fbpx

משטרת איסטנבול עצרה את משתתפי מצעד הגאווה באמצעות כדורי גומי וכלבים

שלטונות איסטנבול אסרו זו השנה השניה את קיום מצעד הגאווה בשל איומים על שלום הצועדים. אלו שהחליטו בכל זאת לצעוד נתקלו בשוטרים, כלבים וכדורי גומי. "הבטחון שלנו יסופק על ידי הכרה בנו בחוקה, בהבטחת צדק, בשוויון ובחירות"
מצעדאיסטנבול
מצעד הגאווה באיסטנבולCC BY-SA 3.0

קריאתם של לאומנים טורקים וארגונים דתיים שמרניים לבטל את מצעד הגאווה, הביאה את שלטונות איסטנבול להודיע על איסור קיום המצעד בעיר. בהודעה שפרסמה לשכת המושל נמסר כי השלטונות אוסרים על קיום מצעד הגאווה בעיר בעקבות ביקורת חריפה על קיום המצעד, המגיעה מחלקים שונים בחברה הטורקית, זאת בשל רצונם לשמור על הסדר הציבורי ולהגן על חברי הקהילה.

“אם המדינה תאפשר זאת, אנחנו לא נאפשר זאת”, הודיע קורשאט מיקאן, ראש קבוצת ימין אולטרה-לאומית, “לא נאפשר להם לצעוד. בכל מקום שבו יצעדו, נצעד גם. נסגור את הרחוב והם לא יוכלו להגיע לשם. אם אנחנו רוצים, המספרים שלנו יכולים להגיע ל-200,000”.

השלטונות קראו לתושבי איסטנבול לעזור לקציני הביטחון “ולהשמע להוראותיהם ואזהרותיהם”. אך פעילי ופעילות הקהילה הגאה באיסטנבול סרבו לקבל את הבשורה, והחליטו לצעוד למרות האיסור. “הביטחון שלנו יסופק על ידי הגנה על כל זכויות האדם שלנו, ללא אפליה”, מסרו מארגני המצעד בהודעה שפרסמו, “על ידי הכרה בנו בחוקה, בהבטחת צדק, בשוויון ובחירות”.

הודעות שפורסמו ברשתות החברתיות תחת ההאשטאג “אנחנו צועדים”, קראו לחברי הקהילה להגיע לכיכר המרכזית של איסטנבול בשעה חמש אחר הצהרים, ובשעה הנקובה הגיעו לככר כארבעים צועדים.

משטרת איסטנבול שהגיעה למקום הציבה מחסומים מסביב לאזור על מנת למנוע מאנשים להגיע למפגינים, ופרשה כוחות גדולים לפיזור הפגנות. אלו שהגיעו לאזור הכיכר עם בגדים או אביזרים הקשורים בגאווה התבקשו להסיר את הפריטים לפני שהורשו להמשיך בדרכם.

על פי הדיווחים, כוחות המשטרה, מלווים בכלבים, ירו כדורי גומי וגז מדמיע לעבר הצועדים שקיימו תהלוכה שקטה, במטרה למנוע מהם להמשיך ולצעוד. על פי הדיווחים, עשרה צועדים נעצרו, בהם גם עורכי דין שעבדו עם מארגני המצעד.

הצועדים התחלקו לקבוצות על מנת להקשות על המעצרים. בצ’יהנגיר, שכונה קטנה הקרובה לשדרת איסטקלל בעיר, נאספו כמאה אנשים וצעקו: “אל תהיו שקטים, תצעקו, הומואים קיימים”.

זו השנה השנייה ששלטונות איסטנבול נכנעים לאיומים מצד קיצוניים ואוסרים על קיום מצעד הגאווה בעיר, מחשש לפגיעה בסדר הציבורי. בשנת 2015 פיזרה המשטרה בגז מדמיע ובזרנוקי מים את משתתפי המצעד לאחר שהרשויות אסרו לערוך אותו ברגע האחרון. ב-2016 אסרו הרשויות לקיים את מצעד הגאווה, על רקע פיגועי הטרור במדינה. המארגנים שניסו לצעוד למרות האיסור, פוזרו באמצעות כדורי גומי ותותחי מים.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

הקשיים בקיום מצעד גאווה באיסטנבול מגיעים אחרי עשור בו התקיימו מצעדי גאווה בעיר, מאז קיום המצעד הראשון ב-2003. במצעד האחרון באיסטנבול בשנת 2014 השתתפו כמאה אלף בני אדם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן