fbpx

גאוות יחידה – צה”ל תומך בדרישת הארגונים הלהט”בים

בעקבות פניית הארגונים הגאים לשר הבטחון, הורה המטכ"ל למפקדים למנוע הדפסת חולצות המכילות ביטויים פוגעניים
shirt

לפני כשבועיים פורסמה ברשתות החברתיות תמונה בה צולמה חולצת סוף מסלול של מסייעת 202 של הצנחנים, ועליה הכיתוב: “מסייעת 202. 4-מושחתים 5-הומואים 6- בהמות 7-זונות 8- חיות”.

הכיתוב על החולצות עורר סערה ברשתות החברתיות, שלא שכחה גם לאחר ההסברים שסופקו על ידי חברי היחידה, שטענו כי מדובר במסורת ארוכת שנים וכי התיאורים לא נועדו לפגוע אלא לתאר את אופיין של היחידות השונות (אלה שקרובים לצלחת, אלה שלא עושים כלום ואלה שסוחבים כל היום).

בעקבות הסערה שעוררה החולצה המיזוגנית והלהט”בפובית, פנו ארגוני קהילת הלהט”ב ביוזמת מרכז ניר כץ ז”ל למאבק בלהט”בופוביה של האגודה למען הלהט”ב בישראל ומנהלו ד”ר גיל פישהוף, במכתב לשר הביטחון ח”כ משה בוגי יעלון.

במכתב ביקשו הארגונים לחשוף את שר הבטחון  להומופוביה הדוחה שמקבלת במה על חולצות סוף מסלול, ולדרוש את מעורבותו במאבק בלהט״בופוביה בתוך צה״ל ומערכות הבטחון.

בעקבות הפניה, פרסמה תא”ל רחלי טבת-ויזל, יועצת הרמטכ”ל לענייני נשים, אגרת למפקדי וחיילי צה”ל בנושא “חולצות והקשר לפגיעה מינית”.

“לאחרונה הודפסו חולצות פוגעניות בעלות אופי מיני אלים שמבזה נשים, גברים וכמו כן את סמלי המדינה והצבא”, נכתב באגרת, “יש הטוענים כי חולצות אלו “הומוריסטיות” ולא מזיקות, אך כיתוב שמגחיך אונס ומתייחס לנשים כחפץ, הופך אותן מושא לביזוי, ללעג ויכול להוביל לתקיפה מינית. להתבטאויות מסוג זה אין מקום בצה”ל!”

בסיום האיגרת מורה תא”ל טבת-ויזל למפקדים לפעול לביאור התופעה. “שימוש בביטויים ואיורים מסוג זה מייצרים סביבה מטרידה לנשים ולגברים כאחד. לכן עליכם המפקדים לוודא כי חולצות עם מסרים פוגעניים לא תודפסנה יותר”.

“מרכז ניר כץ של האגודה למען הלהט”ב מברך על העמדה החד משמעית של צה”ל בעניין”, אמר ל-WDG ד”ר גיל פישהוף, מנהל המרכז, “יחד עם זאת יש לוודא כי העמדה השוללת מיזוגניה ולהט”בופוביה מוטמעת גם ביחידות הקצה, בדגש על היחידות הלוחמות. לשם כך אנו קוראים לצה”ל להרחיב את שיתוף הפעולה עם ארגוני הקהילה בדגש על פעילות ארגון חוש”ן ביחידות צה”ל השונות. אנו שמחים כי יוזמת מרכז ניר כץ הביאה לפעולה וקריאה משותפת של ארגוני הקהילה. זוהי דוגמא לכוח של שיתוף פעולה מוצלח ומבורך”

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

ארגון חוש”ן, שלקח חלק בפנייה לשר הבטחון והרמטכ”ל, פרסם אף הוא את תגובתו:
“משמח לראות את התגובה החד משמעית של צה”ל באמצעות היועצת לענייני נשים תא”ל רחלי טבת-ויזל מקווים ומקוות שזה ישים סוף לתופעה. מקווים ומקוות שזה ישים סוף לתופעה”, נכתב בתגובת הארגון, “מתנדבות ומתנדבי חוש”ן נכונים להגיע לכל יחידה ויחידה על מנת לקיים שיח ודיון על להט”בפוביה, מיזוגניה ועל הקשר הבלתי ניתן לניתוק ביניהן, ובכך לתרום לבניית חברה סובלנית וטובה יותר עבור כולנו”.

ארגוני קהילת הלהט”ב (וביניהם חוש”ן) פנו ביוזמת מרכז ניר כץ ז”ל למאבק בלהט”בופוביה של האגודה למען הלהטב בישראל במכתב לשר …

Posted by ‎חוש”ן – Hoshen‎ on Sunday, 31 January 2016

גם החוג הגאה במפלגת העבודה, ששלח שאילתא בנושא לשר הביטחון, בסיוע ח”כ מיקי רוזנטל, הגיב לפרסום: ” בעקבות פרסום המקרה היינו נתונות למתקפה מילולית חריפה מצד אנשים שפשוט לא מסוגל להפנים שהצבא הוא של כולנו, גם של להט”ב. שלכולנו מגיע לחיות בעולם שבו אנחנו לא צריכות לסבול הגחכה של זהותנו המינית או המגדרית. אנחנו מברכות על פרסום ההבהרה ועם זאת מכירות בכך שהדרך לניקיון צה”ל מגילויי מיזוגניה ולהט”בפוביה, כשאר המערכות הציבוריות בישראל, עוד ארוכה. נמשיך ללחוץ להכנסת תכנים חינוכיים המעודדים לסובלנות ולשוויון בסיוע הארגונים איגי ו- חוש”ן. נמשיך לעקוב מקרוב שההחלטה מיושמת ובעיקר – נמשיך להיות כאן בשביל כולכן/ם.”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן