fbpx

צפו: חובי מספר כיצד הותקף על ידי משטרת הגבולות ברוסיה

hovi

תקרית הומופובית בה היה מעורב נציג ישראל לאירוויזיון במוסקבה מזעזעת את משתתפי התחרות, ומעלה תהיות לגבי יכולתה של רוסיה לארח את התחרות במידה ותזכה


hovi


חובי סטאר, נציג ישראל לאירוויזיון, נתקל בהתנהגות הומופובית מצד שוטרי משטרת הגבולות הרוסים, שצחקו עליו וקרעו את דרכונו לנגד עיניו.

“לאנשים שם קשה עם אנשים כמוני, אולי בגלל שאני הומו, אולי בגלל הלבוש שלי או בגלל שאני מתאפר, אני לא יודע. אבל כשרציתי להכנס למוסקבה השוטרים בביקורת הגבולות הסתכלו עלי ואמרו לי שאני לא יכול להכנס. הם צחקו עלי וקרעו את הדרכון שלי”.

עוד בנושא:
>> המדריך המלא לאירוויזיון 2016
>> אמני האירוויזיון עושים את ת”א

התקרית התרחשה לפני כשבועיים, כאשר נציגי האירוויזיון הגיעו למוסקבה במסגרת סיבוב ההופעות לקידום התחרות, ולא פורסמה בשל רצונו של חובי להימנע מלהתעסק בסיפורים שליליים.

הסיפור נודע לראשונה בתקשורת הספרדית מוקדם יותר השבוע, כאשר הזמרת הספרדיה, בראיי, אשר הגיעה גם היא למוסקבה לרגל האירוע, סיפרה על שהתרחש מנקודת המבט שלה; “הם צחקו עליו, דיברו אליו בזלזול ולא רצו לכבד את דרכונו הישראלי, בזמן שאת הדרכונים של שאר המשתתפים במופע הם כלל לא טרחו לבדוק”, סיפרה בראיי, “המעמד היה כה מבזה שכמעט והתפרצתי עליהם בעצמי. בלי קשר לדעתי על השיר הרוסי, שלא מוצא חן בעניי, אם הייתי גיי, לא הייתי מצביעה לרוסיה בשום פנים ואופן אחרי מה שראיתי בשדה התעופה”.

קריאתה של בראיי להחרים שלא להצביע לשיר הרוסי עשתה גלים בתקשורת ואילצה את חובי סטאר להתייחס מקרה. חובי סיפר על שהתרחש גם בראיון לטלוויזיה המלטזית, שם התארח והופיע עם שירו “Made of stars” אותו יבצע בעוד כשלושה שבועות באירוויזיון הקרוב שיערך בשטוקהולם בירת שוודיה.



“זה מדהים שזה קרה באירוע שאמור לקדם את האירוויזיון”, סיכם חובי את החוויה הלא נעימה, “השיר שלי מדבר על שוויון, על זה שכולם שווים, כולם נולדו שווים וימותו שווים. אבל אני בוחר באהבת חינם. אין שום צורך בשנאה, בשליליות, ולקחתי את זה כשיעור”.

בסופו של דבר התאפשר לחובי סטאר להכנס לרוסיה, והוא נאלץ לגשת לשגרירות הישראלית על מנת להנפיק דרכון חדש, על מנת שיוכל להמשיך במסע ההופעות.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

למרות החוויה המאוד לא נעימה אשר עבר, סטאר נשאר אצילי ונאמן לדרכו, כאשר אמר שהוא לא כועס ורק יכול ללמוד מהאירוע. “אני לא לוקח את זה באופן אישי. אני מאוד מחבב את סרגיי לזארב (נציג רוסיה לתחרות), את שירו, וגם את רוסיה. זו לא הייתה חוויה נעימה, אבל אנחנו חיים, ולומדים. אנחנו ממשיכים ומחייכים, ומעניקים אהבה חופשית לכולם”.

במקביל לפרסומים, החלו להישמע גם תאוריות על כך שמדובר בקונספירציה של הזמרת הספרדייה, שהמציאה את הסיפור יחד עם חובי סטאר על מנת לפגוע ביריבה הרוסי, ובאותו הזמן להתנקם ברוסיה הלהט”בפובית. המצדדים בגרסה הזו טוענים כי זמר נוסף שהיה במקום טוען כי המקרה לא היה ולא נברא, אך מסרבים לחשוף את זהותו.

ישראל תשתתף בחצי הגמר השני בתחרות האירוויזיון, אשר יערך ב12 למאי. רוסיה תשתתף בחצי הגמר הראשון אשר יערך יומיים קודם לכן, והיא כרגע, ע”פ התחזיות וההימורים, המדינה המובילה לנצחון בתחרות כולה.

התקרית מעלה שאלות בנוגע לביטחונם האישי של חובבי התחרות, במידה וזו תתארח ברוסיה בשנה הבאה, שכן רובם המוחלט נמנה על הקהילה הגאה.

 

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן