fbpx

הכירו את הלסבית שעומדת בראש המפלגה המתנגדת לנישואים גאים

בראש מפלגת הימין הגרמנית המתנגדת לנישואים גאים עומדת אליס וווידל, לסבית מוצהרת החיה עם זוגתה. האם בעקבות ההישג האחרון בבחירות הלה"טבים בגרמניה צריכים לחשוש? "אני אישית בחרתי במשהו אחר, אבל המשפחות ההטרוסקסואליות הן הבסיס שמקדם את החברה הזאת"
Alice Weidel
Alice WeidelOlaf Kosinsky | CC BY-SA 3.0 DE

בבחירות שנערכו השבוע בגרמניה, זכתה מפלגת הימין AfD (“אלטרנטיבה לגרמניה”), ב-13% מהקולות והפכה למפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט הגרמני.

בראש המפלגה הצעירה, שהוקמה לפני ארבע שנים, עומדת אליס וויידל, לסבית מוצהרת החיה עם זוגתה ושני בניהם.

וויידל בת ה-38, נבחרה בתחילת חודש אפריל על ידי המפלגה לעמוד בראש מערכת הבחירות הנוכחית לצדו של ראש המפלגה אלכסנדר גאולנד, כחלק ממהלך של מיתון עמדות שביצעה המפלגה לקראת הבחירות.

דמותה של וויידל זכתה להתעניינות תקשורתית רבה, בין השאר בשל העובדה שהיא לסבית מוצהרת המנהלת מערכת יחסים עם אישה ומגדלת יחד עימה שני בנים, בעודה עומדת בראש מפלגה המתנגדת לנישואים גאים. וויידל, אחת ממספר קטן של נשים בעמדות בולטות ב- AfD, טוענת כי נוכחותה כאחת המועמדות המובילות של המפלגה מוכיחה שהמפלגה אינה להט”בפובית.

אך המציאות מוכיחה אחרת – חבריה ומנהיגיה של המפלגה בראשה עומדת וויידל ידועים בדעותיהם האנטי – להט”ביות. הם תומכים ומאמינים שהגדרת הנישואין היא זו של איחוד בין גבר לאשה, ומתנגדים לנישואים גאים ולכל ניסיון להרחיב את מושג המשפחה כפי שהוא מוגדר בחוק הגרמני ולכלול בו גם משפחות להט”ביות.

בנוסף, מקדמת מפלגת הAfD תכנית לטיפול ב”בעיות” להט”ביות במהלך שיעורי חינוך מיני בבתי הספר. לטענתם, השיח על הומוסקסואליות או טרנסיות בכיתה מהווה “חדירה בלתי הולמת” להתפתחות הילדים וזכויות ההורים ויכול “לבלבל” ו”להציף” את הילדים.

“בבית הספר, הילדים שלנו לא יכולים להפוך לכדורי משחק של נטיותיו המיניות של מיעוט קולני”, נכתב בטיוטת התוכנית, שנוסחה על ידי מועצת המנהלים הפדרלית של המפלגה, בה חברה וויידל, “האידיאולוגיה המגדרית שוללת את ההבדלים הטבעיים בין המינים ופועלת נגד הערכים המסורתיים והתפקידים המגדריים הספציפיים במשפחות”.

לטענת וויידל העמדות של מפלגתה אינן בהכרח מוכיחות כי היא להט”בפובית. “אין קונפליקט בין הדברים”, היא מסבירה, “האחד לא מבטל את השני. ה-AfD מאמינה שכל אחד יכול להיות מאושר בדרכו שלו. אני אישית בחרתי במשהו אחר וגם זה בסדר גמור, אבל כפוליטיקאית אני צריכה לראות את הרוב, ואלה הזוגות הנשואים והמשפחות ההטרוסקסואליות, הם הבסיס שמקדם את החברה הזאת”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

מפלגת “אלטרנטיבה לגרמניה” הוקמה לפני ארבע שנים. תחילה חבריה התרכזו בעיקר בהתנגדות לגוש האירו ולא זכו לתמיכה רבה. ב-2015, עם תחילת משבר הפליטים באירופה, עלתה הפופולריות של המפלגה וסקרים ניבאו שתגיע למקום השלישי בבחירות. זוהי הפעם הראשונה מאז 1945 שבה יושבת בבונדסטאג מפלגת ימין קיצוני.

המפלגה, אשר נחשבת לפופוליסטית, גזענית ושונאת זרים, תומכת בביטול ההגירה ובגירוש המהגרים שנכנסו לתחומי גרמניה בשנים האחרונות.

למרות שתוצאת הבחירות מאפשרת לאנגלה מרקל להמשיך בתפקיד הקנצלרית, הפרלמנט עימו תאלץ מרקל להתמודד ידידותי הרבה פחות. לאחר שבבחירות הקודמות לא עברה המפלגה את אחוז החסימה, ההישג של AfD בבחירות צפוי להכניס כ-94 חברים מטעמה לפרלמנט, המונה 709 מושבים.

הודעתה של מרקל כי בכל מקרה לא תשלב בקואליציה שלה את מפלגת AfD, מכתירה את וויידל כמעט אוטומטית למנהיגת האופוזיציה, מה שללא ספק ישפיע על השיח בנושאים רבים, ביניהם גם הנושאים הלהט”בים, להם מתגדת המפלגה.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. יסמין הגב

    אין דבר כזה “בת זוגתה”. או “בת זוגה” או “זוגתה”.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן