fbpx

ראש ממשלת לוקסמבורג למנהיגי מדינות ערב: אצלכם היו מוציאים אותי להורג

ראש ממשלת לוקסמבורג אמר את הדברים במהלך נאום בועידת האיחוד האירופי וליגת מדינות ערב והשאיר את המאזינים המומים | "אם אני בתור הומו לא הייתי מדבר על הנושא, היתה לי בעיה"
חאוויירבאטל
חאווייר באטל | וויקיפדיה לוקסמבורג | CC BY-SA 3.0 LU

חאווייר באטל, ראש הממשלה הגאה הראשון מחוץ לארון של לוקסמבורג, הדהים את מנהיגי הליגה הערבית כשהצביע בפניהם על העובדה שעל פי החוק במדינותיהם הוא נחשב לפושע ועלול להיות מוצא להורג.

באטל אמר את הדברים במסגרת נאום שנשא מול מנהיגי מדינות ערב במהלך פסגה של האיחוד האירופי וליגת מדינות ערב שהתקיימה בשבוע שעבר בשארם א-שיח’, מצרים. בנאום העלה באטל את העובדה שהזהות המינית שלו היא לא חוקית במדינות מסוימות שנציגיהם יושבים בועידה, וכי היא עשויה להיות קטלנית עבורו במדינות ערביות רבות.

באטל כיוון את דבריו למנהיגים הערביים שנכחו בפסגה, אשר במדינותיהם מונהג עונש מוות על הומוסקסואליות – קטאר, מאוריטניה, סעודיה, סומליה, סודאן ותימן, וכן מנהיגי המדינות בהן ההומוסקסואלוית אינה חוקית – אלג’יריה, קומורו, לבנון, לוב, מרוקו, עומאן, תוניסיה, כווית ואיחוד האמירויות.

ההערה של באטל נענתה בשתיקה רועמת מצד המנהיגים הערבים שנכחו באולם, ולרעש גדול ברשתות החברתיות. לאחר הנאום התייחס באטל לנאום בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: “לשתוק ולא להגיד כלום לא הייתה אופציה מבחינתי. אם אני בתור הומו לא הייתי מדבר על הנושא, היתה לי בעיה”.

עוד טרם פתיחת הפסגה, אמר חאווייר לכתבים כי הוא מתכוון לדון בזכויות האדם בפסגה. ז’אן קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, הגן על ההחלטה לקיים פסגה עם מדינות שאינן מקפידות על זכויות אדם, ואמר: “אם הייתי מקיים שיחות רק מול מנהיגים דמוקרטים ללא דופי, הייתי מסיים את השבוע שלי כבר ביום שלישי”.

באטל נבחר לראשונה לתפקיד ראש ממשלת לוקסמבורג בשנת 2013, והיה המנהיג הגאה השלישי מחוץ לארון. בשנת 2018 נבחר שנית לתפקיד והפך לראש המדינה הגאה הראשון שנבחר לכהן שתי קדנציות. לאחר שהקים קואליציה עם המנהיג הסוציאליסטי אטיין שניידר, גם הוא הומו מחוץ לארון, הפכה לוקסמבורג למדינה הראשונה בה מכהנים ראש ממשלה וסגן ראש הממשלה גאים באותו הזמן.

תחת הנהגתו של באטל, בשנת 2015 אישר הפרלמנט של לוקסמבורג נישואים גאים בהצבעה מוחצת של 56 בעד אל מול 4 מתנגדים. החוק גם העניק זכויות אימוץ לזוגות חד-מיניים. לאחר אישור החוק נישא באטל לבן זוג בטקס פרטי.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן