fbpx

טקילה – הצבא הגאה שנלחם בדאע”ש

אחרי שנים של הוצאות להורג של להט"בים בידי דאע"ש, קבוצת להט"בים החליטה להשיב מלחמה והצטרפה ללוחמת הגרילה נגד הארגון. "לא יכולנו לראות את התמונות של גברים הומוסקסואליים נזרקים מגגות ולעמוד מנגד"
isis

“צבא ההתקוממות הקווירי” אשר הוקם לאחרונה, נלחם כנגד דאע״ש בשטח סוריה. המילים הללו נשמעות כמו התחלה של בדיחה, של חלום, ואולי יותר מהכל, של סרט הוליוודי עתיר תקציב – וזאת במקרה הטוב. במקרה הרע הן נשמעות מופרכות לחלוטין במציאות הדאע”שית בה גברים הומוסקסואלים מוצאים להורג לעיני כל. עם זאת, המציאות מכתיבה סיפורים טובים ואכזריים הרבה יותר מכל תסריטאי מומחה. כך גם הסיפור הבא שלפניכם.

מטרתם של חברי “צבא ההתקוממות הקווירי” (The Queer Insurrection and Liberation Army), או בקיצור, טקילה (TQILA), היא אחת: להוות חלק אינטגרלי ממערך הכוחות הלוחמים כנגד דאע״ש בצפון סוריה על מנת להסיגו, להביסו סופית ולסלק מעל העולם את העול של אנשי האסלאם הקיצוני.

אנשי הגרילה הגאה, המגיעים ממדינות שונות בעולם, נלחמים תחת מטריית ארגון “כוחות הגרילה הבינלאומיים המהפכניים” (IRPGF), קבוצה אנרכיסיטית שלוקחת חלק בלחימה כנגד דאע”ש תוך שיתוף פעולה עם כוחות כורדיים.

׳טקילה׳ פרסמו את דבר הקמתם בחשבון הטוויטר של IRPGF. בהודעה מסודרת שהוציאו, הסבירו מקימי ההתארגנות מהי מטרתם ומה הניע אותם להצטרף למערך הלוחמה הבלתי מוסדרת בשטח סוריה.

“אנו, ׳כוחות הגרילה הבינלאומיים המהפכניים׳, מודיעים באופן רשמי על הקמת ׳צבא ההתקוממות הקווירי׳, המורכב משותפים השייכים לקהילת הלהטב”ק, בנוסף לשותפים נוספים המחפשים למחוץ את הבינאריות המגדרית ולקדם את המהפכה הנשית; ובנוסף גם להרחיב את המהפכה המגדרית והמינית”.

עוד הוסיפו בהודעה כי “חברי ׳טקילה׳ חזו באימה כיצד פשיסטים וכוחות קיצוניים מרחבי העולם תקפו את הקהילה הקווירית ורצחו אינספור מחברי קהילתנו, בתואנה שהם ׳חולים׳ ו׳לא טבעיים׳. התמונות של גברים הומוסקסואליים נזרקים מגגות ונרגמים למוות באבנים ע”י דאע”ש היו משהו שלא יכולנו לעמוד מנגד ולצפות בו מתרחש”.

הגייז האלה הורגים פשיסטים

ביקורת אנשי הקבוצה איננה אקסקלוסיבית אך ורק כלפי דאע”ש והם אינם פוטרים מאחריות גם “קבוצות נוצריות קונסרבטיביות במערב” אשר מפיצות שנאה כלפי קווירים, טרנסים וכל מי שאיננו נמצא על הקשת הבינארית, כך לדבריהם. ההודעה הסתיימה במילים: “שחרור קווירי! מוות לקפיטליזם ורוד! השיבו מלחמה! הגייז האלה הורגים פשיסטים!”

רוח השחרור לקהילה במקום בו רוח ושחרור עומדים דום, קרי באזורים הנמצאים בשליטת דאע”ש (אך גם בכל מקום בו שולטת אידיאולוגיה דתית קיצונית), מגיעה לאחר שנים בהן טבחו לוחמי דאע”ש במי שנחשד ב׳התנהגות הומוסקסואלית׳ אשר עומדת בניגוד מוחלט לנורמות ולחוקי האסלאם. דוגמא ממשית לאכזריותם ושנאתם לקהילה הגאה, היא “לקיחת האחריות” על הטבח שאירע באורלנדו, ארה״ב, בשנת 2016, במועדון אשר נחשב משוייך עם הקהילה הגאה. פעולה בה נרצחו 49 בני אדם.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

חברי הקהילה הגאה אשר הצטרפו למערך הלוחמה כנגד דאע”ש החליטו שלא להתנגד בפאסיביות נוכח האידיאולוגיה הרצחנית וליזום פעולות התנגדות לוחמניות. מספרם אינו ידוע בשלב זה, אך גם אם מדובר במעטים בלבד, הרי שעצם היוזמה ללוחמה משנה את כללי המשחק: לא עוד יעמדו מהצד ויצפו בחבריהם לקהילה נטבחים בשל נטייתם המינית ובשם אלוהים, אלא שנכון לעכשיו יש מי שמשיב מלחמה בחזרה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן