזגלו חוטא בהגדרה של מיהו גבר ובעצם טוען שכדורגלן לא יכול להיות הומו, לא משום שהוא ירתע מלצאת מהארון אלא כי זה סוג אחר של גברים מאלה שרוקדים.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

בוזגלו מתייחס לאווירה במלתחות ככורח המציאות, ככה נראים חדרי הלבשה אז לגיי אין מה לעשות שם ומה הוא כן יעשה, יטריד את הגברים האחרים, “יש כאלה ששולטים ויש כאלה שפחות”.

בוקר טוב בוזגלו, לידיעתך כל הגברים מסתכלים על גברים אחרים בחדר הלבשה. זה דבר טבעי, נובע בין היתר מהרצון להשוות. אגב, אם אתה מרגיש שגברים מטרידים במבטים, מזנקים ולא עוזבים נשים כי אינם שולטים בזה, הבעיה היא אצלך וכדאי שתעבוד עליה, ואם אתה מזהה אותה אצל גברים אחרים אנא פנו לטיפול.

מבחן בוזגלו מעלה שרק גברים מצ’ואים שאוהבים בחורות הם כדורגלנים אז מי שאינו כזה אינו כדורגלן. שהאווירה בה אנחנו נמצאים בה גיי הוא אוטומטית מטרידן אלא אם יוכיח אחרת. ואם יורשה לי, שבנות 15 ששוכבות עם שחקנים הן שרמוטות שעבדו על מישהו בשביל לעשות את זה והשחקנים רק נקלעו לסיטואציה. אם זה המבחן אני מאחל שנכשל בו כולנו וניצור מציאות אחרת.

זה בעצם העניין החמור בדבריו של בוזגלו, הוא מצייר את המציאות כפי שהיא אבל לא מבין שהוא חלק מהבעיה ויש לו אחריות עליה. זה נכון, במציאות כיום, גבר שאינו מדבר על בחורות לא יוכל להיות בחדר הלבשה של קבוצת כדורגל, אבל בחורים כמו בוזגלו שרק מדברים על בחורות וצוחקים על גברים שאינם מצ’ואיסטים הם אלה שגורמים לכך, לכן גם אם יש הומו בקבוצה הוא ימנע מלדבר על זה, יסתיר את חייו הפרטיים או יפרוש מעולם הספורט מתוך רצון לחיות חיים מלאים יותר. המציאות היא שמאמן מדבר על בועט גרוע “כחתיכת הומו”, שמי שעשה עבירה על המגרש הוא “קוקסינל” ושאת רמת הגבריות מודדים בשיחה בחדר הלבשה על כמה בחורות הברגת בסופ”ש. זו אווירה שובינסטית, הומופובית ואלימה, היא אינה לגיטימית, לכן היא חייבת להשתנות.


הכותב הא חבר בועד המנהל של מועדון ספורט גאה ת”א | ראוי לציין, הדברים הנ”ל נכתבו מתוך השקפתי האישית ואינם מבטאים את השקפתו הרשמית של מועדון ספורט גאה ת”א.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן