fbpx

עשרות נפגעים בירי במועדון גאה בפלורידה

אדם חמוש נכנס הלילה למועדון הגאה Pulse באורלנדו וירה לעבר המבלים. עשרות פצועים פונו לבתי החולים בסביבה. היורה נהרג
pulse2

מסע ירי במועדון גאה באורלנדו – סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, נכנס אדם חמוש למועדון ה-Pulse, אחד מסמליה של הקהילה הגאה בעיר, והחל לירות במבלים שנכחו במועדון. עד ראיה שנכח במקום והצליח להמלט סיפר כיצד היורה ירה לעבר האנשים שהיו ברחבת הריקודים ועל הבר.

“אני וכמה חברים עמדנו ליד הבר. איך שהתחילו היריות, האנשים שברחבת הריקודים וליד הבר נשכבו על הרצפה. אני ועוד כה חברים הצלחנו לברוח לעבר היציאה האחורית, לצאת מהבר ופשוט לרוץ”.

בעמוד הפייסבוק של מועדון ה-Pulse נכתב מיד לאחר התקרית: “כולם מתבקשים לצאת מהמועדון ולהמשיך לרוץ”.

pulse


עם סיום הירי התבצר היורה בשירותים של המקום, כשהוא מחזיק עימו מספר בני ערובה. לשוהים במועדון אמר היורה כי הוא נושא עימו פצצה. מיד כשהבינו שמדבור בארוע הכולל בני ערובה, פרצו כוחות המשטרה אל המועדון בעזרת חומרי נפץ וניהלו קרב יריות עם החשוד בסופו נורה החשוד למוות. פיצוץ מבוקר שנערך במקום על מנת לבטל את איום הפצצה הביא לסיומו של הארוע בסביבות השעה 6:00 בבוקר.

קרב היריות בין השוטרים ליורה

משטרת אורלנדו פרסמה כי מדובר באירוע רב נפגעים, אך לא ציינה את מספרם המדויק של הפצועים וההרוגים. במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה בשעות הצהרים נמסר כי מעל 40 פצועים פונו מהמועדון עם סיום התקרית, וכי מספר ההרוגים עומד על קרוב לעשרים בני אדם.

עוד הבהירה המשטרה כי היורה היה מצויד ומאורגן היטב, וכי הוא אינו מהאזור.

“מבחינתנו מדובר בארוע טרור”, אמר שריף מחוז אוראנג’, פלורידה בהצהרה לעיתונות, “אנחנו עוד נחקור ונבדוק האם מדובר באירוע טרור מקומי או בינלאומי”.

למרות שעדיין לא נקבע כי התקיפה כוונה כלפי הקהילה הגאה, היו כאלו ברשתות החברתיות שהביעו את שמחתם ואף חגגו את תוצאות התקיפה.

“מרגיש מבורך. מישהו באורלנדו עושה את עבודתו של האלוהים”, כתב אדם אחד בטוויטר, ואדם נוסף תהה: “מעניין כמה מהדם שהותז הלילה בפולס היה נגוע ב-HIV”.

האגודה למען הלהט”ב הגיבה לתקיפה בארה”ב: ״האגודה מזועזעת מהדיווחים הקשים על הפיגוע נגד חברי הקהילה הגאה בארצות הברית. נפנה באופן מיידי לעמיתינו בפלורידה ונציע את עזרתינו בטיפול הנפשי בנפגעים ונעשה מאמצים לבדוק אם בזירה היו נוכחים ישראלים. אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים ואת החיזוק שלנו לפצועים. קהילות גאות ברחבי העולם נאלצות לחוות את אימת השנאה והפחד שוב ושוב, כל אירוע כזה מציף את הטראומות מחדש, גם בישראל. רק לפני שבועיים קיימנו יחד עם השדולה הגאה דיון בנושא פשעי שנאה, והנה אנחנו עומדים שוב מול ההוכחה שהשנאה כלפי הקהילה הגאה היא עיוורת, אכזרית ואינה מבחינה בין בני אדם רק בשל נטיית ליבם ובחירתם לחיות בחופש. על מדינות העולם, וביניהן ישראל, להגדיל את המאמצים להוקעה של השנאה הזו, להגברת האכיפה והענישה ולמאבק עיקש יותר בפשעי שנאה כלפי מיעוטים״.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן