fbpx

צעיר ניאו-נאצי שהורשע בתכנון רצח המוני באירוע גאווה בבריטניה טען להגנתו: “אני ביסקסואל”

הצעיר הבריטי נעצר לאחר שסיפר בקבוצת פייסבוק ניאו-נאצית על תכניותיו "לשחוט כל אחד מהממזרים ההומואים". בבית המשפט טען: "אני ביסקסואל. סתם ניסיתי להרשים את חברי הקבוצה"
איתן סטיבלס

אית’ן סטייבלס, צעיר ניאו-נאצי שתכנן לרצוח אנשים באירוע גאווה בפאב בבריטניה, הורשע על ידי בית המשפט בתכנון מעשה טרור ובקשירת קשר לרצח.

על פי דיווחי המשטרה שניתנו בבית המשפט, סטייבלס אגר בביתו כלי נשק שונים בהם מצ’טה, סכינים, גרזן ורובה אוויר, במטרה לתקוף את הפאב הגאה “אימפריאל” בעיירה בארו, אנגליה, במהלך ארוע הגאווה שהתרחש בפאב בחודש יוני 2017.

תכניתו של סטייבלס סוכלה לאחר שהתרברב על תוכניותיו בפייסבוק, וכתב כי הוא הולך לרצוח הומואים.

“אני הולך להיכנס עם מאצ’טה מזוינת ולשחוט כל אחד מהממזרים ההומואים”, כתב סטייבלס בהודעה אחת, ובאחרת הוסיף: “אני הולך למלחמה הלילה”.

אחת החברות בקבוצה שקראה את הודעותיו דיווחה עליו למשטרה, וסטייבלס נעצר סמוך לפאב בערב בו התקיים אירוע הגאווה, שעות ספורות לפני תחילת הארוע.

לחבר מושבעים הוסבר כי הנאשם היה בסיור אחרון ביעד התקיפה, ותכנן לחזור מאוחר יותר באותו לילה כדי לבצע את המזימה שלו. עוד במהלך המשפט צפו המושבעים בסרטון בו נראה סטייבלס שהוא שורף דגל גאווה ואומר כי הומואים ‘נראים נחמד יותר על האש’.

“אני נגעל ומתבייש בעצמי על מה שאמרתי”

סטייבלס בן ה-20, הכחיש כי תכנן לתקוף את משתתפי ארוע הגאווה וטען להגנתו כי פרסם את התגובות בפייסבוק רק כדי להרשים את חברי הימין הקיצוני, אך לא הייתה לו כוונה להוציא את הדברים לפועל. כשנשאל לגבי המצ’טה שנמצאה ברשותו, טען כי בזמן שכתב את הסטטוסים שכח שיש ברשותו אחת.

עוד סיפר סטייבלס במהלך המשפט כי הוא ביסקסואל וכי היו לו התנסויות עם גברים. לדבריו, במשך כל חייו התבייש ופחד לחשוף את המיניות שלו, מחשש שההורים שלו יגעלו ממנו ויתביישו בו.

הוא אמר לחבר המושבעים: “אני נגעל ומתבייש בעצמי על מה שאמרתי. אני רק רוצה להחזיר את השעון לאחור. אני מצטער”.

התובע ג’ונתן סנדיפורד התייחס בביטול לטענותיו של סטייבלס ותאר אותו כ”לבן עליון ונאצי – תומך של אדולף היטלר, אם תרצו”.

“בין שנת 2016 למעצרו בשנת 2017 סטייבלס תכנן והתכונן לבצע פעולות טרור נגד להט”בים”, אמר התובע לבית המשפט, “הוא זעם כששמע על ארוע הגאווה של הפאב, ומטרתו בפעולות הכנה אלו היתה לפתוח במתקפה רצחנית”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

סטייבלס יישאר במעצר עד למתן גזר הדין בימים הקרובים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן