fbpx

ערב ראשון מסוגו ללהט”בים יוצאי הודו בישראל

במסגרת הערב הייחודי תתקיים הרצאה בנושא משבר הזהות של להט"בים יוצאי הודו בישראל, פאנל דיונים עם שאלות מהקהל ומופע של מיס אינדיה
להטביםיוצאיהודו
איור ועיצוב: דייב יעקב

‘איצידקנה’- הפך כינוי גנאי ישראלי לתרבות הודו וליוצאיה. ביטוי אחד מיני רבים של הטרוגניות ומחלוקת בחברה הישראלית, בהקשר של יחסי הכוחות בין אוכלוסיות ממוצא אירופאי לאוכלוסיות מזרחיות. העלייה המסיבית של בני העדה לישראל משנת 1949 עד שנות ה-60 ,לוותה בקשיי קליטה רבים, ובמהלך השנים חלו תמורות במעמדם החברתי, הפוליטי והכלכלי של יוצאי הודו בישראל, בד בד עם מחיקת זהותם לצד מורכבותן של הסוגיות המגדריות שנגזרו מכך.

ביום שלישי הקרוב יתקיים ערב ראשון מסוגו לקבוצת הלהט”בים יוצאי הודו בישראל, במהלכו תתקיים הרצאה, פאנל דיונים ופרפורמנס דראג הודי.

הערב הוא יוזמה של דייב יעקב, אמן רב תחומי, פעיל חברתי, סופר ומשורר. יזם פרויקטים לקידום ניראותן של אוכלוסיות מוחלשות. השתתף בעשרות תערוכות וייצג את מדינת ישראל ביריד ספרי הילדים בבולוניה. הבעלים של המגזין לתרבות קווירית ישראלית GenderTuck ואקטיביסט קווירי־הודי־ישראלי.

במסגרת הערב הייחודי תתקיים הרצאה של יעקב, בנושא משבר הזהות של להט”בים יוצאי הודו בישראל. ההרצאה תבחן את משבר זהותם של להט”בים יוצאי הודו בישראל לאורך השנים, עד לניצני פריחתה של הזהות הקווירית־הודית־ישראלית בשנים האחרונות.

בנוסף, תבחן ההרצאה את השפעותיו של הקולנוע ההינדי הפופולרי וייצוגי הגבריות והנשיות שבו כסוכן סוציאליזציה, וקשיי התקבלותו בקרב קהל מערבי/ בעל אוריינטציה פרו מערבית ככלל ובישראל בפרט. ההרצאה תשלב אזכורים מארכיון “בֶּנֶּה ישראל” / ‘אז מה הקר שלך? מסע אל הודו הנסתרת, של ההיסטוריון אליעז ראובן־דנדקר, קובץ הסיפורים ‘אמא הודו-אבא ישראל’ של אילנה שזור ועדויות של להט”בים יוצאי הודו בישראל.


עוד בערב הייחודי יתקיים פאנל דיונים בר אווסקר יצחק עדן – קווירית פאנסקסואלית, הקימה את הקבוצה החברתית הראשונה בארץ לנוער טרנס*גנדרי וריכזה את תחום הטרנס*יות בעלם למען נערים ונערות מנוצלים במצוקה. אקטביסטית בקהילה הלהטב”ית מאז 2012, וגיא טירם- פעיל טרנסג’נדר מקהילת בני ישראל בהודו.

לאחר מכן יתקיים מופע פרפורמנס של אמן הדראג נתנאל אפטקר  – שחקן, רקדן ומורה לריקוד. מלכת הדראג מיס אינדיה, זוכת תחרות הדראג של ה TLV Fest השנייה.


הרצאה+ פאנל דיונים ופרפורמנס דראג הודי | בית אריאלה – קומה שנייה, חדר סדנאות | 16.4.19, בשעה 19:15 | הכניסה חופשית!

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן