fbpx

משרד הרווחה הסיר את התנגדותו לאימוץ על ידי משפחות גאות, אך דורש שינוי חקיקה

חוות הדעת המתוקנת של משרד הרווחה אינה שוללת אימוץ של ילדים על ידי זוגות מאותו המין, אך מבקשת להשאיר את ההחלטה לכנסת. "סוגיה בעלת השלכות חברתיות משמעותיות"
imaaba
ההפגנה נגד עמדת המדינה לאימוץ על ידי להט”בים | צילום: גלית סבג

בעקבות דרישתו של שר הרווחה חים כץ, לבחון את עמדת המדינה בנושא אימוץ ילדים על ידי זוגות מאותו המין, פרסם משרד הרווחה את עמדתו המעודכנת בנושא, בה הוא קובע כי אין בעיה עקרונית שזוגות חד מיניים יאמצו ילדים.

על פי העמדה הסופית, שהוגשה היום (שלישי) למחלקת הבג”צים בפרקליטות, בתשובה לעתירת המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת “אבות גאים”, הוחלט במשרד הרווחה “לאמץ את עמדת ועדת גרוס לפיה אין מקום לקבוע תנאי סף ויש להסתפק בקביעת קווים מנחים להתאמת ילד למאמציו”.

אך למרות זאת, מדגישים במשרד הרווחה כי ההחלטה לגבי אימוץ גאה יכולה להתקיים רק באמצעות תיקון חקיקה. “בנסיבות אלה ובסוגיה שהינה בעלת השלכות חברתיות כה משמעותיות בחברה הישראלית של היום, נראה כי המקום הראוי להמשך הדיון בסוגיה הוא בית המחוקקים”.

שינוי עמדת משרד הרווחה כתוצא של לחץ ציבורי הוא צעד מעודד, אך גם עמדתו המעודכנת של המשרד אינה מבטיחה שינוי מנהלי בקרוב. גם לאחר עדכון עמדת המשרד, עדיין נותר הויכוח לגבי ביצוע הדברים בשטח, ובעוד העותרים דורשים שינוי פרשנותי מיידי של החוק הקיים, משרד הרווחה והיועמ”ש דורשים תיקון של החוק, הקובע כי רק “איש ואשתו” יכולים לאמץ, תיקון שספק אם אפשרי בקואליציה הנוכחית.

“אנחנו שמחים על שינוי העמדה המקוממת שהוגשה בעבר על-ידי נציגי המדינה לבג”צ וגאים לראות הסכמה מקיר לקיר על זכותם השיוויונית של להט”בים לאמץ ילדים”, נמסר מעמותת אבות גאים, “העתירה שהגישה עמותת אבות גאים יחד עם המרכז הרפורמי לדת ומדינה הובילה לגל מחאה ציבורית, שלאחריה הבינו גם משרדי הרווחה והמשפטים שלא יוכלו להגן עוד על עמדתם הקודמת בבג”צ. כעת, אנחנו מצפים לראות שינוי פרשנותי מיידי, שיאפשר אימוץ שוויוני ולא נסתפק בשליחתנו אל בית המחוקקים, להליך חקיקה ארוך ומפותל שאיש אינו יודע מה ומתי סופו”.

חבר הכנסת אמיר אוחנה, שהודיע כי לא יצביע עם הקואליציה עד שינוי העמדה המפלה, הגיב לפרסום העמדה החדשה ואמר: “היום נתבשרנו כי סופסוף, ובניגוד לעמדה המפלה של הדרג המקצועי של משרד הרווחה, החליט השר חיים כץ על שינוי העמדה באופן שתהיה מעתה שוויונית. בנוסף, אגיש הצעת חוק במטרה לקבע עמדה זו. ילדים זקוקים לחום, אהבה, גבולות חינוך וצרכים חומריים.
לעניין זה – אין כל רלוונטיות לשאלת הנטיה המינית. שורה של מחקרים אומרים זאת באופן ברור: אנו יכולים להיות הורים טובים בדיוק כמו כל אחד אחר. אני שמח שהיום – גם משרד הרווחה מבין זאת – הודות לשר חיים כץ וצוות משרדו”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן