fbpx

שמים סוף ל-HIV? קמפיין חדש לעצירת ההדבקות החדשות

קמפיין חדש של הועד למלחמה באיידס בשיתוף עיריית תל אביב קורא לקהילה הגאה לקחת אחריות ולהפוך את ה-HIV להיסטוריה ואת ת"א לעיר הראשונה שעוצרת את ההדבקות החדשות ב-HIV | "ההצלחה טמונה באחווה הקהילתית על פיה כל אחת ואחד יבחרו לנהוג"
byehiv
צילום: הועד למלחמה באיידס

אתמול הושק קמפיין החוצות החדש של הוועד למלחמה באיידס באמצעות “בלה דואגת”, זרוע ההסברה והמניעה בקהילה הגאה, בשיתוף עיריית תל-אביב יפו והמרכז הגאה.

תחת המסר HI 2020 BYE HIV, הוועד למלחמה באיידס מוביל את הקריאה לשים סוף להדבקות החדשות ב-HIV ומבקש לרתום את חברי הקהילה להתגייס ולקחת אחריות על בריאותם המינית האישית והקהילתית כדי להפוך את ה-HIV להיסטוריה – כבר מהשנה האזרחית הקרובה.

הקמפיין כולל פרסומות בתחנות אוטובוס במיקומים מרכזיים וכן שלטים דיגיטליים של עיריית תל-אביב יפו. לקריאטיב ולעיצוב אחראים עידו כהן וליאור אריאב, בעלי משרד השיווק והפרסום הדיגיטלי “פיטפוט”.


אז מה עושים?

קמפיין החוצות הוא רק הצעד הראשון בקמפיין שיתפרש לאורך שנת 2020 וידגים איך כל אחד ואחת תוכל להתגייס למאמץ הקהילתי. היום יש בידינו את כל הכלים הדרושים להוריד משמעותית את ההדבקות החדשות בקהילה.

עושים מוגן – כל אחד לפי יכולתו, בין אם זה שימוש בקונדום או בפרפ בשימוש יומיומי או במקרים מסוימים אפילו שימוש בפרפ בימים שלפני ואחרי יחסי מין. נקרע הקונדום או שקיימתם יחסי מין לא מוגנים? מגיעים למיון ולוקחים טיפול מונע “פפ” כדי לוודא שלא תהיה הדבקה.

נבדקים יותר – פעם בשישה חודשים באים להבדק ל-HIV ומחלות מין נוספות במרכזי הבדיקות האנונימיות של הוועד למלחמה באיידס, מרפאת לוינסקי של משרד הבריאות או בקופות החולים.

מטפלים מהר – אם נדבקת ב-HIV, טיפול מוקדם יאפשר לך להגיע למצב Undetectable תוך זמן קצר יחסית, וכידוע-אדם חיובי ל-HIV אשר מטופל באופן סדיר אינו מדבק כלל )גם בקיום יחסי מין ללא קונדום).

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט״ב: “חיסול המגיפה ששינתה את האופן שבו האנושות מתייחסת למיניות שלה – נמצא בהישג יד ותלוי רק בנו. אם נתגונן, ניבדק ונטפל בעצמנו, נוכל בתוך שנים לא רבות להיפרד מה HIV לשלום ולא להתראות! כבר שנים ארוכות שאנחנו במרכז הגאה ועיריית תל אביב יפו שותפים של הוועד למלחמה באיידס במאבק נגד הנגיף וגאים בהישגים של העמותה החשובה הזו”.

סער מעוז, רכז “בלה דואגת” בוועד: “בעקבות ההתפתחויות המרהיבות בעולם רפואת ה-HIV / איידס בשנים האחרונות, ובעקבות ההצלחה של ערים כמו סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ופריז, אנו מאמינים שנמצאים בידינו כל הכלים כדי להביא לירידה משמעותית בהדבקות חדשות ב-HIV בקהילה הגאה בתל אביב. ההצלחה טמונה באחווה הקהילתית על פיה כל אחת ואחד יבחרו לנהוג. “בלה דואגת” גאה להוביל את הקהילה לניצחון וחופש גם בהיבטים הרפואיים”.

איתור 90% מהנשאים עד שנת 2030

מהלך משותף זה עם עיריית תל-אביב יפו והמרכז הגאה נעשה הודות להצטרפותה של העיר במרץ 2018 לאמנת “ערים בנתיב מהיר”, הידועה גם בשם 90-90-90. מטרת האמנה הינה ליצור מחויבות עירונית כוללת להעלאת המודעות למיגור הנגיף בשיתוף רחב של הוועד למלחמה באיידס, החברה לרפואת איידס, החברה לרפואת להט”ב והמרכז הרפואי איכילוב.

פרויקט “ערים בנתיב מהיר” שהושק בשנת 2014 ביוזמה של IAPAC, ארגון רופאי האיידס העולמי, ואומץ גם על ידי UNAIDS, זרוע האו”ם למאבק באיידס, פועל ליישום החזון של 90-90-90 ביחס לטיפול באיידס עד לשנת 2030, שעיקריו איתור 90% מכלל נשאי הHIV בעולם (באמצעות עידוד בדיקות HIV), נטילת טיפול תרופתי על ידי 90% מכלל האנשים בעולם שאובחנו כחיוביים ל-HIV והבאת 90% מכלל האנשים שמקבלים טיפול תרופתי למצב undetectable, בו רמת הוירוס בדמם כה נמוכה, וסיכויי ההדבקה אפסיים.

הפרויקט הוא פרויקט בינלאומי בו חברות היום 62 ערים, ובהן אמסטרדם, פריז, סן-פרנסיסקו, ריו דה ז’נירו, בואנוס איירס, ויוהנסבורג. הפרויקט מתמקד בערים גדולות, מתוך הבנה שללא התגייסות של המרכזים האורבניים הגדולים בעולם (לצד ממשלות, גורמי מחקר ורפואה, וארגוני החברה האזרחית) – המאבק למיגור האיידס לא יהיה שלם.

ראש העיר חולדאי חותם על אמנת פריז | צילום: כפיר סיון

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן