fbpx

מצרים: גל של מעצרי להט”בים בעקבות הנפת דגל הגאווה במופע רוק

משטרת מצרים עצרה עשרות להט"בים במסגרת ניסיון למצוא את מניפי דגל הגאווה בקונצרט רוק שנערך במדינה. בחמש מהעצורים נערכו בדיקות אנאליות המוגדרות על ידי ארגון אמנסטי כעינויים. "היקף המעצרים האחרונים מדגיש עד כמה מסוכנת ההומופוביה המושרשת במדינה"
מצרים

בשבוע האחרון ביצעו שלטונות מצרים מעצרים המוניים במסגרתם נעצרו עשרות להט”בים. המעצרים מהווים עליית מדרגה בחקירה שמבצעים השלטונות בעקבות הנפתו של דגל הגאווה בקונצרט של להקת הרוק הלבנונית משרוע ליילה (הפרויקט של ליילה) שהסולן שלה הוא הומו מוצהר.

בהופעה, שהתקיימה בסוף חודש ספטמבר במצרים, הונף דגל גאווה על ידי קבוצת צעירים מהקהל, מה שעורר סערה ציבורית במצרים. בעקבות האירועים, פתחו השלטונות המצריים בחקירה במסגרתה ביצעו מעצרים של פעילים להט”בים שנכחו בהופעה.

כאמור, בימים האחרונים הגבירו השלטונות את מאמצי החקירה וביצעו מעצרים המוניים של עשרות להט”בים. על פי דיווחים של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, מאז הודיע התובע הכללי על פתיחת חקירת “תקרית הדגל” נעצרו במצרים לפחות 33 אנשים. בדיווחים נוספים של ארגוני זכויות אדם במצרים מגיע מספר העצורים למעל 50.

בנוסף מדווח ארגון אמנסטי כי בחמש מהעצורים נערכו בדיקות אנאליות, המשמשות את המשטרה כ”ראיה” לכך שהם מקיימים יחסים הומוסקסואלים. בדיקות המוגדרות על ידי הארגון כעינויים לכל דבר ועניין.

“בתוך ימים ספורים עצרו כוחות הביטחון המצריים עשרות בני אדם וביצעו חמש בדיקות אנאליות המעידות על הסלמה חדה במאמצי השלטונות לרדוף ולהפחיד את חברי קהילת הלהט”ב בעקבות תקרית הדגל”, נכתב בהודעה שהוציא ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, “הבדיקות האנאליות הכפויות הן בבחינת עינויים – אין בסיס מדעי לבדיקות כאלה ולא ניתן להצדיק אותן בשום פנים ואופן. היקף המעצרים האחרונים מדגיש עד כמה מסוכנת ההומופוביה המושרשת במדינה. במקום להגביר את המעצרים ולבצע בדיקות אנאליות, על השלטונות להפסיק את הדיכוי האכזרי הזה ולשחרר את כל אלה שנעצרו מיד וללא תנאים”.

על פי דיווחים של ארגוני זכויות אדם במצרים, כ- 10 עצורים מהמעצרים האחרונים כבר הועמדו לדין, לצד שישה אחרים שנעצרו מיד לאחר המופע. על שישה מתוכם גזר בית המשפט בין שנה לשש שנות מאסר בגין “הוללות” ו”הסתה”. גזר דינם של השאר צפוי להנתן ב -12 באוקטובר וב -29 באוקטובר. שאר העצורים אמורים לעבור בימים הקרובים הליך משפטי מהיר.

“הודעתם של השלטונות המצריים כי הם חוקרים את תקרית דגל הקשת כמעשה פלילי היא אבסורדית לחלוטין. אף אחד לא צריך להיענש על הבעת סולידריות עם קהילת הלהט”ב או על פי הנטייה המינית שלהם”, אמרה נג’יה בונאיים מארגון אמנסטי, “אנו קוראים לשלטונות לשחרר באופן מיידי וללא תנאי את עשרות המעוכבים ולהפסיק את כל התכניות לביצוע בדיקות אנאליות נוספות. בדיקות אלה מפרות את האיסור על עינויים והתעללויות אחרות על-פי המשפט הבינלאומי”.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן