fbpx

ריקי מרטין נלחם בחוקים הלהט”בפובים של פורטו ריקו

הזמר ריקי מרטין מוביל את המחאה נגד בית הנבחרים הפורטו ריקני שאישר מספר הצעות חוק להט"בפוביות | "המחוקקים אובססיביים בניסיונם להכשיל את המאבק לשוויון שבראשו עומדת קהילת הלהט"ב"
ריקי מרטין
ריקי מרטין | CC BY-SA 2.0 | צילום: Eva Rinaldi

בימים אלו מונחים על שולחנו של בית המחוקקים בפורטו ריקו כמה הצעות לתיקונים אנטי להט”בים לחוק האזרחי במדינה. כוכב הפופ יליד פורטו ריקו, ריקי מרטין, הוא אחד מהפעילים הרבים שמנסים להבטיח שההצעות לא יהפכו לחוק.

הצעות החוק החדשות עוסקות בתחומים שונים ומבקשות להגביל את זכויות האזרח במדינה עבור קבוצות אוכלוסיה רבות – אחת מהצעות החוק מבקשת לאסור על אנשים טרנסג’נדרים לשנות את המגדר המופיע בתעודת הלידה שלהם, הצעת חוק אחרת מהווה פתח לאפליה אנטי-להט”בית על בסיס דתי, והצעה נוספת תגביל את הגישה להפלות.

בית הנבחרים בפורטו ריקו אישר את התיקונים והם הועברו לאישור הסנאט, מה שהוביל להתנגדות רבה בקרב הציבור הפורטוריקני.

הזמר ריקי מרטין, יליד פורטו ריקו, צייץ בספרדית את התנגדותו להצעות החוק, וכתב: “עלינו להיות קשובים לתנועות בסנאט המבקשות לתקן את החוק האזרחי. המחוקקים אובססיביים בניסיונם להכשיל את המאבק לשוויון שבראשו עומדת קהילת הלהט”ב”.


עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

בנוסף לציוץ של מרטין, חתמו 48 ארגונים לאומיים על מכתב פומבי הקורא לסנאט לדחות את הצבעתו ולקיים דיון ציבורי שיבחן כיצד ישפיעו התיקונים המוצעים על כלל האזרחים פוארטו ריקנים.

בין החותמים על המכתב גם ארגוני תמיכה להט”בים, בהם פוארטו ריקו פארה טודס (פורטו ריקו לכולם), קואליציית הנוער הטרנס של פורטו-ריקו, הברית הקווירית באוניברסיטת באוניברסיטת פורטו ריקו וקואליצית ארגוני זכויות האדם “הוועדה המקיפה למען השוויון”.

“הארגונים ואנשי המקצוע החתומים על מכתב זה מביעים התנגדות לתוכן הצעות החוק האמורות”, נכתב במכתב, “הן מכילות הוראות המזיקות לזכויות האזרח במדינה וליציבות מערכת המשפט שלנו”.

בעקבות המחאה נדחתה הצבעת הסנאט על החוקים לחודש ינואר.

מושל פורטו-ריקו וונדה ואצקז גיב למחאה ואמר: “אנחנו הולכים להקשיב לכולם ומתכוונים להעריך את הטענות שנשמעו. אנחנו נבחן את הצעת החוק הסופית ובסופו של יום נבטיח שזכויותיו של איש לא יופרו בחוק”.

בשנים האחרונות הפך מרטין לתומך פעיל בקהילה הלהט”בית הפורטוריקנית. ביוני 2019 הוא סייע בביטול הצעת חוק “חופש דת” המאפשרת אפליה של להט”בים על בסיס אמונה דתית.

מרטין אף היה בין המוחים נגד המושל לשעבר, ריקרדו רוסלו, חבר המפלגה הפרוגרסיבית החדשה, לאחר ששורה של מסרים הומופוביים ומיזוגנים בינו לבין חברי הנהלתו התפרסמו. מרטין היה בין מאות אלפי הפורטוריקנים שהשתתפו בהפגנות נגד רוסלו שהתקיימו בסן חואן, בירת האי, וברחבי העמים הממלכתיים בארה”ב, והביאו בסופו של דבר להתפטרותו של המושל ביולי 2019.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן