fbpx

שווים בכנסת? הסופר אילן שיינפלד בשלבים מתקדמים של הקמת מפלגה ישראלית גאה

״אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגה גאה בכנסת ישראל קיבלנו אותה בימים האחרונים. מחאת השוויון היא הזדמנות חד פעמית לשנות את המצב הקיים ולהשפיע על המדיניות בכל הקושר לזכויות הקהילה הלהט"בית בפרט והחברה האזרחית בכלל"
מצעדירושלים3
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: גיא יצחקי |  CC BY 2.0

הסופר ואיש יחסי הציבור הוותיק, אילן שיינפלד (58), הודיע היום למשרד מבקר המדינה על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. זהו צעד מקדים, המחויב על פי חוק מימון מפלגות, שיאפשר לו לגייס תרומות לצורך הגשת בקשת הרישום של המפלגה הגאה בפני רשם המפלגות.

“אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגת ‘שווים’ בכנסת ישראל, ואם יבשילו התנאים לכך, גם בממשלת ישראל הבאה, קיבלנו אותה בימים האחרונים”‘ אמר היום אילן שיינפלד, “על פי דיווחים בתקשורת, שוב עשה ראש ממשלת ישראל סיבוב על הקהילה הלהטב”קית, והתעלם למעשה מהמחאה הגדולה ביותר שקיימה הקהילה הגאה בישראל. בסיום מושב הקיץ האחרון הבטיח ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שיעביר במושב החורף של הכנסת חוק פונדקאות מתוקן, שיקנה את זכות ההורות גם לגברים הומואים. עתה הבנו סופית, שאין לו שום כוונה לעמוד בהבטחתו זו, ועל אחת כמה וכמה לתקן את עוולות העבר כלפי הקהילה. אנחנו חייבים לקחת את גורלנו בידינו, לנצל את הכוח האלקטורלי העצום שיש לנו כקהילה ולהקים מפלגה שתשים בראש מעייניה פתרון ברור וחד משמעי לצרכיהם של חברי וחברות הקהילה”.

אילן שיינפלד עומד בראש מטה פעילים, הנמצא בשלבים מתקדמים בניסוח המצע והתקנון למפלגה ובהכנת התשתית להקמתה של “שווים, מפלגה ישראלית גאה”. בין הפעילים המרכזיים נמנים היועץ האסטרטגי ערן פוגל, עו”ד צבי זגלשטיין ואיש הסטרטאפ ליעד קשנבסקי.

מייסדי המפלגה מצהירים כי המפלגה הישראלית הגאה נעזרת בכוחות האינטלקטואליים, הפוליטיים והאקטיביסטיים של קהילת הלהטב”ק, אך היא פתוחה בפני כול אדם, בלי הבדל דת, גזע, מין או מגדר. “שווים, מפלגה ישראלית גאה, היא מפלגה שערכי היסוד שלה הם שוויון וערבות הדדית. המפלגה תדאג לקדם את צרכי הקהילה הלהטב”קית, אבל בה-בעת תשאף לקדם את שאר המגזרים המודרים בחברה הישראלית. אני קורא לנציגי מגזרים אלה, וכמובן גם לבני ובנות קהילת הלהטב”ק, מכול קצות הקשת הפוליטית, להצטרף אלי בהקמת המפלגה, וביצירת צוותי עבודה שיפרטו את חזון המצע לעבודה פרלמנטרית, כדי ליצור כוח פוליטי משמעותי, שיביא לשינוי בחברה הישראלית”.

משאל עם על חוקים להט”בים

עוד בשלבים הראשונים של הקמת המפלגה, עלו קולות רבים שהתנגדו להקמה של מפלגה שמוכנה לשבת בכל ממשלה, ושאין לה קווים מנחים בנושאים אחרים שאינם להט”בים. מייסדי המפלגה מסבירים כי מפלגת שווים תשאף לשבת בממשלה הבאה, בתנאי שארגז הכלים אותו תבקש אכן יינתן לה.

“בכל הסקרים שנעשו בשנים האחרונות בישראל, ניכר רוב ברור בציבור התומך במתן שוויון זכויות מלא ובכל התחומים לחברי/ות הקהילה”, הם מסבירים, “אולם, בשל האילוצים הפוליטיים, שאנו ערים להם, תדרוש מפלגת “שווים” במהלך כל משא ומתן קואליציוני עתידי, להכניס סעיף בהסכם הקואליציוני עמה, שבו מתחייבות השותפות לממשלה, כי במידה ולא תשרור ביניהן הסכמה על שורת החוקים אותם מפלגת שווים תרצה להעביר, הכדור יעבור לציבור במשאל עם (כפי שמשאלי עם כאלה נערכים, מעת לעת ולפי הצורך, במדינות כמו אירלנד ואוסטרליה). משאל עם זה יבוצע לאחר השלמת ההליכים החוקתיים המתבקשים, ולכול היותר בתוך חצי שנה עד שמונה חודשים מיום הקמת הממשלה. במידה ואזרחי ישראל יצביעו בו בעד שיוויון לקהילת הלהטב”ק, הממשלה תתחיל מידית בקידום תהליך החקיקה של חוקים אשר יסדירו את מעמדם וזכויותיהם של בני ובנות הקהילה הלהט״בית בישראל”.

מייסדי המפלגה מאמינים כי מחאת השוויון שהחלה בקיץ האחרון ועכשיו חוזרת לרחובות, היא הזדמנות חד פעמית לשנות את המצב הקיים ולהשפיע על המדיניות בכל הקושר לזכויות הקהילה הלהט”בית בפרט והחברה האזרחית בכלל.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“במערכת הבחירות הקודמת הצטרפו לכנסת פעילי המחאה החברתית – וקבוצת אנשי תקשורת. כעת, בשל מצבה הקשה של החברה הישראלית, הגיע תורם של אנשי החזון, ובראשם הסופרים”, אמר אילן שיינפלד, “לפני עשרים וחמש שנים כתבתי ופרסמתי את לקט ציוני הדרך ההיסטורי של קהילת הלהטב”ק בישראל ואת חזון הקהילה הגאה לשנות האלפיים. תודה לאל, חלקים ניכרים מחזוני הוגשמו. עכשיו הגיע הזמן לממשו במלואו – חברה אזרחית שווה, המושתתת על עקרונות השוויון והצדק, ומקנה שוויון זכויות לבני ובנות קהילת הלהטב”ק, וגם לכול חברי/ות המגזרים המודרים בישראל”.

לאחר אישור ממשרד מבקר המדינה על תקופת ההסדר למועמד (וזאת עד להקמת המפלגה בפועל) ישיקו מייסדי המפלגה אתר אינטרנט בחמש שפות, שבו ניתן לקרוא את מצע המפלגה ואת תקנונה, וגם להציע בהם תיקונים והוספות, להירשם לרשימת היסוד של המפלגה ו/או כחבר/ה בה ולתרום תרומה כספית למימון הגשת הבקשה לרישום המפלגה לרשם המפלגות. כתובת אתר האינטרנט של המפלגה היא www.shavim.org.

שיינפלד, יליד 1960, רמת השרון, הוא סופר ועורך, חתן פרס ראש הממשלה ליצירה בשנים 1990 ו-2015 ומחבר רבי-המכר “מעשה בטבעת” ו”אשת הפיראט היהודי”. אב יחידני לתאומים בני שש, שהוליד באמצעות פונדקאות בהודו, ומתגורר בישוב הקהילתי תובל בגליל המערבי. שיינפלד הוא אחד הפעילים הראשונים שיצאו מן הארון בפומבי בראשית שנות השמונים. בנו הבכור של נשיא בית המשפט לנוער בישראל לשעבר, כבוד השופט אברהם שיינפלד.

אילן שיינפלד | צילום: מולי נעים

אילן כיהן כחבר ועד האגודה לשמירת זכויות הפרט, ייסד את כתב-העת “שופרא” ואת הוצאת “שופרא”, בהם פרסמו סופרים גאים צעירים מיצירותיהם, ערך והוציא לאור עשרות ספרים בתחום הלהטב”ק. בשנת 2000 הקים את “קפה תיאו” בית קפה וחנות ספרים לקהילה הגאה. באותה שנה כתב את לקט ציוני הדרך של קהילת הלהטב”ק, וגם את חזון הקהילה הגאה לשנות האלפיים. באותה שנה גם הגה את רעיון הקמתו של הוסטל לבני ובנות הקהילה הלהטב”קית, שנפלטו מבתיהם עם יציאתם מן הארון. הבית הוקם על ידי חברת מועצת העיר תל אביב יפו, מיכל עדן, בשנת 2002, ואילן היה מראשוני מתנדביו.

במהלך השנים לימד ספרות עברית וכתיבה יוצרת באוניברסיטת תל אביב, בסמינר הקיבוצים ובמכללות שונות. בשנים האחרונות מלמד אילן כתיבה יוצרת באוניברסיטה הפתוחה ובמסגרות שונות, מגדל את בניו בישוב הקהילתי תובל בגליל המערבי וכותב את ספריו.

בסוף מושב הכנסת הקודם, בו נחקקו חוק הלאום והתיקון המפלה לחוק הפונדקאות, שב אילן לפעילות ציבורית. בתחילה יזם את הפגנת הלהטב”ק בצומת כרמיאל, ואת גילוי הדעת של סופרים ואנשי רוח נגד חוק הלאום וחוק הפונדקאות. על פעילותו למען קהילת הלהטב”ק זכה אילן באות “גיבור תרבות” של הקהילה לשנת 2005. על יצירתו זכה בשלל פרסים.

יחד עם שיינפלד נמצאים ברשימת מייסדי המפלגה עו”ד צבי זגלשטיין, המשמש גם כיועץ המשפטי של המפלגה, ומר ליעד קשנבסקי.

זגלשטיין, יליד 1976, שירת שירות צבאי מלא בחיל הקשר והמחשוב (1994-1997). עם שחרורו עבד בחברות אינטרנט ואז כמפתח תוכנה בחברת IBM (2000-2008). בוגר תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמאית אונו, חבר בלשכת עורכי-הדין, שותף במשרד עורכי הדין דרעי – זגלשטיין, המתמחה בדיני נזיקין.

קשנבסקי, יליד 1974, תל-אביב. שירת שירות צבאי מלא בשלישות הראשית (1993-1995), בוגר תואר הנדסאי תוכנה מטעם אוניברסיטת ת”א (1997-1999). בעל קריירה של כעשרים שנה בהנדסת תוכנה, וכיום בעלים ומנכ”ל של חברת הסטארטאפ ויקה.מי – רשת חברתית של כרטיסי ביקור דיגיטאליים לקידום אנשי מקצוע. עובד כיועץ טכנולוגי לחברות סטארטאפ במשבר, עורך וכותב ביחד עם בן זוגו עיתון אלקטרוני הסברתי לקהילת דוברי הספרדית בעולם המתעניינים בישראל Orientemedio.news.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. נאור הגב

    לרגע חשבתי להצביע בעד המפלגה הגאה אבל ברגע שראיתי שהם נגד חוק הלאום ובעד זכויות שוות לערבים שלא נותנים חובות שוות הם איבדו אותי כימני. הערבים הם לא מגזר מודר ומי שרוצה יכול להשתלב (ראה לוסי האריש ואחרים) . הערבים זה המגזר הכי מפקח בעצמו (נשים ולהטבים) וככזה לא מגיע לו ליהיות שווה בכל ליהודים.

  2. K הגב

    הומואים.הם.שןןים.לסטרייטים.אבל.נשים.עניות.בהודו.שוות.פחות

  3. Ccyclist הגב

    משאל עם הוא הימור מסוכן כי אם מתקבל סירוב אי אפשר לפעול הלאה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן