fbpx

ביהמ”ש ביטל הרשעה של נאשם, על מנת שלא לפגוע בסיכויו להקים משפחה עם בן זוגו

בפסיקה יוצאת דופן ביטל בית משפט השלום ברמלה את הרשעתו של נאשם בהסעות שב"חים, כדי לא לפגוע בהליך התאזרחותו ואימוץ ילד עם בן זוגו
handcuff
UZI Chain HandcuffCampco PhotosCC BY 2.0

בית משפט השלום ברמלה ביטל בתחילת החודש את הרשעתו של ש’ שנאשם בהסעת שוהים בלתי חוקיים, בין היתר על מנת לא לפגוע בהליך התאזרחותו ובסיכויו להקים משפחה עם בן זוגו. החלטה חסרת תקדים מסוגה, בשל העובדה כי מדובר בזוג חד מיני ואף מעורב-דתי.

שופט בית משפט השלום ברמלה, השופט עמי קובו, שביקש לאזן בין השיקולים שהעלתה המדינה שדרשה עונש מאסר לבין ההשלכה שתהיה להרשעה על חייו של הנאשם, קבע כי יש מקום להימנע מהרשעה, והחליט לסיים את ההליך באי הרשעה תוך קביעה שהנאשם ביצע את העבירה המיוחסת לו, והטלת עונש של עבודות שירות על הנאשם.

%d7%a2%d7%95%d7%93%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94
עו”ד מור עטיה

ש’, בן 25, נתפס לפני כשנתיים וחצי כשהוא מסיע שני שוהים בלתי חוקיים. הוא הודה בעבירה והורשע על סמך הודאת בעבירה, שעונשה נע בין מספר חודשי מאסר בעבודות שירות למספר חודשי מאסר בפועל. המדינה טענה כי בפעולותיו פגע הנאשם בביטחון הציבור וביקשה להשית עליו עונש מאסר בפועל, ואילו פרקליטיו של הנאשם ביקשו לדון בביטול ההרשעה, וביקשו לקבל תסקיר מבחן.

בתסקיר שנערך, סיפר ש’ כי לפני 4 שנים נאלץ לעזוב את הבית על רקע נטייתו המינית והקשר עם רוב בני משפחתו נותק. הוא היה חסר אמצעים ובמשך תקופה ארוכה אף נאלץ לגור ברחוב.

ש’ הצליח לשקם את עצמו, נפשית וכלכלית, שירת שירות לאומי מלא והשתלב בעבודה. לפני כשנה וחצי הכיר את בן זוגו ועבר לגור יחד עימו, וכיום הוא נמצא בתהליכי אזרחות, שבסופם מתכוונים השניים להתחתן ולהקים משפחה.

למרות קביעתו של בית המשפט כי רק במקרים חריגים מיוחדים ויוצאי דופן קיימת אפשרות לבטל הרשעת אדם, החליט השופט לאמץ את תסקיר שירותי המבחן ולבטל את הרשעתו של הנאשם.

בנימוק לביטול ההרשעה, כתב השופט כי ביטול הרשעתו של ש’ נעשה על מנת שלא לפגוע בהליך ההתאזרחות אותו עובר הנאשם, כשלב בדרך לאימוץ ילד עם בן זוגו.

“העובדה כי הנאשם נפלט מהמסגרת המשפחתית ומבית מגורי משפחתו והוא נאלץ לשקם את חייו הם בפן הכלכלי והן בבניית תא משפחתי כמו גם העובדה שהוא נמצא בשלבי התאזרחות אשר במסגרתם עתיד להיבחן רישומו הפלילי, והיה ויורשע בהליך סביר להניח כי תהיה לכך השלכה שמעותית על תהליך התאזרחותו. הותרת ההרשעה על כנה תפגע בו הן לעניין עבודתו והן לעניין יכולתו להתאזרח ולהקים משפחה בעתיד”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

“אנו מברכים על החלטת בית המשפט הנכבד בסוגיה חשובה ממעלה ראשונה”, מסר ל-WDG עורך הדין מור עטיה אשר ייצג את הנאשם, “מדובר בתקדים חשוב וראשון מסוגו בכל הנוגע ליחסו של המשפט הפלילי כלפי הקהילה הגאה וזכותם להרחיב את התא המשפחתי ואנו מקווים שהדבר ישמש כעמוד האש עבור גורמים שיפוטיים נוספים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן