fbpx

קבלת השבת של נעמה הכהן

קבלת שבת

נעמה הכהן שרה על הניגודיות הבלתי אפשרית בחייהן של לט”ביות דתיות שנמצאות בארון. “אנחנו חייבים/ות להראות להם/ן שיש מציאות אחרת”


קבלת שבת


הם אומרים עליה / היא מסתובבת בלילות  / היא שוכבת עם בחורות / כשהיא רוקדת  / היא נוגעת בעצמה / איזה בושה למשפחה

המילים לשיר החדש של נעמה הכהן, ‘קבלת שבת’, מציגות בצורה כזו או אחרת את הביוגרפיה האישית שלה. הכהן, שגדלה בבית דתי, חזרה בשאלה ויצאה מהארון, נאלצת מאז להתמודד עם האחריות שבאה עם הצעד הזה.

“אני מקבלת הרבה פניות מנשים דתיות נשואות שמבקשות עזרה בתהליך של יציאה מארון”, היא מספרת, “חלקן מצליחות לעשות את הצעד המאוד קשה הזה שכולל פרוק המשפחה וחלקן מרגישות שהן עדיין (אם בכלל) לא מוכנות לעשות את הצעד. כשהכנו את הקליפ חשבתי על הנשים האלה. אתן בלב שלי תמיד”.

גם את המאבק בין החיים הנוכחיים שלה היום מחוץ לארון לבין החיים במשפחה דתית, כפי שהוא בא לידי ביטוי בקליפ, נעמה עדיין חווה בכל יום, בקליפ היא מבקשת להעביר את המסר שיש מציאות אחרת.

“אנחנו כמה ימים מחודש הגאווה, כל שנה עולה השאלה האם צריך מצעד? יש כאלה שלא מבינים בשביל מה המצעד? אני חושבת שצריך מצעד, שהמצעד חשוב בשביל מי שיצא/ה מהארון ובעיקר בשביל אלו שעדיין עמוק בפנים. אנחנו חייבים/ות להראות להם /ן שיש מציאות אחרת, שאין ממה להתבייש ובעיקר שהעתיד יכול להיות טוב יותר”.

צפו בקליפ המלא:

תסריט: רפי לוינסון ונעמה הכהן | צילום, בימוי ועריכה: בנימין אסתרליס.

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן