fbpx

מה מסתתר מאחורי המודעה?

זה קורה לכולנו: רואים את הכרטיס באתר, מתרשמים מהנתונים והתמונות, נדלקים מהמפגש הראשון ורק אחרי שמתחייבים מתחילים לגלות את החסרונות ומבינים - זו לא הדירה בשבילי. אם גם אתם בשלב חיפושי דירה להשכרה, קבלו עשרה טיפים שיעזרו לכם למצוא את הדירה שמתאימה לכם

מזל טוב! החלטתם לעבור דירה לדירה גדולה יותר, מרכזית יותר, שקטה יותר, זולה יותר, בקיצור – לשפר את איכות החיים.

בחירת דירה היא כמו בחירת פרטנר או פרטנרית: מוצאים אותה בדרך כלל באינטרנט, מתרשמים מכל הנתונים והתמונות שבכרטיס, רצים לראות אותה ולספר לחבר’ה, ורק עם הזמן מגלים את כל הפאקים. כי למרות שיש דברים שאנחנו יודעים לבדוק מראש, יש דברים חשובים נוספים שאנחנו לא חושבים עליהם, אבל הם עשויים להשפיע על איכות חיי השוכרים במהלך השהות בדירה.

בעזרת חברת Ewave נדל”ן והמתווך שון אנורפור, אספנו עבורכם את הדברים הקטנים אבל המשמעותיים, שחשוב לבדוק לפני שחותמים על החוזה ומתחייבים לדירה חדשה.

נייד?

סביר להניח שבחרתם את הדירה לפי אזור שהגדרתם לעצמכם מראש. לפני שסוגרים ועוברים לאזור גאוגרפי חדש, מומלץ לבדוק ולשאול לגבי צירי תחבורה קרובים ותחבורה ציבורית נגישה באזור.
אם יש בבעלותכם רכב, חשוב לבדוק האם יש חנייה בבניין , ולהבין באופן כללי מה מצב החנייה באזור בכל שעות היממה. אם ראיתם את הדירה במהלך היום, מומלץ לחזור שוב ולחפש חנייה בשעות הערב.

מי בסביבה?

יש לבדוק כי לקופת החולים שלכם יש סניף קרוב למקום מגוריכם, כי ישנו סופר ראוי העונה על הצרכים ולא במחירי פיצוציות ובכלל נגישות לשוטף: חדר כושר, מכבסה, גינות כלבים, בית קפה שכונתי וכו’

זורם?

כשאנו רואים דירה אנחנו בודקים ומתרשמים מכל כיור מעוצב או מקלחון משופץ, אך חשוב לא פחות לבדוק גם את זרם המים, בעיקר בבניינים ישנים ובדירות בקומות גבוהות. זכרו לבדוק את זרם המים גם בכיורים, במקלחת ובמטבח, וגם במקלחת עצמה.

לעולם בעקבות השמש

דירה מוארת תורמת גם למצב הרוח שלכם וגם לחשבון העו”ש. שאתם רואים דירה מומלץ לראות אותה גם במהלך היום, גם כדי לבדוק את כמות האור הטבעי בדירה, וגם כדי שתוכלו לראות פרטים נוספים שלא רואים בחושך. אם בעל הדירה מראה לכם אותה לאור נרות, תתחילו לחשוד.
אם קיימת בדירה מרפסת שמש בדירה חשוב לוודא שהשמש באמת מגיעה אליה – מרפסת צפונית למשל עשויה שלא לקבל שמש כמעט כל היום.

בן כמה אני נראה?

גם אם למראית עין הכל נראה תקין, חשוב לבדוק את מצב תחזוקת הבניין- האם הבניין מתוחזק בסטנדרט ראוי? האם ישנה חברת ניהול? במידה וכן, כמה זה עולה לנו ומה זה כולל? את הבדיקה הזו אפשר לעשות מול בעל הדירה, או יותר טוב – מול הדיירים הנוכחיים או השכנים.
יש לבדוק את מצבה הכללי של הדירה, בדיקת נזילות, פגמים בדיקות ישנות וחדשות כאחד. במידה ונמצא פגם, יש לבקש מהבעלים לבצע תיקון תוך זמן סביר, מדובר באיכות חייכם.

שכנים, שכנים

גם לשכנים שגרים בסמוך אלינו יש השפעה על רמת החיים שלנו. מומלץ לבקר בדירה בשעות כשרוב הדיירים נמצאים בבניין, לנסות לפגוש את השכנים, לשמוע את התרשמותם מהבניין, הסביבה, בעל הדירה, ולשמוע על בעיות במידה וקיימות.

לא בלי מיצי

מה שהופך את הדירה לבית אלו האנשים שגרים בה, אבל לא פחות בעלי החיים שלנו (מישהו אמר חתולים?!). במידה וישנם בעלי חיים מומלץ לוודא מראש עם בעל הדירה שאין לו התנגדות לגידול בעלי חיים בדירה.

להשאיר את האופציות פתוחות

בזמן חתימת החוזה מומלץ מאד לבקש מהבעלים להכניס סעיף אופציה – סעיף שמדבר על תום תקופת השכירות ותקופת השנה הנוספת. זהו סעיף חד צדדי שאינו מחייב את השוכר אך משריין לנו אופציה לשנה נוספת בתנאים ברורים במידה ונרצה להמשיך ולגור בדירה לתקופה נוספת.

דע עם מי יש לך עסק

ואחרון אחרון חביב שדורש בדיקה הוא בעל הדירה – אמנם אתם לא הולכים לגור איתו, אבל תהיה לו השפעה גדולה על ההנאה שלכם מהדירה החדשה. חשוב מאוד לבחון את האינטראקציה עם בעלי הדירה, על מנת להבין עם מי אנחנו עושים עסקה לשנה או שנתיים הקרובות. חשוב גם לבצע בדיקת סעיפים חריגים בחוזה השכירות או לחילופין סעיפים דרקוניים שאין להם הצדקה באותו עניין, ולהסדיר אותם עם בעל הבית לפני החתימה.

השוואה

גם אם בדקתם הכל והכל נראה ונשמע לכם סביר, חשוב תמיד לערוך השוואה ולא לקפוץ על הדירה הראשונה שראיתם.
לפני בחירת הדירה, יש לבצע בדק שוק שכולל השוואה בין דירות, מיקום, מחירים וכו’. וגם במקרה שהתאהבתם בדירה, לא מומלץ לסגור מיידית, אלא לגשת ולראות לפחות דירה נוספת לשם ההשוואה וקבלת פרופורציה. השוואה של מספר דירות תלמד אתכם על מצב השוק ותאפשר לכם לדעת האם מה שמוצע לכם הוא אכן הצעה טובה. אך ברגע שקיבלתם את ההחלטה יש לפעול מהר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן