fbpx

להוציא אל האור את טיפולי ההמרה

אתר www.hamara.org.il מרכז מידע מחקרי, היסטורי, משפטי, הלכתי ואישי על טיפולי המרה במטרה לחשוף את כל האמת מאחורי טיפולים אלו | "חשוב שאנשים המעוניינים בטיפול כזה או מובילי קהילות שחושבים שטיפול כזה הוא אופציה, יקבלו את המידע לגבי מה עלול להיות בכזה טיפול וידעו מהו הדבר שצריך להדליק נורה אדומה"
המרה
 prostooleh | freepik.com

בכל סרט יש את רגע הדרמה שבו הגלגל מסתובב והגיבור מבין משהו שהוא לא הבין קודם.

כמחקר לאתר שלנו, hamara.org.il, צפיתי השבוע בסרט fair haven המספר על נער העובר טיפולי המרה בעיר קטנה. רגע המהפך בסרט (קצת ספויילר) מגיע כאשר המטפל אומר לנער שגבר לא יכול לאהוב גבר כמו שגבר אוהב אישה.

“זה בלתי אפשרי” אומר המטפל, וגיבור הסרט מסתכל עליו ומסנן: “איך אתה יודע?”

הסרט הלך לכיוון אחר ממה שחשבתי. לאחרונה מטפל המרה נשפט למאסר על כך ששכב עם המטופלים שלו. זכור לנו המקרה של ראש ישיבה ששכב עם תלמידים שלו, “לחזק את הגבריות שלהם”. חבר שלי שהוביל טיפולי המרה נזרק מהארגון שבו הוא היה מטפל כיוון שהוא הודה שבעצם הוא לא השתנה. ומסתבר שמתקיימים סופי שבוע של ארגונים כאלה ואחרים במטרה לשנות נטיה מינית, חלק מהצוות השתתף בעצמו בעבר הלא רחוק בסוף שבוע שכזה.

המטפל בסרט חייך ואמר: “כי זה מה שכתוב בהולי בייבל”.

זה לא סוד שרוב מטפלי ההמרה מונעים מקנאות דתית. רובם מצדיקים את עצמם בטענות של “אמת אלוהית” או “הטבע הנכון”.

לצערנו רבים מהם מסתתרים מאחורי שמות מכובסים לטיפולים שהם עושים ולא קוראים להם טיפולי המרה, כמו שהודתה בפני אחת המטפלות – “יש לזה יחסי ציבור שליליים, אז אנחנו משתמשים בשמות אחרים”. אותם מטפלים גם מפנים זרקור לטיפולי המרה קיצוניים ונוראיים שהתרחשו בעבר הרחוק או מתרחשים במדינות אחרות ומצביעים על אלו כטיפולי המרה, “לזה ברור שאנחנו נגד” הם אומרים, “אצלנו זה מרחב בטוח”.

המטופלים, אשר ברוב המקרים נמצאים בארון, מחפשים קבלה חברתית ומשפחתית או תיקון למצב, נאחזים בכל בדל הבטחה, ונכנסים לטיפול אשר על פי משרד הבריאות ואיגוד הפסיכולוגים בארץ לא רק שלא הוכח כעוזר לשנות את הנטיה המינית, אלא הוכח כעלול לגרום נזק למטופלים.

בניגוד לכל טיפול אחר אשר יש עליו פיקוח, אפשר להתייעץ עם חברים או אפילו אפשר לבקש במדיה החברתית המלצות, במקרה של טיפולי המרה אף אחד מהכלים הללו אינו נמצא לרשות המטופל

ישנם גם מעט אנשים שמציינים שהיו להם חוויות טובות מהטיפולים. אך האם הם השתנו? לא. האם מצאנו אדם שאכן הצליח להשתנות? לא מצאנו. חיפשנו, אבל לא מצאנו אחד שהצליח להשתנות. ולכן כיום מטפלים כבר לא מבטיחים שינוי של מאה אחוזים, אבל שינוי כלשהו. לכאורה זהו צעד לכיוון הנכון אך הוא נועד מצד אחד לכסות את המטפל במקרה של אי הצלחה ומצד שני, לפתות מטופלים שיחשבו שהמטפל יודע מה הוא עושה ולא מבטיח הבטחות שווא.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

אז מה עושים להילחם בזה, חקיקה אינה אפשרית במצב כיום בארץ. וגם אם כן האם זו הדרך הנכונה?

לאחרונה ערכנו שיחת לייב במסגרת “רואות עולם” בפייסבוק של חברותא – הומואים דתיים (שתומכים באתר), עם חיים לוין שעזר להילחם ב-JONAH – ארגון ההמרה היהודי הגדול בארה”ב. באותה שיחה אמר לוין את משפט המפתח: מוציאים אל האור. חשוב שאנשים המעוניינים בטיפול כזה או מובילי קהילות שחושבים שטיפול כזה הוא אופציה, יקבלו את המידע לגבי מה עלול להיות בכזה טיפול, חשוב שידעו מתי עבר הגבול או מהו הדבר שצריך להדליק נורה אדומה. כי בניגוד לכל טיפול אחר אשר יש עליו פיקוח, אפשר להתייעץ עם חברים או אפילו אפשר לבקש במדיה החברתית המלצות, במקרה של טיפולי המרה אף אחד מהכלים הללו אינו נמצא לרשות המטופל.

לכן הקמנו את מרכז המידע על טיפולי המרה בישראל והוא כולל יותר סיפורים ויותר מידע. אנו מפיצים את האתר בקרב אנשי חינוך ורבנים, במטרה שיוכלו לעדכן אנשים המעוניינים בטיפול כזה או הורים אשר רוצים לשלוח את ילדם לטיפול. מטרתנו היא להיות האתר שמרכז כמה שיותר מידע – מחקרי, היסטורי, משפטי, הלכתי ואישי על אותם טיפולים.

אנו מעוניינים להגיע לעוד סיפורים ולעוד אנשים. אם יש לכם סיפור לספר באופן אישי או לפרסום נשמח לשמוע. אם יש לכם אנשים שצריכים לשמוע את הסיפורים הפנו אותם לאתר או אלינו. כי ידע זה כוח, וביחד נוכל להתגבר על חומת הבורות.

נדב שוורץ מארח את חיים לוין

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן