fbpx

מדינה מודרנית: אימוץ ילדים פתוח לזוגות חד מיניים בכל מדינות ארה”ב

בית המשפט בארה"ב ביטל את החוק האוסר על זוגות חד מיניים לאמץ ילדים. "לא סביר שאותו בית משפט שקבע שלזוגות מאותו המין מותר להתחתן, יקבע שאסור להם לאמץ ילדים"
צילום: באדיבות רשת ABC
צילום: באדיבות רשת ABC

בית המשפט הפדרלי בארה”ב קבע כי האיסור של מדינת מיסיסיפי על זוגות מאותו המין לאמץ ילדים מאותו המין הוא אינו חוקתי ואסור לאכפו. בכך הפך בית המשפט את האימוץ על ידי זוגות מאותו המין לחוקי בכל 50 המדינות בארה”ב

השופט דניאל ג’ורדן הוציא צו מניעה זמני נגד האיסור, המונע ממדינת מיסיסיפי לאכוף את החוק בן 16 השנים המונע מזוגות מאותו המין לאמץ. בהחלטתו ציטט השופט את החלטת בית המשפט העליון שהעניקה מעמד חוקי לנישואים חד מיניים בקיץ שעבר.

“פסיקת בית המשפט העליון המאשרת נישואים חד מיניים, מרוקנת מתוכן את כל החוקים המפריעים  למימוש הזכויות והחובות הכרוכים בנישואים”, נכתב בהחלטה “בית המשפט קבע כי המדינה אינה יכולה לאסור נישואים חד-מיניים כי בכך היא מונעת מאזרחיה הטבות הכרוכות בנישואים, לרבות הזכות לאמץ, זה מאד לא סביר שאותו בית משפט יקבע בפסק דין אחר כי המדינה יכולה למנוע מאותן זוגות את אותה הזכות”.

הדיון בחוק התקיים בעקבות תביעה שהוגשה בשנה שעברה על ידי ארבעה זוגות חד-מיניים, אליהם הצטרפו במאבקם ארגונים חברתיים לשוויון במשפחה במדינות הדרום.

“לקוחותינו חיכו שנים ארוכות להכרה כהורים החוקיים של הילדים אותם הם אוהבים מלידה”, אמרה רוברטה קפלן, עו”ד של התובעים, “אנו מקווים שעכשיו יהיה סוף סוף ברור כי אפליה נגד הורים מאותו המין רק בשל היותם כאלה מפרה את החוקה בכל 50 המדינות, כולל מיסיסיפי”.

האגודה למען הלהט”ב הגיבה לידיעה:
“שוב אנו נאלצים לשמוח עבור חברינו מעבר לים, שמגיעים להישגים ומתקדמים במאבק שלהם לשוויון, אך גם לחוש קנאה שישראל מתקשה לעמוד בקצב. האגודה מבקשת להזכיר שבישראל לשנת 2016 לא רואה בזוג הורים מאותו המין זוג ולא רואים במשפחה להט״בית משפחה. החוק בישראל מגדיר שזוג מאותו המין נרשם כהורה יחידני. האגודה מתנגדת לאבחנה העיוורת בישראל, שקובעת שהורים יחידנים , ביניהם בני זוג מאותו המין, לא יהיו זכאים לאותם התנאים כמו זוג הטרוסקסואלי”.

המדינה הכי להט”בפובית בארה”ב

בשונה ממקרים רבים בהם חוסר השוויון בחוקים נובע מתוך נוסח החוק – כמו למשל חוק הפונדקאות בישראל הקובע כי הליך פונדקאות יעשה על ידי גבר ואישה, ובכך מדיר את האפשרות לזוגות מאותו המין, החוק של מיסיסיפי נוסח מראש על מנת למנוע אימוץ על ידי זוגות אותו המין. החוק, שנקבע בשנת 2000, קצר במיוחד וכולל משפט אחד שקובע כי – “אימוץ על ידי זוגות בני אותו המין אסור”. 

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

כמה מדינות אחרות כולל אלבמה, פלורידה, נברסקה ומישיגן, כבר ביטלו איסורים דומים בעבר, וכעת תאלץ גם מיסיסיפי לבטל את החוק לאחר שבית המשפט הורה לרשויות המדינה שלא לאכוף את החוק.

מיסיסיפי נחשבת למדינה הכי לא ידידותית ללהט”בים בארה”ב, לאחר שלפני חודש העלתה הצעת חוק המאפשרת להפלות להט”בים על רקע אמונה דתית ואישית. על פי החוק החדש, נותני שירותים פטורים מקנסות ועונשים על אפליה, אם הפלו להט”בים על סמך אמנותם הדתית. החוק פותח דלת לאפליה בכל תחומי החיים, החל מקונדיטורים המסרבים לאפות עוגה לחתונה גאה ועד למטפלים המסרבים לטפל בנוער להט”בי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן