fbpx

קול קורא למוזיקאים לכתוב את שיר מצעד הגאווה בירושלים

מצעד הגאווה בירושלים ילווה השנה בשיר מיוחד שיבוצע בידי מוזיקאי/ת מוביל/ה. בימים אלו יוצא קול קורא למוזיקאים להגיש הצעות לשיר | "נעמיד במרכז הבמה את כל גווני הקשת המרכיבים את הקהילה הגאה - גם את מי שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בדרך כלל"
מוזיקה
pixabay | cc0

ב-6.6.19 יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות ה-18 בירושלים, בהפקת הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות. המצעד, שיצעד השנה בסימן “קהילה אחת, פנים רבות”, הוא אחד מאירועי הדגל של הציבור הליברלי והפלורליסטי במדינה ומשתתפים בו רבבות, מכל הציבורים והמגזרים בחברה.

השנה יפתח מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים את עונת הגאווה בישראל, ובפעם הראשונה, ילווה בשיר מיוחד שיבוצע בידי מוזיקאי/ת מוביל/ה. בימים אלו יוצא קול קורא למוזיקאים להגיש הצעות לשיר שתבחר ועדה מיוחדת של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות.

“השיר הרשמי יבטא מסרים של מאבק ושל חגיגה, ברוח חזון הנהלת הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות”, מסבירים בבית הפתוח, “נעמיד במרכז הבמה את כל גווני הקשת המרכיבים את הקהילה הגאה – גם את מי שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בדרך כלל. נחגוג את מגוון הזהויות, המגדרים, האמונות והרקעים של הקהילה הגאה ואת הייחודיות של כל מרכיב בפסיפס שהוא הקהילה הגאה הירושלמית. המצעד ישא על נס את המאבק הלהט“בי, במלוא 50 שנה למהומות סטונוול ובסמוך לבחירות לכנסת ישראל – וימשיך להיות אירוע המחאה האזרחי הגדול ביותר בישראל ולדרוש מקובעי המדיניות ונבחרי הציבור להתקדם אל עבר ”הארץ המובטחת“ – מדינת ישראל שבה כולנו חיים בחירות מלאה מאלימות ומאפלייה”.

כללים להגשת השיר:

1. שיר מקורי (מילים ולחן)
2. על השירים המוגשים להיות בעברית. ניתן לשלב ביטויים/קטעים בשפות הבאות, עד ל-25% ממילות השיר לכל היותר. השפות המותרות: אנגלית, ערבית, רוסית, אמהרית
3. אורך השיר: עד 4 וחצי דקות
4. לא ניתן להגיש שיר שכבר התפרסם ברבים (מילים ו/או לחן)
5. מילות השיר לא יכללו מסרים בעלי אופי גזעני ו/או אלים

את השירים יש לשלוח למייל il.org.joh@PrideSong עד לתאריך 30.4 בשעה 14:00. הגשת השיר תכלול: קובץ Mp3 ברמת דחיסה לפחות של kbps192 של סקיצה מלאה (פלייבק + שירה) של השיר, מילות השיר וטקסט (עד שני עמודים מודפסים, גודל כתב 12) על השיר ועל היוצרת/ות.

נביא את הקולות של הציבור הלהט”בי לכל בית במדינה

“המצעד בירושלים ישים על סדר היום הלאומי את המאבק על דמותה של מדינת ישראל – מאבק למען חירות מלאה מאלימות ומאפלייה כלפי הקהילה הגאה, ובכלל”, אמר ערן גלובוס, יו”ר הבית הפתוח, “אחרי שנה של בחירות סוערות – מוניציפליות ולאומיות – נדרוש מהכנסת והממשלה הנבחרות תיקון מיידי של האפליה החוקית נגדנו ומאבק באלימות שמופנת כלפי להט”בים מדי יום בכל רחבי הארץ. נזכיר לנבחרי הציבור את הבטחותיהם הרבות במהלך הקמפיין – ונצעד בהמונינו במפגן כח, כדי להפוך את ההבטחות למעשים.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

הקיץ נציין גם 4 שנים לפשע השנאה הקנאי והמתועב בו נרצחה שירה בנקי ז”ל ונפצעו שישה אחרים, ו-10 שנים לטבח הבלתי מפוענח בברנוער, בו קיפחו את חייהם ניר כץ וליז טרובישי ז”ל. נזכיר שלא מספיק להזדעזע ממחיר הדמים שגבתה השנאה. זוהי קריאה לדגל, לציבור הישראלי כולו: זוהי השעה למאבק משותף! זוהי השעה לבנות ולדרוש חברה של שותפות במקום שסעים, של גשרים בין אנשים וציבורים במקום שנאת חינם. רק מאבק לאומי – להט”בים ובני בריתנו מכל שדרות החברה – יציע אלטרנטיבה של תקווה לשיח מחנאי מפלג ואלים.

נציין השנה גם 50 שנים למהומות סטונוול. הנס שהורם אז, בבר ניו-יורקי קטן, בידי להט”ביות ולהט”בים שסירבו להשלים עם מציאות של אלימות וחוסר-שיוון משווע – ממשיך להדהד, 50 שנה לאחר מכן, במצעדי הגאווה ברחבי הגלובוס – היכן שהושג שיוון זכויות מלא והיכן שלהט”בים עודם נרדפים ואף נרצחים. במלוא 50 שנה לאבן הדרך החשובה ביותר בשחרור שלנו – נשוב לצעוד ביוני, חודש הגאווה – ונוביל יחדיו סדר יום לאומי אחר. נביא את הקולות של הציבור הלהט”בי לכל בית במדינה. נדרוש ממקבלי ההחלטות – בכנסת, בממשלה, בביהמ”ש העליון, בשלטון המקומי ובכלל – לתקן את המציאות המעוותת בה אנו אזרחים סוג ב’. נצא, מהמצעד ההיסטורי בירושלים – לקיץ של מחאה ומאבק חובקי-ארץ. מירושלים נצא לקיץ של מחאה שצפוי להמשיך במצעדי הגאווה בכל רחבי המדינה”.

“תמו הימים בהם שתקנו”, מוסיף עופר ארז, מנכ”ל הבית הפתוח, “מצעד הגאווה והסובלנות השנה פותח את עונת הגאווה ודרכו נמשיך יחד, כקהילה אחת גדולה ומגוונת, לדרוש את המובן מאליו- שיוויון. לאחר מערכת בחירות בה לכל ראשי המפלגות היה מובן שלא ניתן להתעלם מאיתנו אנו מצפים לראות את ההבנה הזו מתורגמת למדיניות, בכנסת, במשרדי הממשלה, בערים, בבתי הספר ובכל מקום”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. עברתי בסביבה הגב

    לא הבנתי אם הם רוצים שיכתבו להם בחינם שיר מילים ולחן? או שהם משלמים תמלוגים ושאר דברים?
    כמה אפשר לנסות לבקש דברים בחינם מאמנים?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן