fbpx

נשיא ארה”ב צייץ: טרנסג’נדרים לא ישרתו יותר בצבא ארה”ב

שנה בלבד לאחר הסרת האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא ארה"ב, ביטל הנשיא טראמפ את המדיניות והכריז בציוץ בטוויטר: "לא נקבל ולא נאפשר גיוס של טרנסג'נדרים לצבא. צריך להתרכז בנצחון ולא בהפרעות בשירות"
usarmy

בציוץ בחשבון הטוויטר, שינה דונלד טראמפ את מדיניות ארהב בנוגע לגיוס טרנסג’נדרים.

“הממשלה החליטה שלא לאפשר לטרנסג’נדרים לשרת בצבא”, כך צייץ אתמול בטוויטר נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, “לאחר התייעצות עם הגנרלים והמומחים הצבאיים שלי, רציתי להודיע כי ממשלת ארצות הברית לא תקבל או תאפשר לטרנסג’נדרים לשרת בכל תפקיד בצבא האמריקני”.

טראמפ המשיך והסביר את ההחלטה: “הצבא שלנו חייב להיות ממוקד בניצחון נחוש ומכריע ולא יכול להיות טרוד בעלויות הגבוהות ובהפרעה שכרוכות בשירות הטרנסג’נדרים בצבא”.

 

בשנה שעברה שונתה מדיניות ארה”ב לכזו המאפשרת לטרנסג’נדרים לשרת בצבא. שינוי המדיניות הביא ליציאתם הפומבית מהארון של מאות טרנסג’נדרים שכבר היו בשירות פעיל, אך הסתירו את זהותם. על פי הערכות מכוני המחקר האמריקאים, כ-2,450 מתוך כ-1.3 מיליון חיילים המשרתים באופן פעיל בצבא ארה”ב הם טרנסג’נדרים.

המדיניות החדשה, שקבעה על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה ושר ההגנה הקודם אשטון קרטר, חייבה את הפנטגון לשלם עבור טיפולים רפואיים הקשורים לשינוי מין, לאחר שמחקרים קבעו כי לגיוס טרנסג’נדרים “תהיה השפעה מינימלית על מוכנות הצבא ועל עלויות הבריאות עבור הפנטגון”, והעריכו כי העלויות הרפואיות יעלו מ-2.4 מיליון דולרים בשנה ל-8.4 מיליון.

ארגוני זכויות הקהילה הגאה ומכוני מחקר גינו את ההחלטה.

“בהודעתו זו ממשיך הנשיא להוכיח שהוא אינו בן ברית של קהילת הלהט”ב ואינו מגן על זכות הקהילה לשוויון”, נמסר מהאיגוד האמריקאי לרפואת להט”ב (GLMA), “הודעתו מאמצת באופן מלא את הגישה הלהט”ופובית שעומדת בסתירה למה שידוע לנו ממחקרים מדעיים. מחקרים אלה מראים ששירות צבאי של א.נשים טרנסג’נדרים מקדם את מוכנות הצבא למשימותיו וכי עלויות הטיפול הרפואי לו הם והן ניזקקים זניחות.

העיקרון המרושע שבסיס הודעת הנשיא הוא שאדם טרנסג’נדר אינו כשיר לשרת בצבא רק בשל זהותו המיגדרית. בשנה החולפת (מאז שאושר שירות א.נשים טרנס בצבא על ידי ממשל אובמה) החלו א.נשים טרנס לשרת בצבא בגלוי והם עושים זאת בכבוד ובהצטיינות. כל הדיווחים מצביעים על אימוץ חלק של המדיניות המאפשרת שירות א.נשים טרנס בצבא. מדיניות זו נתמכת על ידי ארגונים מכובדים רבים, כולל האגודה הרפואית האמריקאית.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

אנו מגנים את השינוי במדיניות עליו הודיע הנשיא. שינוי זה מהווה מתקפה על חברותנו וחברנו הטרנסיות והטרנסים המשרתים בצבא ועל קהילת הלהט”ב כולה. אנו קוראים לנשיא וליועציו הצבאיים לבחון את המחקרים בנושא ביסודיות, בטרם ינקטו צעדים נוספים כחלק ממדיניות מפלה זו”.

על פי ההערכות, החלטת טראמפ תגיע לבית המשפט, לאחר שתנועות למען הקהילה יתבעו נגדה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן