fbpx

הנשיא ריבלין ביקר במרכז הגאה: “אתם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית”

נשיא המדינה ורעייתו ביקרו היום במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח בברנוער. "העדפתו של אדם היא העדפתו של אדם, כפי שהוא נולד אליה. כולנו בני אנוש וכולנו, כאשר אנחנו אוהבים, אז אנחנו אוהבים"
GPOMN1_6834__w645h390q80
צילום: מארק ניימן/ לע”מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ביקרו היום במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח במתחם הברנוער, בו נרצחו ניר כץ ז”ל וליז טרובישי ז”ל. בביקור נכחו כ-50 נציגי הארגונים השונים בקהילה. את הביקור ליוו ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ורעייתו יעל ויו”ר המרכז העירוני לקהילה גאה איתי פנקס.

“הקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית על כל מרכיביה,” פתח הנשיא את דבריו וציין כי חברי הקהילה נאלצים להתמודד עם אתגרים ומחלוקות, והוסיף: “אסור לנו להתייאש חס וחלילה. יש מחלוקות הקושרות את החברה כולה ועליהן צריכים להיאבק, על דמות החברה. כל אחד על פי אמונתו. עלינו להביט במדינתנו, שהיא המדינה של כולנו, של כל אחד ואחד מאיתנו, להסתכל עליה בלי להתייאש ולהאבק כולנו כל אחד על פי אמונתו, על דמותה”, הנשיא הדגיש, “בואו נקיים את הדיון, בואו נלבן את המחלוקת מתוך כבוד הדדי אחד לשני”

“כולי תקווה שמדינת ישראל על מוסדותיה, תדע לנהוג באחריות בקבלת ההחלטות ובצורה שלא תדיר או תשלול כל אוכלוסייה, גם במאבק על את אותם דברים שבמחלוקת. כולנו בחברה שלנו, נמצאים יחד, פועלים יחד, עושים ומקדמים יחד את החברה כולה וזו חובתנו.” בסוף דבריו בירך הנשיא את ראש העיר על פועלו למען הקהילה, וסיים: “העדפתו של אדם היא העדפתו של אדם, כפי שהוא נולד אליה. כולנו בני אנוש וכולנו, כאשר אנחנו אוהבים, אז אנחנו אוהבים”.

הנשיא ריבלין עם איילה כץ, אימו של ניר כץ ז”ל | צילום: מארק ניימן/ לע”מ

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר במפגש: “המרכז הגאה שהקמנו בעיר תל אביב-יפו הוא המרכז הראשון בעולם שהוא עירוני. הקמתו של המרכז הזה לא באה בקלות. יש מי שאמרו ויש שעדיין אומרים שאין בו צורך, אבל כל עוד אפליה קיימת, יש במקום צורך. זה לא מספיק להעיד על עצמך כמאמין בשוויון זכויות או לספר שאתה תומך בזכויות להט”ב – צריך להוציא מדיניות לפועל ולא רק לדבר. לצערי אנחנו רחוקים מלומר שיש שוויון תודעתי ומעשי. לתל אביב-יפו, העיר העברית הראשונה, תפקיד מוביל ברמה החברתית, לשמש כמגדלור ערכי לרשויות נוספות בישראל וגם מעבר לים. כשחנכנו את המרכז הגאה ברכתי הייתה שנגיע ליום שבו לא יהיה בו עוד צורך. אני מייחל ליום שבו זה יהיה המצב במדינת ישראל.”

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו, שיזם את המפגש, התייחס למאבק המתמשך על הזכויות בו נמצאת הקהילה הגאה. “בשבועות האחרונים אנחנו עדים לכמה רגעים חשובים מאתגרים במאבק לשוויון זכויות לקהילה הלהט”בית בישראל. דווקא בשל כך, ביקורו של האזרח מספר אחת של המדינה במוסד הציבורי הרשמי של הקהילה הגאה בישראל מהווה עבורנו סוג של תיקון. אנו מודים לנשיא על כך שבחר לכבד את הקהילה ועל כך שגם היום הוא מוכיח שבמקום שבו שנאה, דעות קדומות ואלימות מרימות את ראשן – קיימת מנהיגות לאומית שעומדת מולן ומקדמת כבוד, קבלה ושוויון בחברה הישראלית. המסר הזה חייב להיות משותף לכל אזרחי ישראל.”

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

יו”ר האגודה הלהט”בית חן אריאלי, אמרה במפגש: “יש לנו קהילה גדולה וחזקה שכבר ארבעים שנה נאלצת לדאוג לעצמה, להקים רשת ארגונים רחבה, לתת מענים, להיאבק על הזכויות שלנו בבתי משפט. קהילה שיש בה קורבנות של אלימות, זנות, נטישה, אפליה, התאבדות. אנו מעריכים את הביקור ההיסטורי והחשוב הזה אבל יחד עם זאת אנחנו עייפים ומותשים מהבטחות שאינן מקדמות דבר ומצפים מהמדינה שלנו להצהרות ברורות ומעשים. זכויות שוות באמת, בפועל ולא על הנייר. אנחנו רואים בך, נשיא מדינת ישראל, שותף לערכים הללו. שותף לחתירה שלנו לשוויון חברתי וצדק, ואנחנו מבקשים ממך בקול רועד היום, לא עוד ליטוף ואמירות מחבקות ללא כל הכרה פורמאלית, ללא חקיקה, ללא שינוי מדיניות. אנחנו לא אזרחים ואזרחיות סוג ב’, הגיע הזמן לשינוי מהותי, בו כל איש ואישה במדינה יחיו בביטחון, שוויון ושלום”.

נציגת הקהילה הדתית הגאה, אביגיל שפרבר אמרה כי: “בשנים האחרונות אנו זוכים לראות התקדמות רבה במאבקים של הקהילה הגאה בכל המגזרים וגם באיטיות רבה, במגזר הדתי. יש שינוי גדול בכל התחומים, במערכת המשפט, בהלכה, בעולם התרבות ובמערכת החינוך ועדיין יש עוד הרבה עבודה. בשבוע שעבר ציינו את תשעה באב יום חורבן ירושלים אשר על פי המסורת חרבה על שנאת חינם. אני רואה את תפקידנו, הקהילה הדתית הגאה, להיות הגשר ולאחות את הקרעים והשנאה בעם.”

נציג הקהילה הערבית הגאה זיזו אבו אלהוא, שמגיע ממזרח ירושלים, סיפר על תהליך היציאה מהארון שלו, אותו הוריו ליוו בתמיכה, אך ביקשו שישמור על זה בסוד מתוך חשש מהתגובה, זיזו אמר: “זה הפחד. מה אנשים ידברו, מה אנשים יגידו וזאת הבעיה אצלנו בחברה. זה נושא שהוא לא חלק מהתרבות, וכשמדברים על זה, מדברים על המושג הזה בשמות גנאי שמשתמשים בהם בדרך כלל, ילדים בבית הספר. הבעיה מתחילה בחינוך. אחד הדברים שהכי משמחים אותי, הוא שבאת היום לכאן”. זיזו המשיך וסיפר על הפרויקט שיזם למען נוער להט”ב מהאוכלוסייה הערבית, מטעם המרכז הגאה, במטרה לתת להם את המענה המתאים.

במפגש נכח גם חן לנגר, שנפצע בפיגוע הירי בברנוער. לנגר סיפר לנוכחים את סיור המקרה שלו, ואת העובדה שהמוסד לביטוח לאומי דחה את בקשתו לפיצויים. ראש עיירית ת”א רון חולדאי הגיב לדברים ואמר כי מבחינת העירייה הושגו כל המסמכים הנדרשים והועברו לביטוח הלאומי. חן אריאלי יו”ר האגודה הבטיחה שהאגודה תוציא מכתב שמכיר בלנגר כמתנדב, והנשיא ריבלין הבטיח שיעקוב מקרוב עד לפתרון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן