fbpx

קטנים, גאים ומצליחים

להיות הבעלים של עסק בישראל מחייב להתמודד עם אתגרים שונים. האם זהות מינית שונה מוסיפה לכך אתגר או פותחת דלתות? הבעלים של ארבעה עסקים שונים מספרים על החוויה שלהם | שחר בן-פורת
דהמרקר סיסטרס
איילת ודפנה דוד קורן | צילום: ADVR

סיסטרס – חנות לצעצועי מין

הבעלים: איילת ודפנה דוד קורן

העסק: פתחנו את החנות ב-2004 כאלטרנטיבה הנשית הראשונה בתחום חנויות הסקס בארץ. החנות פונה לכל הקהלים אך עם דגש על מיניות בריאה ומהנה, ולא פרובוקטיבית או סליזית, והיא כוללת מגוון של צעצועי מין, ספרות אירוטית והדרכתית, סרטים בבימוי נשי, הלבשה תחתונה, ייעוץ מקצועי ועוד. החנות פונה גם לקהילת הלהט”ב באופן מונגש יותר, כולל אביזרים ייעודיים ואיכותיים ללסביות וטראנס. החנות הראשונה הוקמה ברחוב פרישמן בתל אביב, והחנות השנייה הוקמה במתחם העסקים הנשי “בית בנמל”. כחלק מהאג’נדה שלנו, אנו סבורות שחנות כמו שלנו צריכה להימצא ממש ליד בית הקפה, בדרך לחנות הבגדים, ליד המספרה, ולא במקום בו לא נעים לנשים להסתובב בשעות החשכה. הרצון לפתוח את העסק היה הרצון לשנות; כמי שרכשו צעצוע בעבר אנו מכירות את המבוכה, את הסביבה הלא נעימה ואת העובדה כי הפנייה בחנויות נעשית בעיקר לגברים.

האתגרים: האתגרים שעמדו לפנינו לא היו שונים מהקמת מרבית העסקים, החל בניהול תזרימי ודו”חות כספיים, ניהול מלאי ועובדות, למידת השינויים והמגמות בתחום והמתחרים. בתחילת דרכנו, חלק מן העניין של התקשורת בנו היה היותנו לסביות המנהלות חנות סקס, זה היה צהוב ועסיסי וקידם סיקורים. יחד עם זאת חשנו שהקרבנו את חיינו הפרטיים לקידום העסק.

כנשים לסביות המכירות נשים בצורה כה מדויקת, אנו חשות שזה תרם רבות ליכולת שלנו לשוחח בפתיחות ואמפטיה על מיניות ולדעת להסביר טוב יותר לנשים על גופן והדרכים ליהנות מצעצועי המין ובכלל. הייתה חשיבה שבגלל היותנו לסביות החנות מיועדת לנשים בלבד, אך זה אינו נכון. החנות מיועדת לנשים וגברים, זוגות סטרייטים ולהט”בים כאחד.

רבים מבעלי הנכסים הם בעלי דעות קדומות והיו להם חששות מאופי החנות. דווקא העובדה שאנו נשים נעימות “מבית טוב”, והשוני בגישה שלנו, היוו עבורנו יתרון, וכך יכולנו להגיע בסופו של דבר למקומות אליהם רצינו להגיע.


ReMovement – המרכז לתנועה ואיכות חיים

הבעלים: רוית למפל

העסק: המרכז נפתח לפני כעשור, לאחר שמיציתי את הניהול של רשת גדולה של חדרי כושר. הרגשתי שאינני יכולה לשרת את הלקוחות באופן בו אני רוצה, והבנתי שחדר הכושר, שנחשב למקום בריא, יכול להיות גם בדיוק להיפך. רציתי לפתוח מקום שייתן מענה לכל הלקוחות, כך שכל אחד יקבל שירות שיעזור לו לחיות חיים בריאים יותר. המרכז נותן מענה בתחום הבריאות על ידי טיפולים לבעיות תנועה וכאב, שיקום מניתוחים, בעיות גב, ברכיים וכד’. במקביל יש כאן מענה בתחום הכושר הגופני על ידי אימונים אישיים ואימונים בקבוצות.

האתגרים: האתגר הקשה ביותר מבחינתי הוא שבנוסף למקצוע שלך, אתה חייב להיות המזכירה של עצמך, איש השיווק, היחצ”ן. עם זאת, עצם זה שאני להט”בית פותח דלתות נוספות לקהל שלי, בייחוד לקהל הטראנסי. זה גם משפיע על הקהל הכללי, אני מרגישה סוג של שליחה בתחום. מגיע אליי לקוח בשל המקצועיות שלי, הוא רואה תמונה של המשפחה שלי, מתחילה שיחה ואני משתפת אותו. זה יוצר חיבור אחר, הרבה יותר פתוח. יש לי והיו לי מתאמנים ומתאמנות דתיות וחרדיות. היו גם הורים לילדים להט”ביים שעזרתי להם לקבל את הילדים שלהם. אני מאמינה שכאשר אתה שלם עם עצמך אז אין קושי עם אנשים. תהיה אתה שלם עם עצמך וכל השאר מסביב מסתדר – זה נשמע אופטימי מידי, אבל כך זה פועל. תחנך לקבל את האחר והשונה, תדבק בזה בעצמך, וזה יהפוך ליתרון גדול.

רוית למפל, הבעלים של ReMovement  | צילום: גלית סבג

YOOLETTA – בוטיק מוצרי נייר ומתנות

הבעלים: עמי גואטה ואסף יולזרי

העסק: האהבה למוצרי נייר ועיצוב, וההבנה שמוצרים אלו חסרים בנוף המקומי, הביאה אותנו להיות הראשונים שהרימו את הכפפה. לפני כשבע שנים פתחנו אתר וב-2014 פתחנו חנות בכיכר מסריק בתל אביב. העסק התחיל כעסק סיטונאי ועד היום אנו מוכרים ל-70 חנויות ברחבי הארץ.

האתגרים: אנחנו זוג שמנהל עסק יחד, והאתגר הגדול ביותר הוא להצליח לעשות הפרדה בין הבית לבין העבודה ולשמור על איזון. למשל, משעה כזו לא מדברים על עסקים, וכאשר נכנסים הביתה שמים את הטלפון בצד. אבל זה לא קל, זה עוטף את החיים של שנינו וגם של הילדים שלנו, שקשה לייצר גבולות. בכל הקשור להיותנו זוג גברים, אף פעם לא הרגשנו שזה סוג של חיסרון. לא נתקלנו בבעיה מיוחדת עם לקוחות או ספקים, הם מתייחסים לאופי השירות ואיכות המוצר. וגם אם זה היה אישיו, אז מה? אז עוברים הלאה.

אסף יולזרי ועמי גואטה ושני ילדיהם | צילום: הגר דופלט

גד בראש פינה – לינה כפרית ואירוח טבעוני

הבעלים: גדי ודורון אורסיאנו ויטנר

העסק: הקמנו צימר אחד בחצר הבית, בו אנו מארחים מטיילים מרחבי הארץ והעולם. זהו מקום ללון בו, לאכול ארוחת בוקר טבעונית ולקבל יעוץ רוחני של דורון עם מעגל הצבעים האינדיאני וטוטם בעלי החיים. חלמנו לעצב צימר בסגנון מלאכי ולהעניק חוויה רוחנית עם ערך מוסף למבקרים. הכרנו את ראש פינה דרך חברה טובה, טלי ואל, אותה גדי הכיר כמנהלת ספא במסגרת עבודתו בעבר כאיש יחסי הציבור של מלון הבוטיק בית בגליל. היינו מבקרים את טלי לעיתים קרובות בראש פינה, וכך קרה שהתאהבנו במקום. חיפשנו מראש לשכור מקום למגורים שיש בו אפשרות להפעיל צימר שישקף את אהבתנו, ואחרי שנתיים מצאנו בדיוק את הבית שחיפשנו. לפני כשלוש שנים עברנו מחיפה לראש פינה והתאקלמנו אט אט.

האתגרים: השנה הראשונה הייתה מאתגרת. לקח לנו זמן להבין איפה כל דבר נמצא, להתרגל למקום שקט כל כך, לחורף הצפוני הקר, להכיר אנשים חדשים, חברים חדשים, להתיידד עם שכנים. שנינו מעולם לא הפעלנו צימר קודם לכן, ופתחנו את המקום עם הרבה טיפים ועצות מחברתנו טלי. צריך לעבוד המון בפרסום ושיווק של הצימר אם רוצים שהצימר יהיה בתפוסה מרבית, ולא תמיד זה צולח. בזכות הצימר הכרנו אנשים מקסימים שחלקם הפכו לחברים שלנו; למדנו דברים שהיו חדשים עבורנו; למדנו להתמודד עם תחזוקה של מקום, עם אורחים בעלי בקשות מיוחדות כמו תפריט ללא גלוטן, רגישות לסויה ועוד.

כיוון שאנו גם להט”בים וגם טבעוניים, יצא שעצם הדבר יוצר סינון טבעי למקום שלנו. כך קורה שכל מי שאוהב מנגלים או מלונות פאר פשוט לא נמנה עם האורחים שלנו. גם עצם הידיעה שאנו זוג גאים, שנישאו בטקס קונסרבטיבי, יתכן ויוצרת סינון של אנשים. הגיעו די הרבה להט”בים ואפילו טבעוניים, אורחים שממש נמשכו למה ששידרנו והבינו שאצלנו הם ימצאו את השקט השלווה שהם מחפשים. יחד עם זאת הופתענו מכך שהיו כאן במקום לא מעט דתיים ששמעו עלינו והחליטו לנסות. והניסיון הצליח.

ראש פינה בפרט והצפון הרחוק בכלל עדיין רחוקים מלהיות מקום ליברלי עבור להט”בים. זו גם אחת הסיבות שאנחנו גרים בה, כדי להפיץ את האור שלנו ולהעצים את קבלת האחר והשונה. אם כולם יהיו אותו דבר זה יהיה מאוד משעמם.

גדי ודורון אורסיאנו ויטנר | צילום: ארכיון גד בראש פינה

פורסם במוסף הכלכלה הגאה של The Marker ואתר WDG. לצפיה במגזין המלא

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן