fbpx

פסיקה היסטורית בהודו: בית המשפט ביטל את האיסור על יחסי מין חד-מיניים

בית המשפט העליון הפך החלטה מ-2013 וביטל את סעיף 377 האוסר על פעילות מינית בין בני אותו המין | "קרימינליזציה של יחסים גופניים היא בלתי-רציונלית, שרירותית וגם אינה חוקתית"
2הודו377
הפגנה נגד סעיף 377Heinrich-Böll-StiftungCC BY-SA 2.0

בית המשפט העליון של הודו קיבל היום (חמישי) החלטה היסטורית וביטל את האיסור על יחסי מין חד-מיניים.

פסיקתו של בית המשפט העליון מבטלת את ההחלטה שהתקבלה בשנת 2013, להחזיר לספר החוקים ההודי את סעיף 377, שריד מתקופת הקולוניאליזם הבריטי שהגדיר יחסים חד מיניים כ”עבירה לא טבעית” והשית עונש  של עד עשר שנות מאסר על העוברים על החוק.

החוק, שעבר ב-1861 בזמן שהודו הייתה תחת שליטת האימפריה הבריטית, היה אחד העתיקים מסוגו בעולם, ואסר פעילות מינית “נגד הסדר של הטבע”, כולל עם גבר או אישה.

בשנת 2009 פסק בית המשפט הגבוה בדלהי כי החוק משנת 1861 מפר את זכויות האדם ומנוגד לסעיף 21 בחוקה ההודית, וקבע כי יחסי מין בהסכמה בין מבוגרים מאותו המין לא ייחשבו עוד כעבירה על החוק.

עם זאת, בשנת 2013, בית המשפט העליון הפך את החלטת בית המשפט בדלהי והחזיר את סעיף 377 שהפך שוב את ההומוסקסואליות לבלתי חוקית בהודו.

החלטה זו גררה ביקורת רבה מצד האו”ם, וכן מצד ארגונים גאים בעולם שהחלו בקמפיין ארוך בהודו שקרא לביטול האיסור. הקמפיין צבר תאוצה עד שבחודש פברואר 2016 הודיע בית המשפט העליון כי ישקול מחדש את החלטתו.

בית המשפט ביסס את החלטתו על עדויות ששמע במהלך החודשים האחרונים, לפיהן פחות מ-200 אנשים הורשעו על מעשים הומוסקסואלים מאז שנת 2013, וכי הסעיף משמש בעיקר להרשעת מי שביצעו עבירות מין נגד ילדים, ובמקרים מסוימים אף לסחיטה והפחדה של להט”בים הודים, וכן מונע גישה לטיפול רפואי ב- HIV.

“קרימינליזציה של יחסים גופניים היא בלתי-רציונלית, שרירותית וגם אינה חוקתית”, קבע נשיא העליון דיפק מיסרה, בזמן הקראת פסק הדין, “קבוצה של אנשים אשר בחרה לממש את הזהות שלה לא צריכה לחיות במצב של פחד”.

פעילים למען זכויות קהילת הלהט”ב המתינו מחוץ לבית המשפט בניו דלהי וצהלו משמחה עם הקראת ההחלטה, חלקם אף פרצו בדמעות.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן