fbpx

מחאת המילואמיניקים עולה לירושלים

מילואימניקים גאים דורשים שוויון מול בית ראש הממשלה - אוהל מחאה שהוקם במקום יאוייש עד לערב יום הזכרון. מוזמנים להצטרף
omer_mil

מחאת המילואימניקים עוברת הבוקר אל עיר הבירה, עם אוהל מחאה שהוקם מול בית ראש הממשלה. את האוהל יאיישו חיילי וקציני מילואים חברי הקהילה הגאה ותומכים, כשהמטרה היא להמשיך ולאייש את האוהל עד יום שלישי, ערב יום הזכרון.

“השנה, כחלק מאירועי הזיכרון אותם חולקים כלל אזרחי המדינה, אנו מבקשים לציין במאורע נפרד את זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה מקרב קהילת הלהט”ב”, הסבירו מארגני המחאה, “לצערנו, על-אף שהקהילה מהווה לחלק משמעותי מהחברה הישראלית, מעט מאוד ידוע אודות נפגעים ונופלים מקרבה וכי משפחות רבות בחרו להסתיר, לאחר המוות עובדה זו. בבחירתנו לציין את זכרם של חללי הקהילה אנו מבקשים גם להבהיר כי אין זו בושה ומקווים כי משפחות אשר בחרו להסתיר את זהות החלל יצטרפו אלינו בציון זכרם”.

“מה שמוביל אותי לשבת שלושה ימים באוהל המחאה הוא סעיף אחד בחוק חיילים שנספו במערכה, הקובע שאם לזוג חד מיני נהרג הילד בקרב או בפיגוע רק הורה אחד ייחשב שכול”, הסביר עומר נחמני, ממארגני המחאה, שפוסט שלו בנושא הופץ בתקשורת ברחבי העולם וגרם לסערה ציבורית, “כמובן שיש להגדרה ״שכול״ השלכות כלכליות למשפחה והשלכות סמליות בהנצחת הילד שנפל. המדינה אומרת לאבא או אמא שאיבדו את ילדם בקרב הילד אינו באמת שלהם ולמה זה? כי הם לסביות או הומואים. החוק השחור הזה צריך להימחק מספר החוקים ויפה שעה אחת קודם. אני רוצה לפגוש את הח״כ שעמוד מולי ויגיד שגבר שאיבד את בן זוגו בקרב הוא לא אלמן צה״ל ואישה שאיבדה את ילדתה בפיגוע היא לא אם שכולה רק כי היא משתייכת לקהילה הגאה”.

מצב בלתי נסבל שנוגד את ערכי צה”ל

אוהל המחאה מוקם לאחר שכבר עשרות חיילים וקצינים כבר חתמו על הצהרת תמיכה במאבק המילואימניקים והמילואימניקיות למען שוויון.

“אנו, חיילים/ ות, קצינים/ות, מילואימניקים/ות להט״בים וסטרייטים/ות כאחד מבקשים להביע מחאה חריפה כנגד אפליה הנטועה בחוקי המדינה ומבחינה בין חברים לנשק הנופלים למען קיומה של המדינה רק בשל נטייתם המינית”, נכתב בהצהרה, “לצערנו החוק הישראלי אינו מכיר באופן אוטומטי בשכול כאשר הדבר נוגע למשפחות מקהילת הלהט”ב. לשון החוק עצמה מפלה וקובעת כי בן או בת זוג חד-מיניים אינו/ה מוכרים באופן אוטומטי כאלמן/ת צה”ל. דומה המצב באשר להגדרות הורים שכולים כאשר לשון החוק קובעת כי יכול להיות רק הורה אחד מכל מין, גבר אחד ואישה אחת.

עוד בנושא:  נערה בת 18 נורתה למוות בגליל על רקע נטייתה המינית

בעת האחרונה שבו ונעשו ניסיונות לתיקון עוול חוקי זה אך לצערנו בחרה הממשלה שלא לתמוך בשינוי הכה נדרש ולהתעלם מאפליה הזועקת מתוך ספר החוקים הישראלי. מצב זה, בו דמם של חיילים/ות להט״בים אינו שווה ערך לדמם של חיילים/ות סטרייטים/ות הוא בלתי נסבל ונוגד את ערכי הרעות והשוויון הבסיסיים ביותר עליהם מושתתים צה״ל ומדינת ישראל.

אנו מוחים על כך שחיילי/ות צה״ל המשתייכים לקהילת הלהט”ב נדרשים לצאת לשדה הקרב מתוך ידיעה ברורה שאינם/ן שווי זכויות ושבמידה וחלילה יפלו בשדה הקרב יידרשו משפחותיהם לכתת רגליהם בין מוסדות הבירוקרטיה כדי לקבל את מלוא זכויותיהן. כל זאת אך ורק בגלל נטייתם/ן המינית.

אנו מוחים על כך שחיילים/ות להט”בים נקראים להגן הארץ וגבולותיה, פעם אחר פעם, ומתייצבים יחד עם שותפם/ן לנשק ראשונים לכל קריאה, אך במבחן הדם בוחרת הממשלה להפלות אותם. אנו קוראים/ות לכל נבחרי/ות הציבור אשר שולחים אותנו להגן על המדינה, לפעול בהקדם לשינוי המצב החוקי”.

מאהל הזכרון יוצב מול בית ראש הממשלה בירושלים בין התאריכים 8/5/2016 – 10/5/2016 יבירושלים, ויאויש על-ידי חברי וחברות הקהילה בין השעות 08:00-22:00. מוזמנים ומוזמנות להצטרף.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אסף קדר הגב

    ואני קורה למחאה לנערים ונערות חברי הקהילה , לחברי הקהילה בצבא או בשירות המילואים ולמשפחות חד מיניות. להפסיק לשרת !!! להימנע מלהתגייס למילואים או לשירות סדיר !!! רק מחאה כזו במספרים שתתנגד ותפגע במצבת כח האדם רק מחאה פעילה תשמיע קולה. עד שלא ייתייחסו אלינו כשווי זכויות אין סיבה שנהייה שווי חובות. אם במותי אני לא שווה אז שהשווים יותר ילכו במקומי !!!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן