fbpx

קולקטיב “בוש” משתלטות על המרכז הגאה

לסוף שבוע אחד יהפכו חדרי הפעילות לגלריות, המשרדים לבמות פרפורמנס והמרכז הגאה בגן מאיר יהפוך כולו לבמה עבור רצף הסיפורים והאומנות שלנו כקהילה | "המרכז וגם הקולקטיב מייצרים קהילה והמפגש ביניהם יהיה מאוד מעניין"
ציון סקס אורבני
ציון | סקס אורבני

בסוף השבוע הקרוב ימלאו את חללי המרכז הגאה שלל יצירות אמנות, פרפורמנס ומוזיקה.

התערוכה “רצף” של קולקטיב הנשים “בוש” תפשוט על כל חדרי הפעילות והמשרדים של המרכז הגאה, באולם תוצג התערוכה “בפרהסיה”, של קבוצת הציור והרישום של המרכז הגאה, בה יוצגו עבודות החושפות רגעים אישיים בתוך סיטואציות המוניות. בין החללים השונים והתערוכות ישתלבו אמני פרפורמנס עם מייצגי לייב מגניבים, עמדת מקעקע, דיג’יי ועוד.

קולקטיב “בוש”, אותו אוצרות שש אמניות, החל את דרכו כפרויקט של פנזין אמנות (פנזין- כתב עת לא ממוסד) ופועל מזה ארבע שנים לקידום אמנות קווירית- פמיניסטית בפלטפורמות שונות. בתחילת הדרך, האמניות יצרו את הפנזין כדיי לתת במה ליצירות שלהן ועם הזמן אמנים נוספים הצטרפו ופרסמו בו. בשנה וחצי האחרונות החל הקולקטיב לאצור תערוכות וזאת תהיה התערוכה החמישית.

דניאלה מרוז

התערוכה מבקשת לבחון את המושג “רצף” בהקשר של תפיסת האינדיבידואל את עצמו: “לא פעם הגדרה עצמית מבוססת על הבדלים ביני לבין האחר, אבל לפעמים נדמה שדווקא החלוקה הבינארית הזו עלולה לצמצמם את מורכבות הזהות האנושית ואת היכולת שלנו להגדיר את עצמנו. “רצף” ממוסס את דפוסי המחשבה הדיכוטומיים הללו ובכך מאפשר את יצירתן של הגדרות עצמיות מורכבות ומדויקות יותר”.

לדברי האוצרות פאינה פייגין ונגה אור ים, בשונה מתערוכות קודמות, ההצגה במרכז הגאה היא ייחודית ושונה. ראשית, מדובר במבנה עירוני ולא בגלריה עם קירות לבנים וחלקים, אך ההבדל העיקרי והמשמעותי טמון בדי.אן.איי של המקום. התוכן של “בוש” מתכתב עם המטענים הפוליטיים, העשייה היומיומית וההיסטוריה של המקום. המרכז וגם הקולקטיב מייצרים קהילה והמפגש ביניהם יהיה מאוד מעניין.

האירוע מורכב מסוגי אמנות שונים: צילום, וידאו, ציור, פרפורמנס ועוד, הנותנים דימויים למושג “רצף” ולשאלות זהות מגדריות ומיניות, כך למשל בחדר אחד תוצג יצירתה של רותם שריד: מבט אינטימי וקרוב המשקף תהליך הכרות ארוך בין האמנית לטרנסג’נדרים- על סיפורי השינוי ועל חוויות הגוף והמגדר. המצלמה נאחזת מתוך עניין אמיתי ועמוק על הצלקות שנראות ושאינן נראות.

צחי פנחס | אנתוני

את האולם של המרכז הגאה ימלאו עבודותיהם של חברי קבוצת הציור במרכז הגאה, המציגות תהליכי עבודה שנעשו במהלך מפגשי הציור הקבוצתיים הנערכים מדי שבוע במרכז. המשתתפים הם בגילאים שונים, מגיעים מרקעים שונים וחולקים מרחב של מחקר ועשיה אישית, תוך דיאלוג קבוצתי הנוגע בשאלות של זהות וקהילה.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

הנושא המרכזי בתערוכה הוא בניה ופירוק של הגבולות האישיים בהיותינו משתייכים לזרמים ולקבוצות שונות. החיפוש המתמיד אחר הקול הפנימי הנע בין האישי לחברתי, בין הפנימי לחיצוני ובין “הנורמטיבי” לבלתי מתפשר.

“אמנות גאה עסקה מאז ומתמיד בשאלות המפגישות אותנו עם ריבויי זהויות, תשוקה, דימויי גוף, דעות קדומות ומחאה”, מסבירה האוצרת גילה גרינפילד, “בתערוכה זו בחרנו להציג עבודות שנעשו ברובן באופן טבעי כחלק מהמפגש היומיומי עם עצמנו במהלך השנתיים האחרונות. העבודות מפגישות את הצופה עם “אני משתנה” הנמצא בחיפוש מתמשך אחר ביטויי עצמי ובתנועה מתמדת של תקשורת תלויה ובלתי תלויה בסביבה או בנורמות חברתיות”.


ערב הפתיחה ייערך ביום חמישי, 19.12.19 בשעה 19:00 | התערוכה תוצג כל סוף השבוע, הכניסה חופשית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן