fbpx

היא אמרה כן: תושבי אוסטרליה הצביעו בעד נישואים גאים ביבשת

לאחר חודשיים של קמפיין מסיבי, הודיעו אזרחי אוסטרליה לממשלתם שהם בעד נישואים גאים - 61% הצביעו בעד נישואים גאים בסקר שנערך ביבשת. ראש ממשלת אוסטרליה הודיע כי יפעל להפוך את התוצאה הלא מחייבת לחוק
yes-equality-hero_1000x500
צילום: The Equality Campaign

סקר האוכלוסין שנערך בחודשים האחרונים באוסטרליה הגיע לסיומו עם תוצאה חד משמעית וחיובית במיוחד – כן.

התוצאות הוכרזו בשעה 9:00 בבוקר לפי שעון מזרח אוסטרליה, לפיהן 12,727,920 אנשים  (79% מבעלי אחוז ההצבעה) בחרו להשתתף בסקר הלא מחייב בנוגע לנישואים חד-מיניים ביבשת – שיעור גבוה יותר מאשר במשאל העם על הברקסיט של בריטניה מהאיחוד האירופי.

7.8 מיליון מהעונים לסקר (61.6%) הצביעו “כן” ואילו 4.8 מיליון (38.4%) הצביעו “לא”.

רוב של מעל 60% בעד השוויון בנישואים נרשם בכל אחת מהמדינות והאזורים באוסטרליה, כאשר הרוב הגבוה ביותר (74%) נספר בטריטוריית הבירה האוסטרלית, אחת מטריטוריות אוסטרליה בה נמצאת הבירה קנברה.

עם הכרזת התוצאות החלו החגיגות במטות מחנה ה”כן” ברחבי אוסטרליה, שפתחו את הדלתות לקראת הקראת התוצאה.

מחנה ה”לא” סירב להכריז על תבוסה, לאחר שכבר במהלך הקמפיין טענו המתנגדים לחוק כי יסתפקו בתוצאה של למעלה מ -40%, אותה כינה טוני אבוט, ראש הממשלה לשעבר, כניצחון “מוסרי”.

ראש הממשלה הנוכחי מלקולם טרנבול, תומך אישי בחוק השוויון, הבטיח שממשלתו תתמוך במהלך במקרה של הצבעת “כן”, וכי זוגות בני אותו המין יוכלו להינשא עד סוף השנה.  אך למרות הבטחתו של טרנבול, ההחלטה בסופו של דבר צריכה לעבור את אישור הפרלמנט.

התגובה לתוצאות הסקר במלבורן אוסטרליה

התוצאה החיובית של הסקר היא אינה סימן לכך שהמאבק לשוויון בנישואים באוסטרליה הסתיים. מכיוון שתוצאות המשאל באוסטרליה בנוגע לנישואים גאים ביבשת אינן מחייבות מבחינה משפטית, (לא מדובר במשאל עם אלא בסקר לא מחייב שמתבצע על ידי הלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה באמצעות הדואר), יש צורך באישור החקיקה על ידי שני בתי הפרלמנט (בית הנבחרים והסנאט) על מנת להפוך את התוצאה לחוק.

ככל הנראה יוגשו לפרלמנט שתי הצעות חוק – אחת על ידי תומכי נישואים מאותו מין, המציעה להחיל את החוק הקיים גם על זוגות מאותו המין, ואחת על ידי המתנגדים, שיציעו נישואים חד-מיניים אך עם “חירויות דתיות” שונות.

ההצבעה ההיסטורית מתווספת להצבעה שנערכה באירלנד, שהעמידה אף היא את הנישואים הגאים להצבעה לאומית.  אם הפרלמנט יבחר להתייחס לקול העם ולעגן בחוק נישואים גאים, תהפוך אוסטרליה למדינה ה -25 בעולם המאפשרת נישואים לזוגות מאותו המין.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן