fbpx

קהילה נשית גאה- מרחיבות בסיס, יוצרות המשכיות, בונות קהילה

בשנים האחרונות מורגשת תנועה חיובית של נשים גאות הכוללת עשייה, יוזמות, הקמה של ליינים ייחודיים, לקיחת חלק ונראות, אך עדיין התחושה היא כי זו תת קהילה שנמצאת מאחור
נשיםגאות
piqsels | cc0

ביום חמישי, נר חמישי של חג החנוכה התרחש אירוע משמעותי עבור קהילת הנשים הגאות – הקבוצה החברתית לנשים גאות גילאי 25 עד 35 של המרכז הגאה, קבוצה שאני מנחה אותה מזה שנה שנייה, אירחה את קבוצת הבוגרות של תנועת איגי למפגש משותף, מפגש חנוכה.

אתם.ן בטח שואלים.ות את עצמכם.ן מה כל כך משמעותי באירוע הזה?

משנת הפעילות הקודמת של המרכז הגאה (2018-2019) התחילה תנועה, צמיחה של קבוצות חברתיות לקהילה הגאה. הצרכים עלו מהשטח, א.נשים ביקשו להכיר חברים.ות שדומים.ות להם.ן שיש להם.ן מכנה משותף, שאפשר לשוחח להתחבר ליצור שייכות ונראות, להיות חלק בדרך אחרת מהפלטפורמות הקיימות בקהילה לגילאים בוגרים יותר. א.נשים ביקשו לחזור אחורה לדרכים הישנות והמוכרות, להכיר וליצור חברויות על ידי שיח פנים מול פנים, פתיחות וקרבה.

בתחילה קמו שתי קבוצות, לגברים ולנשים, ומשנת הפעילות הנוכחית (2019-2020) קיימות עוד מספר רב של קבוצות לתתי הקהילות השונות. אחת מתתי הקהילות שפלטפורמה זו אפשרה לה לצמוח ולגדול יותר, להביא את עצמה לידי ביטוי, היא קהילת הנשים הגאות.

זהו לא סוד שנשים בקהילה הגאה מתקשות יותר להביע נראות, לקחת חלק במאבקים, להיות נוכחות. אנחנו יודעים.ות שהן קיימות אך קולן לא תמיד נשמע, או לא נשמע מספיק. בשנים האחרונות מורגשת תנועה חיובית של נשים גאות הכוללת עשייה, יוזמות, הקמה של ליינים ייחודיים, לקיחת חלק ונראות, אך עדיין התחושה היא כי זו תת קהילה שנמצאת מאחור בהשוואה לתתי הקהילות האחרות, זוהי תת קהילה שצריכה עוד לבסס את עצמה, לגדול, להתחבר לעצמה.

הקבוצה החברתית לנשים מאפשרת דחיפה נוספת אל עבר גדילתה של הקהילה. לקבוצה מגיעות מספר רב של נשים מגוונות מאוד למפגש שבועי במטרה משותפת ליצור קהילה.

דינה, בת 26 מת”א מתארת את החוויה שלה בקבוצה כ”מציאת בית, באתי כי היה לי חסר, רוב החברים שלי הם לא מהקהילה ורציתי שיהיה מי שיבין אותי, שיהיה אפשר לדבר על דברים מבלי להסביר יותר מדי או שיסתכלו עליי בצורה מוזרה. בהתחלה זה היה מביך אבל מהר מאוד הכרתי בנות שכייף לי להיות איתן”.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

גם רינת, בת 30 מחולון מתארת חוויה דומה: “באתי כי רציתי שיהיה לי עוד, עכשיו אני כבר לא דואגת, יש מצד אחד מקום לפאן אבל גם מקום לשיח, לחברות טובה, דברים שאולי היה לי פעם שעוד הייתי באיגי אבל בגיל 30 מורכב יותר “לעשות חברים”, בטח כאישה גאה, וזה פתר לי את זה”.

נחזור לאירוע המשמעותי שלנו, יום חמישי נר חמישי של חג החנוכה, מפגש משותף של שתי קבוצות נשים. מה גורם לי להגדיר את המפגש הזה כמשמעותי? אי אפשר שלא לתהות מה חשוב בו ואם בכלל.

בפועל היה הרבה רעש וסופגניות, הדלקת נרות ושירי חנוכה, אבל בעיקר אירוע משמעותי בעל ייחודיות עם תוצאות חיוביות לטווח הארוך. המפגש עצמו נולד מתוך הבנה שקהילה איננה יכולה להתקיים ללא חיבורים והמשכיות וכי יש לנו אחריות ליצור מרחב קהילתי מיטיב לדור הבא. המפגש הוביל ליצירת המשך לתנועה שמורגשת לאחרונה בקהילת הנשים הגאות: הנכחה ותחושה של קיימות, ביסוס של קהילה, תחושת שייכות והמשכיות, יצירת חיבורים ויצירתיות. המפגש העביר מסר בסיסי וחשוב לאותן נשים גאות צעירות שהגיעו אליו, יש לכן בית, יש לכן קהילה.

המפגש, הוא רק התחלה ונקודת ציון דרך, וכלל לא התוצאה הסופית. על מנת לבסס קהילה יש צורך לייצר עוד חיבורים, לחדד את המסר ובעיקר להנכיח – להיות.


פרטים נוספים על הקבוצות החברתיות לנשים באתר המרכז הגאה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן