fbpx

קריאות “fuck you faggots” בהפגנות בוירג’יניה

גילויי האלימות של הימין הקיצוני בהפגנות בוירג'יניה לא פוסחים גם על הלהט"בים: קריאות fuck you faggots בליווי תופים והצדעות במועל יד תועדו במהלך ארועי השבת, בהם נהרגו שלושה בני אדם
וירגיניה
צילום: צילום מסך טוויטר

האלימות של גורמים ימניים קיצוניים בהפגנות המתקיימות החל מסוף השבוע בוירג’יניה, ארה”ב, לא פוסחת גם על הקהילה הגאה.

ההמון הימני המפגין בעיירה שרלוטוויל נגד החלטת העיירה להסיר את פסלו של רוברט אי. לי, מפקד צבא הדרום שהוביל את המדינות תומכות העבדות במהלך מלחמת האזרחים, מכוון את קריאותיו האלימות נגד מהגרים, נגד יהודים, וגם נגד להט”בים.

בהפגנה שנערכה ביום שבת, פתחו מאות המפגינים בקריאות “fuck you faggots” מלוות בתופים. המפגינים נשאו לפידים בוערים, צעקו סיסמאות פשיסטיות וכמה מהם תועדו כשהם מצדיעים במועל יד.

העיתונאי כריסטופר מתיאס צילם את הקריאות והעלה את הסרטון לחשבון הטוויטר שלו.

ההפגנות החלו בעקבות ההחלטה לשנות את שם אחת הגינות בעיירה, “פארק רוברט אי. לי”, שנקראה על שם הגנרל שהוביל את צבאן של מדינות הקונפדרציה תומכות העבדות במהלך מלחמת האזרחים, ל”פארק השחרור”, על שם החלטתו המפורסמת של הנשיא אברהם לינקולן בשנת 1863 לשים קץ לעבדות בארצות הברית.

במסגרת שינוי השם, הוחלט גם על הסרת פסלו של רוברט אי. לי, מפקד צבא הדרום, שהוצב בגינה.

בתגובה, אורגנו הפגנות של גורמי ימין קיצוני נגד ההחלטה, בטענה שמדובר ב”מחיקת המורשת” של מדינות הדרום. כאשר מולם התארגנו להפגין תושבים מקומים, כולל סטודנטים באוניברסיטת וירג׳יניה הסמוכה.

קבוצות מאורגנות של נאו-נאצים, תומכי הקו קלוקס קלאן ואנשי ימין קיצוני אחרים הגיעו לעיירה להשתתף בהפגנות. ביחד עם הגעתם של הגורמים הקיצוניים הגיעה גם האלימות, אשר כבר גבתה את חייהם של שלושה בני אדם, בהם מפגינה אחת שנהרגה בפיגוע דריסה שביצע פעיל ימין נגד דוכן של אנשי שמאל, ושני שוטרים שנהרגו בנפילת מסוק שתיעד את הארועים.

בעקבות הארועים האלימים הכריז מושל וירג’יניה על מצב חירום במדינה. “המעשים והרטוריקה הם בלתי מתקבלים על הדעת – זכות הביטוי לא מקנה את הזכות לאלימות”. נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הגיב אף הוא להפגנות ואמר: “עלינו להיות מאוחדים ולגנות את כל מה ששנאה מייצגת. אין מקום לאלימות בארה”ב”

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן