fbpx

צעדת הזעם של הקהילה הטרנסית: מנכ”ל עמותת מעברים נעצר ושוחרר לאחר שהמפגינים חסמו את ניידות המשטרה

כמאה חברי וחברות הקהילה הטרנסית הפגינו מול לשכת משרד הבריאות בתל אביב במחאה על האפליה המתמשכת שנוקט הממסד הרפואי בישראל מול הקהילה הטרנסג'נדרית | במהלך ההפגנה נעצר מנכ"ל עמותת מעברים, ששוחרר לאחר שהמפגינות חסמו את ניידות המשטרה
צעדתלפידים2

ברחבי הארץ התקיימו הערב ארועי הזכרון לציון יום הזיכרון הטרנסג’נדרי לקורבנות השנאה הטרנסופובית ולהעלאת מודעות לאלימות שמופנית כלפי הקהילה.

בסיום טקס הזכרון במרכז הגאה גן מאיר ת”א, יצאו כמאה משתתפים ומשתתפות אל צעדת לפידים. הצועדים יצאו מהמרכז הגאה וצעדו על הרחובות קינג ג’ורג’, שדרות בן ציון, מרמורק, קרליבך, עד רחוב הארבעה, שם עצרו מול לשכת הבריאות המחוזית, הדליקו נרות זכרון ומחו נגד משרד הבריאות, בטענה כי הממסד הרפואי בישראל מפלה את הקהילה הטרנסג’נדרית.

במהלך הדלקת הנרות בפתח לשכת משרד הבריאות, חסמו הצועדים את צומת קרליבך – הארבעה. בעקבות כך עצרה המשטרה את אלישע אלכסנדר, מנכ”ל עמותת מעברים שארגנה את צעדת המחאה.

בעקבות המעצר פרצו עשרות טרנסיות וטרנסים לכביש, הקיפו את ניידות המשטרה ולא אפשרו להן לעזוב את המקום. בעקבות ההתפרעות נאלצו השוטרים לשחרר את אלכסנדר על מנת להרגיע את הרוחות.

“אנחנו לא נסתפק בפירורים ממשרד הבריאות ושאר משרדי הממשלה”, אמר אלכסנדר ל-WDG לאחר ששוחרר, “בקיץ הקהילה הטרנסית הוכיחה את כוחה והרימה ראש בהפגנת כוח של 7000 איש. וגם היום אנחנו לא נסתפק רק בטקסי זכרון והספדים לחברותינו וחברינו שאינם איתנו, שנלקחו מאיתנו על ידי חברה טרנספובית. אנחנו נמשיך את המורשת של סוניה, גילה, נדיה ועוד רבות אחרות. הקהילה הטרנסית דורשת צדק”.

אלישע אלכסנדר והשוטרים | צילום: תומו חן

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

בשבוע שעבר קיימה הועדה לביקורת המדינה דיון נוסף, חמישי במספר, בנושא טיפול מוסדות המדינה בקהילה הטרנסג’נדרית. במהלך הדיון הודיעו נציגי משרד הבריאות כי נענו לבקשת הוועדה לקצר את תקופת ההמתנה הנחוצה לצורך שינוי סעיף המגדר בת”ז, משנתיים לשישה חודשים. הוועדה לשינוי מין ללא ניתוח תוכל להפעיל שיקול דעת ולקצר תקופה זו בהתאם לנסיבות כל מקרה.

לבקשתה של יו”ר הועדה יחימוביץ’, הודיעו נציגי המשרד כי ישקלו לפרסם בימים הקרובים את נוהל ועדת הניתוחים לאחר עיכוב של 4 שנים. נציגי המשרד ביקשו להמתין עם פרסום הנוהל עד להסדרת הסוגיה בעניין הגיל המינימלי לקבלת הורמונים (16 במקום 18). ואולם, נציגי הקהילה הטרנסג’נדרית שהשתתפו בדיון דרשו לפרסם את הנוהל לאלתר, ולהידרש לסוגיית הגיל המינימלי בשלב מאוחר יותר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן