fbpx

תלונה למבקר המדינה נגד רב העיר ב”ש

בעקבות הפרסום על התערבותו של רב העיר ב”ש בהחלטה על קיום מצעד הגאווה, הגיש עו”ד ארתור שני תלונה למבקר המדינה. “מעורבותו של רב העיר בפוליטיקה המקומית היא אסורה”. אתם מוזמנים להצטרף לתלונה


בעקבות הפרסום כי רב העיר ב”ש, הרב יהודה דרעי, איים כי בפרישת נציגי ש”ס ממועצת העיר במידה ויתקיים מצעד גאווה בבאר שבע, הגיש עו”ד ארתור שני תלונה למבקר המדינה בנוגע להתנהלותו של הרב, בטענה כי הרב חורג מהסמכות שנקבעה לו בחוק.

“כידוע, תקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר), תשס”ז-2007, מגדירים במדויק את כשירותו של רב לכהן כרבה של עיר, ואוסרות עליו עיסוק נוסף”, נכתב בתלונה, “דברים אלו של הרב, ככל ונאמרו, מהווים חריגה מסמכות. יודגש כי תפקיד הרב לתת מענה בתחום הדתי לכלל תושבי באר שבע היהודים – כל העיר באר שבע- על בניה ובנותיה המהווים חלקים מקהילת הלהט”ב, או שאינם חלק ממנה, גברים, נשים, מצביעי ש”ס ואלו שאינם מצביעי ש”ס וכו’. מדברים אלו של הרב, עלולה להשתמע הפליה בין תושבי העיר, ואף הסתה ופגיעה בשמם הטוב של קבוצות שלמות המהוות חלק בלתי נפרד ממארג החיים של העיר באר שבע ומדינת ישראל.

תלונה רב

חמור מאוד שעובד ציבור, רב בישראל, המקבל את פרנסתו מאותו ציבור, מרשה לעצמו להשתלח בחלקים בו, ועל אחת כמה וכמה להתערב בפוליטיקה המקומית, משום שהתבטאותו לכאורה, כפי שפורסמה, לפיה סיעת ש”ס תעזוב את הקואליציה העירונית היה ולא יבוטל המצעד- מראה על חריגה מסמכות, התערבות שאיננה במקומה.

מעורבותו של רב העיר בפוליטיקה המקומית היא אסורה, משום שאין הרב נציג של המפלגה אלא של כלל תושבי העיר”.

בסיום המכתב מבקש עו”ד שני ממבקר המדינה לבדוק את התנהלותו של הרב ובמידת הצורך להעמידו לדין משמעתי באמצעות פניה לשרת המשפטים.

“בימים אלו, בהם נשמעים יותר ויותר גינויים מוצדקים ונסיונות לבאר את האפליה הקיימת כלפי אוכלוסיות במדינת ישראל, כדאי שכולנו כאחד נכבד יותר זה את זו, על אחת כמה וכמה מצופה מעובד ציבור במדינת ישראל ורב עיר”

העתקים של המכתב נשלחו לשרת המשפטים, ח”כ איילת שקד, השר לשירותי דת, הרב ח”כ דוד אזולאי, לשכת ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ’ ולשכת רב העיר באר שבע.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

גם אתם יכולים להצטרף לתלונה – ניתן להגיש תלונה באמצעות האינטרנט למבקר המדינה או לשרת המשפטים בדרישה לבחון את התנהלותו של הרב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן