fbpx

רדיפת הלהט”בים בטנזניה – “תוך שבוע נעצור את כולם”

שלטונות טנזניה פצחו במבצע ללכידתם של להט"בים בתחומי מחוז דאר א-סלאם, במטרה "לנקות את טנזניה מהומוסקסואליות וזנות" | "ההומואים הללו מתרברבים ברשתות החברתיות. תנו לי את שמותיהם והצוות שלי יתפוס אותם"
tanzania
lgbt voice tanzania | צילום: פייסבוק

הרשויות בטנזניה פתחו בצעדים אקטיביים ללכידת להט”בים במדינה, במטרה לחסל את “הפריצות וחוסר המוסריות”. במסגרת המבצע, הודיע בשבוע שעבר מושל מחוז דאר א-סלאם, פול מקונדה, כי יקים צוות מיוחד שידאג “לשים יד” על הלהט”בים בטנזניה.

מטרת הצוות המיוחד, הכולל 17 חברים, היא לזהות את כל הגברים הלהט”בים בעיר דאר א-סלאם ולעצור אותם. בשלב הראשון תתרכז עיקר הפעילות של הצוות באיתורם ברשתות החברתיות, כאשר המטרה, לדבריהם, היא “לחסל את הזנות ואת ההומוסקסואליות במדינה”.

בהמשך להודעה על הקמת הצוות, ביקש המושל מהציבור לדווח על להט”בים ולהעביר את שמותיהם לצות המיוחד. “יש לנו מידע על נוכחותם של הומואים רבים במחוז שלנו”, אמר מקונדה, “ההומואים הללו מתרברבים ברשתות החברתיות. תנו לי את שמותיהם והצוות שלי יתפוס אותם בתחילת שבוע הבא”.

על פי המידע שמסר מקונדה לתקשורת, בעקבות הפנייה התקבלו קרוב ל-6000 הודעות מהציבור שהכילו את שמותיהם של יותר ממאתיים בני אדם. מקונדה אף פרסם את שמותיהם של האזרחים ששמותיהם נשלחו למשטרה באופן תדיר.

בעקבות הפרסומים פעילים להט”בים רבים ברחו מהאזור מחשש  ששוטרים ואזרחים יתקפו אותם באלימות. אך חברי הקהילה בטנזניה לא חוששים רק מאנשי הממשל שהופקדו על לכידתם, אלא גם מהציבור הרחב שקיבל לגיטימציה לפגוע בהם.

“כל הומו חי בפחד. אפילו ההורים של ילדים כאלו פוחדים מאוד”, סיפר ג’פרי משאלה, פעיל טנזני המתגורר כיום בארה”ב, לכתבת הגרדיאן, “אם אתה נוסע באוטובוס או הולך ברחוב ושניים או שלושה מתחילים לצעוק ‘הוא הומו’ – פתאום עשרה אנשים יכולים להצטרף אליהם ולתקוף אותך”.

“תושבי טנזניה אינם ידועים ביכולתם לשמור על החוק”, הוסיף פעיל אחר, שביקש להשאר בעילום שם, “גנבים מוכים או נשרפים למוות ברחובות, זה באמת גורם לי לפחד לקראת הרגע בו השמות שלנו יפורסמו”.

הפעילים הלהט”בים נמנעים מיצירת קשר עם המשטרה על מנת לברר מה עלה בגורל חבריהם שנעצרו, מתוך חשש שהגעה לתחנת המשטרה תוביל למעצרם. אחד הפעילים, שביקש להשאר בעילום שם, סיפר כי השוטרים מתעללים בעצורים ההומואים: “הם לוקחים אותך למעצר ואומרים לשאר העצורים ‘הבחור הזה הומו, אתם יכולים לקיים איתו מין אנאלי כי הוא עושה את זה להנאתו ברחוב”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

“את הרעיון של כוח המשימה יש לזנוח מיד כיוון שהוא משמש רק כדי לעורר שנאה בקרב הציבור”, אמרה ג’ואן ניניוק, נציגת אמנסטי אינטרנשיונל לאזור אפריקה, “הלהט”בים בטנזניה כבר חשופים בפני אפליה, איומים והתקפות גם ללא הצהרות שנאה מהסוג הזה. ממשלת טנזניה חייבת להבטיח שאף אחד, במיוחד אלה בעמדות כוח כמו פול מקונדה, יצהירו הצהרות או יבצעו פעולות הזורעות שנאה ומסכנות את חייהם של האנשים רק בגלל נטייתם או זהותם המינית”.

אין זו הפעם הראשונה ששלטונות טנזניה פונים לטפל באופן אקטיבי ורשמי בלהט”בים. בעבר איימה הממשלה בסגירה של ארגונים העוסקים בנושאי בריאות לגברים המקיימים יחסי מין עם גברים. בחודש אוקטובר 2016, השעה משרד הבריאות במדינה את מתן שירותי HIV / איידס והורה על סגירת מרפאות המעניקות שירותים ללהט”בים, תוך תפיסתם של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, והעברתם סדרת בדיקות אנאליות בכפייה, בצורה אכזרית הגובלת בעינויים, ובאוקטובר 2017 נעצרו 13 פעילי בריאות וזכויות אדם על ידי השלטונות באשמת “קידום הומוסקסואליות” בטנזניה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן