fbpx

קולנוע שכיף לצפות בו – פסטיבל “קיטשקעס” לקולנוע קיטש, קאמפ וטראש

פסטיבל "קיטשקעס" לקולנוע קיטש, קאמפ וטראש, חוזר לסינמטק חולון עם קלאסיקות צבעוניות ומוגזמות ויצירות חדשות ובועטות שיהממו את הצופות והצופים | "לשכוח כל מה שידעתם על קולנוע איכותי וכל מה שחשבתם על קולנוע רע, ולאמץ אל ליבכם קולנוע שכיף לצפות בו"
קיטשקעס2

מוגזם יותר, צבעוני יותר וקיטשי יותר – פסטיבל “קיטשקעס” לקולנוע קיטש, קאמפ וטראש, חוזר לסינמטק חולון, בפעם השנייה, בחגיגה צבעונית ומוגזמת של “טעם רע”. הפסטיבל מעניק מרחב לא שיפוטי לקולנוע שונה, חתרני, קווירי לעיתים ומעורר מחשבה, כזה שנדמה במבט ראשון כי הוא זול או מוקצן או פשוט רדוד, אך מתגלה כעוקצני, חריף, ולרוב מצחיק למדי.

הפסטיבל, בניהולו האומנותי של יותם דוד ציטר, ובשיתוף צוות סינמטק חולון: אלון רוזנבלום, אור סיגולי ולאה קבון, יעסוק השנה בנושא “התמוטטות”, ועוסק בסרטים המציגים דמויות בנוף האורבני שנמצאות בנקודת שבר שמובילה את העלילה ואת הדמויות אל הקיצון, ההזוי והמשעשע.

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יוצגו סרטי קאלט, קלאסיקות וכמה יצירות חדשות ובועטות שיהממו את הצופות והצופים. חלק לא מבוטל מהסרטים מגיעים מחו”ל להקרנה חד פעמית. בין הסרטים שיוקרנו במהלך ארבעת ימי הפסטיבל: הקלאסיקה הקאמפית “מה קרה לבייבי ג’יין”? סרטו של רוברט אלדריץ’ בכיכובן של בטי דייוויס וג’ואן קרופורד. סרט הקאלט של ג’ון ווטרס “פוליאסטר” שיוקרן בהקרנת אודורמה מיוחדת- צפייה בשילוב כרטיסיית ניחוחות הסרט, באירוע חד פעמי שלא נעשה כמותו בארץ מאז הקרנת הסרט ב- 1981.

נוסף על אלו יוקרן המותחן הטראשי “גרטה” (2018), סרטו של ניל ג’ורדן בכיכובה של אליזבת הופר, הקומדיה האלמותית, “המוות נאה לה” שביים רוברט זמקיס בכיכובם של מריל סטריפ, גולדי הון וברוס וויליס, וסרט המתח המוסיקלי והצבעוני “8 נשים” שביים פרונסואה אוזון, גם הוא בכיכובה של איזבל הופר. הפסטיבל ינעל בהקרנה בלעדית של “הדשא של השכנה” (Greener Grass), של היוצרות ג’וסלין דה בואר ודואן לוב. קומדיה סאטירית וביזארית שמלגלגת ורומסת את הערכים האמריקאים. הסרט עושה בימים אלו סבב פסטיבלים מרשים, בהם “סאנדנס”, South by Southwest, פסטיבל לוקרנו ועוד. הסרט מגיע להקרנה חד פעמית בישראל במסגרת הפסטיבל.

כמו כן, לראשונה, יעניק הפסטיבל פוקוס ליצירה ישראלית שונה ומרתקת ויציג את הסרט התיעודי הקאמפי, “ארמי אוף לאברס בארץ הקודש” ו- מקבץ קצרים ישראלים שאוצר את מיטב היצירות הקצרות המתעסקות בקיטש, קאמפ וטראש.

“לעיתים קרובות אנו מפספסים את יופיו וכוונתו של סרט טראשי, קיטשי או קאמפי, כאשר אנו מתעסקים בבעיות הלוגיקה בעלילה, הדמויות הקיצוניות, או באסתטיקה שונה מזו שהורגלנו אליה בקולנוע המיינסטרים”, מסביר יותם דוד ציטר, מייסד ומנהלו האומנותי של הפסטיבל, “השוני הקיצוני הזה טומן בחובו מסרים וביקורת על החברה לצד הנאה גדולה. פסטיבל קיטשקעס נועד לתת פוקוס לאותן יצירות מעוררות השראה. אנו מזמינים אתכם לשכוח כל מה שידעתם על קולנוע איכותי וכל מה שחשבתם על קולנוע רע, ולאמץ אל ליבכם קולנוע שכיף לצפות בו”.

פסטיבל קיטשקעס | 23-26.10.2019 | סינמטק חולון | כרטיסים בטלפון 03-5021555 או באתר סינמטק חולון | הנחה מיוחדת לקוראי וודג’ –  20 ₪ לכרטיס קוד הנחה 2310

23/10- יום רביעי

18:00 – ארמי אוף לאברס בארץ הקודש – דוקו זוכה פסטיבל חיפה. בעין ביקורתית ומשועשעת בוחן הסרט את הפופולריות המתמשכת והבלתי צפויה להקת הפופ השבדית “ארמי אוף לאברז” – שהוציאה בשנות התשעים שורה של להיטים אירופאיים עתירי קיטש מילולי, דימויים קאמפיים וחדווה מינית משולחת רסן – ועוקב אחר החלטתו הדרמטית של ז’אן פייר ברדה, סולן הלהקה, לעזוב את שוודיה ולעלות לישראל. בתום ההקרנה ייערך מפגש עם סולן הלהקה ז’אן פייר ברדה ובמאי הסרט אסף גילאי

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

20:30 – מקבץ קצרים ישראלי – פסטיבל קיטשקעס גאה להביא אל המסך הגדול את מיטב הסרטים הקצרים הישראלים הקאמפיים, קיטשיים, טראשיים של השנים האחרונות. אוצרים: יותם דוד ציטר וגילי פורת. (משך המקבץ- 73 דקות)

24/10- יום חמישי

18:00- מה קרה לבייבי ג’ין? – מותחן קלאסי ובלתי נשכח שהפגיש על המסך את היריבות המרות, שתי אגדות המסך ג’ואן קרופורד ובטי דייויס. מבוסס על פי הספר של הנרי פארל, האחיות לבית האדסון היו פעם כוכבות בעסקי השעשועים אבל תאונה מצערת גדעה קריירה מבטיחה. עתה שתיהן חיות בתוך אחוזה הוליוודית מתפוררת, ומשחקי השליטה ביניהן מקבלים תפנית הרסנית.

20:30- פוליאסטר – קומדיה פרועה. חייה של עקרת בית מתוסכלת מתמוטטים לאחר שהקהילה המקומית יוצאת כנגד בית הקולנוע הפורנוגרפי שמפעיל בעלה הבוגדני, ואם זה לא מספיק, ילדיה ואמה מענים אותה עד אובדן שפיות. אך נדמה שהמצב משתפר כאשר בעל קולנוע נאה, מקסים ושרמנטי מציל אותה בהירואיות מהריסות חייה. הסרט שהופץ במקור בשיטת האודורמה – כרטיסי הרחה לקהל, חוזר במלוא הדרו וריחו אל המסך הגדול.

25/10- יום שישי

19:00 – 8 נשים – קומדיה מוסיקלית קאמפית ושנונה בסגנון מותחני אגתה כריסטי, המשובצת בכמה מהשאנסונים הגדולים ביותר בכל הזמנים. שמונה נשים בטירה מבודדת ובה גבר אחד, בחדר המיטות, עם סכין בגב. לכל אחת מהנשים הייתה סיבה לרצוח את הגבר, אך מי היא הרוצחת האמיתית?

21:30 – גרטה – מותחן משעשע בכיכובה של אחת השחקניות הצרפתיות הגדולות ביותר, שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון. בחורה צעירה שעברה לעיר הגדולה מתיידדת עם אישה צרפתייה ומסקרנת. חברותן של השתיים מתהדקת ועוזרת להן להתמודד עם הבדידות, אבל לאחת מהן יש גם סוד אפל שהיא מסתירה, כזה שיהפוך לסכנה ברורה ומחושית.

26/10- יום שבת

19:00 – המוות נאה לה – אחת הסאטירות הטובות ביותר שעשתה הוליווד על עצמה, ושהתהדרה באוסקר לאפקטים המיוחדים. מדלין היא שחקנית שימיה הגדולים מאחוריה והיא מחפשת כיצד לשמר את עלומיה ויופייה בכל מחיר. כאשר לחייה חוזרת במפתיע חברתה הטובה ביותר, ממנה הלן גנבה את ארוסה לפני שנים, מתגלה שלחיי נצח אמנם יש פתרון, אבל הוא מגיע עם מחיר.
ארה”ב 1992, 104 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

21:30 – הדשא של השכנה – קומדיה שחורה וקאמפית על החלום האמריקאי ושברו, שהוקרנה בפסטיבלי סאנדנס ולוקרנו. החיים המושלמים של ג’יל, עם בעלה המקסים וביתם הנפלא, מתחילים להיסדק לאחר רגע קטן של התנהגות פזיזה מול חברתה הטובה ביותר, ליסה. ג’יל מנסה להחזיר את חייה למסלולם אך מגלה שעל אף החיוכים והנימוסים הפרבריים, שום דבר איננו בדיוק כמו שהוא נראה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן