fbpx

תושבי עלי התעוררו למסר מהקהילה הדתית הגאה: למילים שלכם יש משמעות

בעקבות דבריו של הרב לוינשטיין, תלו לפנות בוקר חברי הקהילה הדתית הגאה שלטים על עשרות לוחות מודעות בישוב עלי עם מסרים לרבנים, למורים, להורים וגם לתושבים הלהט"בים | זהורית שורק: "אל מול החושך שהופץ השבוע, רצינו שהישוב עלי יתעורר לבוקר עם מסרים חיוביים ואופטימיים"
eli4

דבריו האחרונים של הרב לוינשטיין על חברי הקהילה הגאה הרתיחו את חברי הקהילה הגאה ואת תומכיה, וזכו לתגובות חריפות במיוחד, כולל עצומה לשר הבטחון הקוראת לפטר את הרב לוינשטיין מתפקידו ולסגור את מכינת עלי.

אך עבור חברי הקהילה הדתית הגאה הדברים הקשים נגעו בעצב חשוף, לאחר שלפני כשנה וחצי ניסו לקיים איתו שיח שלא צלח.

הפגיעה בחברי הקהילה הדתית הגאה (והקהילה הגאה בכלל) ובמיוחד באלו שסופגים את האמירות בתוך הבית לא נתנה להם מנוח, וכך מצאו את עצמם זהורית שורק ואביחי אברבנאל בארבע לפנות בוקר, תולים שלטים על לוחות המודעות בישוב עלי.

“המטרה שלנו הייתה להפיץ את האור אל מול החושך וההומופוביה שהופצו ביישוב בשבוע האחרון”, מסבירה שורק, “מה שרצינו זה שהישוב עלי יתעורר הבוקר לבוקר עם מסרים חיוביים ואופטימיים.

רצינו להעביר שלושה מסרים עיקריים – המסר הראשון הוא לתושבי עלי שהם לא לבד. אם יש מישהו ביישוב שהוא להט”ב, ושומע את הדברים ההומופובים המכוונים נגדו, שיידע שאנחנו כאן. שיש לו למי לפנות.

המסר השני הופנה למורים, להורים ולרבנים – שידעו שלמילים שלהם יש משמעות. המילים החיוביות שלהם יכולות לבנות, אך הדברים השליליים שלהם יכולים לפגוע באנשים רבים, גם בכאלו הקרובים להם, ומחובתם לשקול את דבריהם בכובד ראש.

המסר השלישי היה להציג את פניה של הקהילה הדתית הגאה – להראות גם לתושבים בעלי שאלו הם הפנים שלנו, אנחנו להט”בים דתיים ואנחנו לא מתביישים במי שאנחנו. הבוקר יעלה על עלי והתושבים יזכו לפגוש אותנו – הבן של השכנים, האחיינית של הרב ועוד סיפורים אישיים שמאחוריהם הרצון לקבלה, הכלה וסובלנות”.

למרות המילים הקשות שנאמרות שוב ושוב על ידי אותם אנשים, בוחרים חברי הקהילה הדתית הגאה להמשיך בדרך של הדברות ויצירת שיח עם הצד השני.

“לצערי, למרות המפגש שקיימנו עם הרב לוינשטיין בשנה שעברה, שחשבנו שהיה משמעותי, הוא חזר להפיץ שנאה וחושך”, הסבירה זהורית שורק, חברת הקהילה הדתית הגאה ומתמודדת לרשימת יש עתיד בבחירות, “כקהילה דתית גאה חשוב לנו להיות שם ולעשות מקום עבור גאים וגאות בני ובנות החברה הדתית ולהראות להם שהם לא לבד. כקהילה שמאמינה בהסברה ושיח התלבטנו רבות איך לקיים את זה הפעם והחלטנו לנקוט בדיאלוג מעט שונה.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

אני יודעת שיש ניסיונות לארגן הפגנה בישוב אל מול דברי הרב לוינשטיין, אני מאמינה שלכל אחד יש את הזכות למחות בדרך שנראית לו נכונה, אבל במקרה הזה אני חושבת שהדרך הנכונה יותר עבורנו כקהילה דתית היא לקיים שיח והדברות ולא הפגנה שעלולה להרחיק מאיתנו את הלהט”בים שנמצאים שם או את בני משפחותיהם”.

לדברי שורק, הפעולות הללו יוצרות אפקט בקרב הקהילה הדתית, שמורגש גם בארגוני הקהילה הדתיים: “בדרך כלל אחרי פעולות כאלו אנשים יוצרים קשר עם הארגונים, משוחחים איתנו ואף מודים לנו על הפעולה שמחזקת אותם. אני מקווה ומאמינה שכך יהיה גם הפעם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן