fbpx

פסטיבל בכל בית – 10 ימים של פסטיבל קולנוע גאה אונליין

החלה מכירת הכרטיסים לפסטיבל הבינלאומי לקולנוע שיתקיים לראשונה באונליין במשך 10 ימים במהלכם יוצגו 185 סרטים  מ-31 ארצות שונות עם שלל בכורות ארציות מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם | סרטי הפסטיבל יהיו פתוחים לצפייה, לרוכשי הכרטיסים, לכל תקופת הפסטיבל
חתונהעםסבתא

אחרי כמעט שנה ללא קולנוע, תרבות וגאווה, בשבוע הבא יפתח הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע שיתקיים אונליין

הפסטיבל, החוגג 15 שנים לקיומו, יימשך עשרה ימים מה- 12.11 עד 22.11, במהלכם יוצגו 185 סרטים  מ-31 ארצות שונות עם שלל בכורות ארציות מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם ביניהם: קאן, ונציה, ברלין, רוטרדם, טורונטו, לוקרנו, קרלובי וארי, סן סבסטיאן, HOT DOCS ועוד.

סרטי הפסטיבל יהיו פתוחים לצפייה, לרוכשי הכרטיסים, לכל תקופת הפסטיבל. ניתן לרכוש כרטיס בודד במחיר 22 ₪, או מנויים שונים ל-4 סרטים ב-80 ₪,  מנוי 6 סרטים ב-96 ₪, מנוי 10 סרטים ב-150 ₪ ומנוי לכל סרטי הפסטיבל ב- 300 ₪. שימו לב סרטי הפסטיבל מוגבלים בכמות הצפיות, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר הפסטיבל.

 

סרט הפתיחה לחגיגה הקולנועית הסוחפת של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יהיה “אמא מרימה” (Stage Mother). דרמה מרגשת ומלאת הומור בכיכובה של המועמדת פעמיים לפרס האוסקר ג’קי וויבר (“ממלכת החיות” ו”אופטימיות היא שם המשחק”) ולצידה לוסי ליו (“להרוג את ביל”, המלאכיות של צ’ארלי” והסדרות “למה נשים רוצחות” ו”אלמנטרי”) ואדריאן גרנייה (הסדרה “הפמליה”). את הסרט ביים טום פיצ’גרלד הזכור לטובה מסרטו הקלאסי “הגן התלוי”. “אמא מרימה” זכה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל פאלם ספרינג 2020 ופרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר בפסטיבל OUTshine במיאמי 2020. מפגש זום עם במאי הסרט וצוות השחקנים יתקיים במוצאי שבת ה-14 בנובמבר.

סרט הנעילה הקומדיה הרומנטית, “חתונה עם סבתא ” (Kiss me Kosher (של הבמאית שיראל פלג בכיכובן של: מורן רוזנבלט, רבקה מיכאלי, לואיס וולפרם, סלים דאו, עירית קפלן, אביב פנקס וג’ון קרול לינץ’ האמריקאי שלאחרונה נראה ב”המשפט של השבעה” של אהרון סורקין בנטפליקס והסדרה המצליחה של ריאן מרפי, “אימה אמריקאית”. הסרט יוקרן בתל אביב ובמקביל בפסטיבל קרלובי וארי. הוא יהיה זמין לצפייה רק ב-19-20-21 בנובמבר וב-21 בנובמבר אחה”צ יתקיים מפגש זום עם במאית הסרט וצוות השחקנים.
גם הפסטיבל במתכונתו המקוונת ימשיך להרים את המסך ולהציג השנה מבחר בינלאומי וישראלי, יוצא דופן באיכותו עם סרטים מרגשים המאירים נקודות להט”ביות שונות ברחבי העולם כמו פפואה גינאה החדשה, סמואה, פקיסטן, גאנה, קולומביה, קובה, מקדוניה ועוד.

קולנוע בינלאומי

השנה הפסטיבל יקיים פוקוס על קולנוע שוויצרי ויציג את סרטה התיעודי הקלאסי של הבמאית ורוניקה מינדר, “קאצנבול” Katzenball המציין 15 שנה להקרנת הבכורה העולמית שלו כמו כן יוקרנו באותה מסגרת בבכורה ארצית הסרט התיעודי “מאדאם” Madame סרטו התיעודי של הבמאי סטפן רייטהאוזר שהוקרן בפסטיבל לוקרנו על סבתו ומערכת היחסים שלהם. עוד בבכורה ארצית הסרט התקופתי “נשמות מתריסות” Defiant Souls בכיכובה של השחקנית זוכת פרס הסיזאר, סילבי טסטוד המבוסס על מקרה אמיתי שהתרחש בשנת 1810 בקובה. כמו כן יוקרנו הלהיטים השוויצרים הגאים: “מריו” Mario של הבמאי מרסל גיסלר ו”המעגל” The Circle של הבמאי סטפן האופט.

במסגרת תכנית אוסטרית מיוחדת יוצג בבכורה עולמית, סרטה הניסיוני של האמנית סנגם שארמה, “אירופה אחרת” המתאר מסע ברחבי אירופה לפני במהלך ואחרי התפרצות מגפת הקורונה.

לקולנוע הלטיני תהיה נוכחות מאסיבית השנה בפסטיבל עם 15 סרטי קולנוע מגוונים דוברי ספרדית מקולומביה, ארגנטינה, מקסיקו, ספרד וצ’ילה. כמו כן תתקיים מחווה מיוחדת לקולנוע הברזילאי הלהט”בי הנאבק בימים אלו בגזרות להט”בופוביות של הממשלה השמרנית ונשיא להט”בופוב וגזען שאוסר על קרנות הקולנוע בברזיל לתמוך בסרטים להט”בים אחרת ימנע מהן תמיכה.

יצירות ישראליות מקוריות

לא פחות מרשים, הוא מבחר הסרטים המקוריים של יוצרים ישראלים, צעירים כמבוגרים, אשר הצליחו בעבודתם ליצור פסיפס צבעוני של דמויות, סיפורים ומקומות אשר יפעימו את הלב, יגרמו לכם לבכות, לצחוק וירחיבו לכם את הדעת.

הפסטיבל יציג 68 סרטים ישראלים קצרים ביניהם: 16 סרטים קצרים שנוצרו על ידי בני נוער. כמו כן לראשונה תתקיים מסגרת בשם “גוף ראשון” סיפורים אישיים של אנשים שחלקם אינם אנשי קולנוע שיצרו סרטים על חייהם כלהט”בים בישראל חלק מהסרטים מתמודדים עם החיים בסגר ותחת אימת מגפת הקורונה. כמו בכל שנה יוקרנו גם סרטי סטודנטים מבתי ספר המובילים לקולנוע בארץ חלקם בבכורה ארצית ועולמית. השנה הוגשו מעל 40 סרטים קצרים לתחרות הסרט הישראלי מהן נבחרו 20 סרטים שיוקרנו בבכורות ארציות ועולמיות, ערוץ הטלוויזיה הגאה הבינלאומי PRIDETV יעניק פרס בשווי 1000 דולר. השופטים בתחרות זאת הם: השחקנית זוכת פרס האמי והבמאית האמריקאית, מלאני מיירון (שלושים ומשהו, ג’יין הבתולה), הבמאית רייצ’ל מייסון שאחראית על הלהיט של נטפליקס Circus of Books בהפקת ריאן מרפי, ומבקר הקולנוע ג’יימס קליינמן המייסד והעורך של The Queer Review.

עוד בתכנית הישראלית יוענק פרס יקיר הפסטיבל לבמאי אלון ויינשטוק, שסרטו “זה גילה, זה אני” על אייקון התל אביבי הגאה, גילה גולדשטיין, חוגג עשור ומוקרן מדי שנה בפסטיבל. עוד יוקרן בבכורה עולמית סרטו התיעודי האישי, “למה אני לא שחקן כדורסל? “.

עוד בכורות עולמיות היא הדרמה הניסיונית “בגוף שלישי” סרטם של זוהר מלינק עזרא ורועי ויקטוריה חפץ שגם משתתפת בסרט בתפקיד הראשי. העלילה עוקבת אחרי ויקטוריה, בת 36, שנמצאת בעיצומו של תהליך התאמה מגדרית בו היא לומדת לחוות את זהותה בדרך חדשה. ויקטוריה משוועת לחוות שחרור מהכבלים של הגוף. במשך לילה אחד אנו מתלווים אליה למסע אינטימי וכואב, שבו היא תמתח את גבולות הגוף, הנפש והרוח.

עוד יוקרן בבכורה עולמית “לא גיבור”, סרטו התיעודי האישי של רובי גת, (“פרדי היקר”), המספר את סיפורה של המשפחה החדשה, אבל גם הרבה יותר מזה. בברית המילה של ים, אבא ואמא לא ידעו שיש לו שיתוק מוחי. בגיל 18 צה”ל מנע מים להתגייס, משאיר אותו כואב מחוץ למחנה. האם ניסיון החיים של אבא שגדל כהומו בעולם מתנכר יכול להמתיק במעט את הקשיים שים חוֹוֶה? סרט שהוא מסע צמיחה של ילד קטן לבחור צעיר וחריף עם הורים שלא מוותרים ומוציאים אותו מחוץ לקונכיה לחוות את העולם. אחרי שהוקרן בפסטיבל 2019 עותק לא גמור, השנה יוצג בבכורה עולמית סרטו התיעודי הראשון של מבקר הקולנוע הותיק, נחום מוכיח, “מיוחדת במינה” על האמנית והאקטיביסטית הטרנסית, גילי בסון.

עוד יוקרנו שני סרטים תיעודיים שחוקרים את ההתנגשות בין עולם הדת לזהות מינית ומגדרית: “חתונה הפוכה” סרטו של הרב מרדכי ורדי שהוקרן בפסטיבל דוקאביב 2020 וגם “עסקה עם אלוהים” סרטם של רחלי רוסינק ואייל בן משה שהוקרן בפסטיבל חיפה 2019.
תחרויות לקידום קולנוע ישראלי בפסטיבל: תחרות הסרט התיעודי הקצר ע”ש חן לנגר עם מענק בשווי 30 אלף ₪ ותחרות פיתוח לתסריט לסרט קצר ע”ש דן לחמן מטעם קרן גשר עם מענק בשווי 10 אלף ₪.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

סרטים נבחרים וזוכי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם

גבר טוב (A Good Man) של הבמאית מארי־קאסטיל מנסיון־שאר – הבחירה הרשמית פסטיבל קאן 2020, הבחירה הרשמית פסטיבל טורונטו 2020 בכיכובן של נעמי מרלן (דיוקנה של נערה עולה באש) והזמרת סוקו.

מתאיס ומקסים (Matthias & Maxime) של הבמאי קזבייה דולן – הבחירה הרשמית פסטיבל קאן 2019, פסטיבל הסרטים בלונדון 2019, פסטיבל הסרטים הבינלאומי של בוסאן 2019, פסטיבל הסרטים הבינלאומי ברוטרדם 2020

נרקיס הקדוש (Saint-Narcisse) של הבמאי ברוס לה-ברוס – סרט הנעילה מסגרת Venice Days פסטיבל ונציה 2020, פסטיבל טורונטו 2020, פסטיבל הסרטים הבינלאומי של בוסאן 2020, פסטיבל הסרטים הבינלאומי ונקובר 2020, פסטיבל הסרטים הבינלאומי של מונטריאול 2020, Sitges קטלוניה 2020 – מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר.

אמה (Ema) של הבמאי פאבלו לארין – פסטיבל ונציה 2019 – פרס UNIMED, פסטיבל טורונטו 2019, פסטיבל לונדון 2019, פסטיבל סאנדנס 2020, פסטיבל רוטרדם 2020

ילדים זה שמחה (Double Income, Kids) של הבמאי הנדריק שפר – בכורה ארצית לסרטו השני של הבמאי הגרמני העולה שהפעם עוקב אחרי תופעת הילודה המואצת אצל זוגות גייז בישראל. פסטיבל הקולנוע בהופר 2020, פסטיבל הקולנוע בלונג ביץ 2020

תחרויות בינלאומיות

במסגרת הפסטיבל ייערכו 3 תחרויות בינלאומיות:

תחרות הסרט העלילתי הבינלאומי – בה ייקחו חלק 8 סרטים בהם קוראים לי בגדד של הבמאית קארו אלבס דה סוזה – זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים הבינלאומי פסטיבל ברלין 2020, במסגרת ג’נריישן 14 פלוס לסרט הטוב ביותר, קוקון של הבמאית לאוני קריפנדורף, רוח יבשה של הבמאי דניאל נולסקו, שפה משותפת סרטה של הבמאית איזבל סנדובל.

תחרות הסרט התיעודי הבינלאומי – בה ייקחו חלק 8 סרטים בהם גאווה ומחאה של הבמאי בלייז סינג בהפקת ארגון הצדקה MADE – Make A Difference Entertainment שמטרתו לתת במה לפעילים ואמנים קווירים מרקעים אתנים, דתיים ותרבותיים מגוונים במערב לונדון.  דברים שאנחנו לא מעיזים לעשות של הבמאי ברונו סנטמריה רזו סיפורה של נערה טרנסית בכפר קטן ומבודד במקסיקו. הדילמה של התשוקה של הבמאית מריה פיניצו מנפץ מיתוסים ושקרים בנוגע לתשוקה ומיניות נשית, הגוף הנשי ובסופו של דבר כוחן של נשים. טרנספורמיסטס סרטו של הבמאי צ’אד האנה במרכזו עומד בר הגייז הוותיק ביותר בקובה שהתפרסם בזכות קבוצת אמני הדראג האגדית, “אל פוטורו”. מצעד למען כבוד  של הבמאי ג’ון אימס עוקב אחר קבוצה קטנה של פעילי הקהילה הגאה בטביליסי בגיאורגיה. כאשר הם מנסים לקיים את מצעד הגאווה הראשון במדינה. סטילרס: מועדון הרוגבי הגאה הראשון בעולם של הבמאי אימון אשטון-אטקינסון. סיפורו של מגזין CURVE סרטן של ג’ן ריינין ורבקה בת מדו. סיפורה של פרנקו סטיבנס, אחת הנשים המשפיעות ביותר בהיסטוריה הלסבית המו”לית של מגזין CURVE האגדי. פנטזיות מוקלדות: סיפורו של בוורלי גלן קופלנד של הבמאית פוזי דיקסון המביא אל המסך את סיפורו הלא יאמן של המוסיקאי הטרנסג’נדר בוורלי גלן-קופלנד.

התחרות הרשמית לסרטים בינלאומיים קצרים המורכבת מ 8 מקבצים המכילים 52 סרטים שונים מכל קצות העולם: יפן, דרום קוריאה, אסטוניה, פנמה, קוסטה ריקה, סין, טורקיה תאילנד ועוד.

בנוסף לתחרויות יהיו בפסטיבל שתי מסגרות פנורמה עלילתית ותיעודית שיציגו שלל סרטים מגוונים ומרתקים:

פנורמה עלילתית – מסגרת זו תציג מבחר מגוון ומרתק של 19 סרטים בינלאומיים, ביניהם סרטים מפסטיבלי קולנוע מובילים כמו קומדיית הנעורים הטרנסית, “אליס גו’ניור”, והסאטירה הפוליטית, “המאה ה-20” זוכת הפרסים שתיהן הוקרנו בפסטיבל ברלין 2020, “צייד צעיר” ו”שתינו” שהוקרנו בפסטיבל רוטרדם 2020, “הנסיך” שזכה בפרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה 2019, “המוות יבוא ויקח את עינך” שהוקרן בסן סבסטיאן 2019, “האם אנחנו אבודים לנצח?” פסטיבל הסרטים בגטבורג 2020 ועוד סרטים איכותיים ויוצאי דופן.

פנורמה תיעודית – מסגרת זו תציג 7 סרטים תיעודיים בינלאומיים ביניהם סרטים עצמאים מפתיעים “כמו אני מושאנטי. תאהבו אותי?” של הבמאי טים וולף על מוזס מושאנטי טאו הנחשבת לאייקון המוזיקה של כל דרום האוקיאנוס השקט. “גוטאם ובודהה” של הבמאי שאיוק מוקופדיאי המביא את סיפורם של שחקנים המגלמים דמויות של נשים תיאטרון נודד בפריפריה ובשוליים הכי נידחים בהודו. “הניצחון של סדום” סרטו של גויו אנצ’ו יצירה תיעודית ניסיונית נועזת מבואנוס איירס המתעדת פרפורמנס מחאה והפגנות פמיניסטיות ולהט”ביות. וגם סרטים תיעודיים על מאבקים חברתיים לנישואים גאים “בני זוג” המקסיקני ו”מטאיפיי באהבה” מטאיוואן.

“זאת שנה של מאבק, שנה של הישרדות. שנה שבה אנחנו מנסים להמציא את עצמנו מחדש בשל מגבלות הקורונה”, אמר יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל, “לקראת ראש השנה פתחנו ספריית אונליין ועכשיו הפסטיבל שנדחה השנה לנובמבר בתקווה ונוכל לקיימו באופן פיסי, מתקיים גם הוא אונליין. השנה יוקרנו סרטים מבדרים ומהנים שיעשו לכן/ם מצב רוח טוב כמו סרט הפתיחה “אמא מרימה” וסרט הנעילה “חתונה עם סבתא”. יהיו גם סרטים שיזכירו לנו כמה מסוכנת יכולה להיות תאווה לכוח פוליטי (“המאה ה-20”) איך שמרנות דתית ואלימות המשולבים יחד יכולים להיות הרסניים (“המצעד למען הכבוד”) כמה חשוב לצאת לפעולות מחאה נגד להט”בופוביה (“גאווה ומחאה”, “הניצחון של סדום”), איך מאבקים חברתיים יכולים לשנות עולמות (“בני זוג”, “מטאיפיי באהבה”), איך עיתונות איכותית חשובה במשטר דמוקרטי (“סיפורו של מגזין CURVE”) וכמה אינדיבידואליזם הוא הכרחי ליצירת עולם עשיר יותר, מגוון יותר, צבעוני יותר, בריא יותר (כל 185 הסרטים המציגים בפסטיבל). אני מזמין אתכן/ם להצטרף אל הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, יאללה מהפכה!!!”.

סרטי הפסטיבל יהיו פתוחים לצפייה, לרוכשי הכרטיסים, לכל תקופת הפסטיבל. ניתן לרכוש כרטיס בודד במחיר 22 ₪, או מנויים שונים ל-4 סרטים ב-80 ₪,  מנוי 6 סרטים ב-96 ₪, מנוי 10 סרטים ב-150 ₪ ומנוי לכל סרטי הפסטיבל ב- 300 ₪. שימו לב סרטי הפסטיבל מוגבלים בכמות הצפיות, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.

לינק לאתר הפסטיבל : http://tlvfest.com/tlv/he/he/


הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה מתקיים בשיתוף סינמטק תל אביב ובתמיכת משרד התרבות – מועצת הקולנוע, עיריית תל אביב, חברת תמוז, שגרירות גרמניה, שגרירות שבדיה, שגרירות קנדה, שגרירות שוויץ, Swiss Films, פורום תרבות אוסטרי, המכון לתרבות צרפתית ושגרירות צרפת, שגרירות אירלנד, מכון סרוונטס, שגרירות מקסיקו, שגרירות ארגנטינה, שגרירות קולומביה, PrideTV, A Wider Bridge, דורין פרנקפורט, LA’AVIN, אטרף, WDG, גיליסט.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן