fbpx

צ’צ’ניה: התחדשה רדיפת הלהט”ב, לפחות שניים עונו למוות בגל שהתחדש בדצמבר

על פי דיווחים שהגיעו מהרפובליקה הרוסית לאמנסטי אינטרנשיונל, הרשויות בצ'צ'ניה פתחו בגל חדש של מתקפות נגד אנשים ש"נחשדו" כהומואים או כלסביות. לפחות שני בני אדם עונו למוות | "היעדר חקירה רשמית עודדה את השלטונות הצ'צ'נים לפתוח בגל חדש של רדיפות וטיהור נגד קהילת הלהט"ב"
Ramzan-Kadyrov-instagram_640x345_acf_cropped

ביממה האחרונה מגיעים דיווחים חדשים מצ’צ’ניה, רפובליקה בדרום רוסיה, על חידוש רדיפות הלהט”בים על ידי הממשל.

על פי מידע אמין שהגיע לתנועת אמנסטי אינטרנשיונל, הרשויות בצ’צ’ניה פתחו בגל חדש של מתקפות נגד אנשים ש”נחשדו” כהומואים או כלסביות. מאז דצמבר 2018, דווח כי לפחות שני בני אדם עונו למוות.

הרשת הלהט”בית ברוסיה אימתה את הדיווחים לפיהם הרשויות הצ’צ’ניות עצרו כ-40 בני אדם והחזיקה אותם בבניין ממשלתי בעיר ארגון (Argun), שם הם סבלו מעינויים ומסוגי שונים של אלימות. על פי מקורות חסויים, הרשויות הצ’צ’ניות השמידו דרכוניהם של חלק מהקורבנות, במטרה למנוע מהם להימלט מהמדינה.

“רבים מקהילת הלהט”ב ברוסיה עדיין סובלים מטראומה בעקבות ‘הטיהור’ שנערך בצ’צ’ניה בשנת 2017, שבו עשרות גברים הומוסקסואלים בצ’צ’ניה נחטפו, עונו ואף נרצחו. החדשות הנוכחיות, לפיהן הרשויות חידשו את הדיכוי – מצמררות לחלוטין”, אמרה מארי סטרות’רס, מנהלת אזור מזרח אירופה ומרכז אסיה באמנסטי אינטרנשיונל, “אנו מזועזעים מהדיווחים לפיהם לפחות שני בני אדם מתו מפציעות שנגרמו להם במהלך העינויים. כאשר חיי אדם בסכנה, יש צורך דחוף בתגובה בינלאומית שתגן על הלהט”ב בצ’צ’ניה”.

ב־21 בדצמבר 2018, פרסם הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה דו”ח לפיו “סירוב רוסיה לשתף פעולה או להגיב בנידון” מצריך חקירה. עד כה לא התקיימה חקירה אמיתית בעניין, ואפילו לא אחד מהאחראים למעשי הזוועה עוד לא קיבל אחריות או הועמד לדין בגינם.

“העובדה שההתקפות נגד קהילת הלהט”ב ב-2017 לא זכו לטיפול ולצדק, מראה כי הלהט”ב בצ’צ’ניה לא יכולים לסמוך על השלטונות הרוסיים שיגנו עליהם. היעדר חקירה רשמית עודדה את השלטונות הצ’צ’נים לפתוח בגל חדש של רדיפות וטיהור נגד קהילת הלהט”ב, מתוך ידיעה שהממשלה הרוסית תגבה את הכחשותיהם ותוסיף לערפול”, הוסיפה מארי סטרות’רס, “אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט פעולה מיידית כדי להגן על הלהט”ב בצ’צ’ניה ולהגביר את הלחץ על השלטונות הרוסיים לחקור את הפשעים האיומים הללו”.

הרשת הלהט”ב הרוסית קיבלה דיווחים ראשוניים על חטיפות חדשות של הומוסקסואלים ולסביות ברחבי צ’צ’ניה, ביניהם דיווחים על המעצרים הסודיים שלהם בעיר ארגון, כבר ב־28 בדצמבר 2018 וכעת הצליחה לאמת את המידע. ברשת, שסייעה לעשרות להט”ב לברוח מצ’צ’ניה בשנתיים האחרונות, מעריכים כי כ־40 בני אדם מצויים כעת במעצר.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן