fbpx

קמפיין רשת חדש למען שוויון בהורות של הקהילה הגאה

ארבע שנים לאחר הקמפיין הסוחף שלהם למען שוויון זכויות לקהילה הגאה, יוצאים חברי "שוויון זה לכולנו" בקמפיין רשת חדש נגד חוק הפונדקאות של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שמבקש לקבור את המאבק לזכות להורות של הקהילה הגאה
לאשווה

בשבוע האחרון הקהילה הגאה בישראל סוערת עקב תיקון לחוק הפונדקאות שמקדם סגן שר הבריאות ליצמן שמטרתו היא לקבור את מאבקם של חברי הקהילה הגאה לשוויון בפונדקאות. הצעת החוק אושרה בוועדת העבודה, רווחה ובריאות של הכנסת לאחר ששלושה מחברי סיעת “כולנו” (אלי אללוף, טלי פלוסקוב ואכרם חסון) ושני חברי סיעת הליכוד (נאוה בוקר ואברהם נגוסה) הצביעו בעדה. ביום שני הקרוב, מיועדת הצעת החוק לעלות להצבעה אחרונה במליאת הכנסת ואם תעבור היא עלולה לפגוע אנושות באפשרות של חברי הקהילה הגאה לבצע הליכי פונדקאות בישראל בשנים הקרובות.

על רקע המאבק של הקהילה הגאה בהצעת החוק, יזמו קובו סקרבניק – איש תקשורת, עו”ד אסף וייס – היועץ הבכיר של שרת הבריאות לשעבר ומי שהיה אמון מטעמה על התיקון לחוק הפונדקאות וכרמל מילנר-סער, עיתונאית, בלוגרית מובילה, צלמת ופעילה בקהילה הגאה, קמפיין רשת המוני אליו הצטרפו עשרות להט”בים, מפורסמים, שחקנים, בדרנים, אנשי תקשורת, אנשי לילה ואנשי תרבות. במסגרת הקמפיין מחליפים הפעילים את תמונת הפרופיל שלהם לכיתוב “לא שווה” וכך נוצר פסיפס שלם של אזרחים שקוראים לממשלת ישראל – התייחסו בשוויון לקהילה הגאה.

אל הקמפיין הצטרפו: דורון מדלי, השף עומר מילר, הבמאי שגב גרשון, דנה דבורין, מייקי אלרוי, עמיחי שרפשטיין, ליאון אביגד, אלון מיכאלי-מוליאן, אורן ליברמן-וסרמן, אוהד חיטמן ובן זוגו רן הרוש, בת חן סבג, השף עומר מילר, השחקניות אסתי זקהיים ושרה וינו-אלעד ועוד רבים/ות אחרים/ות, שהחליפו את תמונת הפרופיל שלהם וקראו לעוקבים להצטרף. במסגרת הקמפיין קוראים המשתתפים להצטרף להפגנה נגד חוק הפונדקאות שתתקיים במוצ”ש בשעה 20:00 בקריית הממשלה בתל אביב.

עו”ד אסף וייס: “מטרת הקמפיין היא להבהיר לחברי הכנסת שיש התנגדות עצומה בציבור הישראל נגד החוק המפלה הזה. האפליה בהורות של הקהילה הגאה פוגעת לא רק בחברי הקהילה – זוהי גם אפליה כלפי המשפחות והחברים שלנו. מונעים מההורים שלנו להיות סבים וסבתות, מונעים מהאחים ואחיות שלנו להיות דודים ודודות וכד’. כל מי שמצטרף לקמפיין מצטרף לאמירה שכל עוד אין שוויון בהורות כלפי הקהילה הגאה בישראל – אף אחד מאיתנו לא שווה”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

צילום: גלית סבג

כרמל מילנר-סער: “בשנת 2018 הקהילה הגאה עדיין במצב בו בכל שני וחמישי, מישהו עם יותר מדי כוח ופחות מדי לב, קם ואומר: לאלה נאפשר ולאלה לא נאפשר. היום זה אנחנו, מחר זה הבן שלכם, הנכדה שלכן, האחיינים שלכם. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה של שנים ולחתור לשוויון זכויות לקהילה הגאה, בתחום ההורות ובכלל. קוראת לכל מי שנתקע מאחור לצאת מהמערה ולא לשכוח להדליק את האור אחריו ולכל מי שחושב/ת שלכולנו מגיע להיות הורים, השמיעו קול, החליפו תמונת פרופיל, השינוי כבר בדרך”.

קובו סקרבניק: “לא ייתכן שבישראל 2018 יש עוד מצב שחברי כנסת מצביעים בעד חוק מפלה שכזה. בכל סקטור בחברה, בכל עדה/ מגזר/ תפקיד יש חבר קהילה. הקהילה הגאה חוצה מפלגות, עדות ודתות. כמעט לכל אחד יש קרוב משפחה מהקהילה הגאה ולמי שאין כיום, ייתכן ועוד יהיה בעתיד. איך אפשר להסתכל לאנשים בעיניים ולהגיד להם ‘אתם סוג ב׳’? זו המלחמה של כולנו, על העתיד של כל אחד ואחת ושל משפחותינו”.

התארגנות “שוויון זה לכולנו” היא שותפות אזרחית נטולת אג’נדה מפלגתית, אשר שמה למטרה/נלחמת להביא לשוויון זכויות של קהילת הלהט”ב ולהגנה על כבוד האדם של חבריה. השותפות הוקמה לפני כארבע שנים על ידי קובו סקרבניק, לירון וסרמן-סיני, עו”ד אסף וייס, רן בוטבול, שי צרפנוב, הילה פאר, חזי מנע, לימור אברהמי, עדן דרוקמן-רפאלי ומנשה גזלקופי. לעמוד הפייסבוק

רוצים להצטרף? החליפו את תמונת הפרופיל ברשתותהחברתיות לתמונת הפרופיל של הקמפיין:

עיצוב: קובו סקרבניק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן