fbpx

עשרות זוגות חתמו על תעודת “חיים משותפים”

עשרות זוגות חתמו הבוקר על תצהיר יודעים בציבור וקיבלו את תעודת "חיים מושתפים" של מרכז הוויה והאגודה למען הלהט"ב | "הסדרה אלטרנטיבית אזרחית היא צעד ראשון וחשוב בדרך לפתרון. בדרך לשוויון"
תעודתזוגיות

במהלך ארוע השקת תעודות “חיים משותפים” לזוגות מקהילת הלהט”ב שהתקיים הבוקר בת”א, חתמו עשרות זוגות על תצהירי ידועים בציבור והסדירו לראשונה זוגיות בצעד משפטי אקטיביסטי.

בין ראשוני החותמים יו”ר ארגון “ישראל חופשית” ניצן הורוביץ ובן זוגו הבמאי עידו ריקלין, ויו”ר האגודה למען הלהט”ב חן אריאלי ובת זוגה הבמאית הלית לוי.

“תעודת חיים משותפים” הושקה לראשונה לפני שנתיים על ידי מרכז “הויה” הפועל במסגרת תנועת “ישראל חופשית”, עבור כלל האוכלוסייה. האגודה למען הלהט”ב אימצה את התעודה כצעד משמעותי נוסף במאבק למען זכויות להט”ב – ועיקרן במאבק לחופש בחירה בנישואים. בתנועת “ישראל חופשית” ובאגודה למען הלהט”ב הצהירו כי ההכנסות ישמשו להמשך המאבק המתמיד למען זכויות להט”ב.

הכרטיס החדש הונפק במעמד עורכי דין מהיחידה המשפטית של הויה, ורק לאחר שבני ובנות הזוג חתמו על תצהיר משפטי של ידועים בציבור. מרגע הנפקתו, יוכלו לשאת אותו בצורה נגישה ונוחה בכל כיס, להציג אותו בפני כל גוף, רשות, בית עסק או משרד ממשלתי, והוא יהווה דרך פורמלית נוספת שתעיד עליהם כידועים בציבור מבלי להיסחב עם מסמכים ותצהירים משפטיים.

יו״ר ארגון “ישראל חופשית” ניצן הורוביץ, שהיה מראשוני החותמים על התעודה החדשה, אמר: “יש כאן עירוב בלתי נסבל בין דת לפוליטיקה. ובגלל הכפייה הזאת, מאות אלפי ישראלים וישראליות לא יכולים להקים ולקיים בארצנו את הזכות הבסיסית הזאת של כל אדם למסד את הזוגיות שלו ולהקים משפחה. ואני שואל כאן, למה לעזאזל מעבירים ישראלים את דרך התלאות הזאת? למה מערימים מכשולים על חייהם ועל חיינו? למה לא נותנים לנו לחיות לפי בחירתנו? ואני אומר את זה ברקע הדברים של ראש הממשלה על איך אנחנו טובים מאירן ומסעודיה זמן שזוגות מאותו מין הולכים יד ביד וחוטפים מכות”.

יו”ר האגודה למען הלהט״ב חן אריאלי: “מאבק הקהילה הלהט”בית לשוויון כולל חלק לא מבוטל שעוסק במעמד המשפחתי של חברות וחברי הקהילה וליתר דיוק היעדרו המובהק כמדיניות ארוכת שנים של המדינה. האפליה והקיפוח הבוטים הללו, משליכים על מעמד הקהילה בשורה ארוכה של נושאים הנוגעים לזוגיות, הורות ותנאים סוציאליים. הסדרתו בחקיקה הוא כורח המציאות ויישור קו עם העולם המערבי כולו. הסדרה אלטרנטיבית אזרחית היא צעד ראשון וחשוב בדרך לפתרון. בדרך לשוויון”.

זהו מאבק פוליטי שצריך להיות מאבק של כלל המפלגות

עוד נכחו בארוע ח”כ מירב בן ארי, ח״כ מרב מיכאלי, ח״כ מיכל רוזין, אבי בוסקילה מטעם מפלגת מרצ ואיתן גינזבורג ועידן רול ממפלגת כחול לבן.

ח”כ יעל גרמן התייחסה למאבק על הזכויות של הקהילה הגאה ואמרה כי “זה מאבק פוליטי והוא צריך להיות מאבק פוליטי של כלל המפלגות ועלינו לוודא שהקול שלי ושלכם לא יינתן למי שלא נותן שוויון זכויות לקהילה הגאה. אני מבטיחה שעם חזרתי לכנסת אמשיך להיאבק בעד פונדקאות, ברית הזוגיות, איסור טיפולי המרה, מניעת קריאות להט”בופוביות במגרשי הספורט, וקידום חוק לפיו כל פגיעה בקהילה תיחשב לפשע שנאה”.

“גם אחרי כל כך הרבה שנים הגושפנקה הזו כן חשובה, ודווקא לנו כחברה מאשר לכם כזוגות”, אמרה ח”כ מיכל רוזין, “אני גאה מאד להיות כאן היום אבל השאיפה האמיתית שלי היא שלא נצטרך תעודת זוגיות אלטרנטיבית אלא באמת שוויון בנישואים לכולן וכולם”.

“כפי שסייעתי לקהילה הגאה בכנסת הנוכחית כך אני מתכוונת לפעול ולקדם את זכויות הקהילה הגאה בכנסת הבאה”, אמרה ח”כ מירב בן ארי (כולנו) יו”ר השדולה למען הקהילה הגאה בכנסת, “להמשיך ולהעביר תקציבים יחודיים עבור הקהילה ולקדם יוזמות חקיקה המסייעות לשיוויון עבור הקהילה”.

עוד בנושא:  לרקוד על מדרגות העירייה - מה דעתכם על נישואים גאים בעיריית ת"א?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן