fbpx

ערב גיוס מתנדבות לט״ב ומתנדבים טרנסים לארגוני הקהילה

לקראת ערב גיוס ייחודי הפונה כולו לנשים לט"ביות וגברים טרנסים. יוזמת ומפיקת הארוע, מיכל שר, בשיחה על נשים, התנדבות, וקצת פוליטיקה קהילתית
מיכל שר

זו השנה השישית בה יתקיים ערב גיוס ייחודי הפונה כולו לנשים לט”ביות וגברים טרנסים, במטרה להגביר את תנועת המתנדבות בארגונים הקהילתיים.

לדברי מיכל שר, יוזמת ומפיקת הארוע, המחסור במתנדבות לט”ביות קיים מאז ומתמיד.

“לפני כמה שנים התחלתי להתנדב בחוש״ן וכבר אז שמתי לב שיש הרבה יותר גברים בסמינר מאשר נשים”, מסבירה שר, “וגם בהמשך, בשיבוצים לסיפורים האישיים בכיתות, תמיד היה צורך מיוחד שנשים ישתבצו כי יש יותר הומואים ורוצות שיהיה ייצוג מגוון. גם כשהתחלתי להתנדב ב”יש עם מי לדבר” – בקורס היינו אולי חמישית נשים והתכנים לא תאמו וייצגו כראוי את הנושא”.

תופעת הפערים המגדריים בארגוני הקהילה ידועה ומוכרת, למרות שבשנים האחרונות מסתמנת מגמה מאוד חיובית ביחס לנושא ורואים זאת בהרבה מאוד ארגונים בקהילה. באיגי למשל – פועל כבר שנים מודל של מנכ”לות משותפת, בחושן המנכ”לית היא כבר שנים רבות אישה, באחווה הסטודנטיאלית הגאה פעלו השנה 2 מנהלים ומנהלת בהנהגה משותפת, לבית דרור יש מנהלת, אך עם זאת – נראה כי עוד יש לאן לשאוף.

“אני באמת רוצה לציין שיש תנועה אדירה בתוך הארגונים. תנועה של נשים חזקות ומדהימות שמשנות את המציאות ומתברגות בעמדות מפתח משפיעות. ויש גם תנועה גדולה של הארגונים להפנות קריאה ממוקדת לגברים טרנסים ונשים לט״ביות לבוא ולהתנדב. כבר לא עוברת שנה בלי שאני מקבלת פניות יזומות מהארגונים עצמם כדי לוודא שיש ערב כזה גם השנה מכיוון שזה עוזר להם, ממקד להם את הפנייה הכל כך הכרחית הזו ומביא להם לידים רלוונטים ורציניים”

הפאנל השנה יהיה הפאנל הרחב ביותר מאי פעם. ויכלול את כל ארגוני הקהילה גדולים כמו איגי, חוש”ן, האגודה, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, בית דרור, מעברים, יש עם מי לדבר ועוד יוזמות חדשות כמו פרויקט ההתנדבות ״מעבר לקשת״ – התנדבות עם מבוגרי.ות הקהילה ועוד.

איך זה עובד בעצם?
“בערב עצמו מתוכנן פאנל בו כל ארגון יציג את עצמו ואת פעילותו ואז ימנה איזה משרות התנדבות הוא מציע ומה הן צורכות מבחינת זמן. כל אחת מקבלת בכניסה לערב דף בו היא מסמנת איזה ארגונים היא רוצה שייצרו איתה קשר להמשך תהליך ואני מסכמת הכל ומעבירה את הלידים לארגונים.

עוד בנושא:  מנכ״ל איגי עופר נוימן מסיים את תפקידו - המחליפים: רום אוחיון ויוני אביטן

ומה עם הגברים?
“הערב אינו פתוח לגברים הומואים או ביסים מכיוון שהם פשוט לא קהל היעד במקרה הזה – נוכחותם מציפה את ארגוני הקהילה ואין צורך בגיוס ממוקד עבורם”, טוענת שר, “למדתי מניסיוני וגם על עצמי אני רואה שכשמפנים פנייה סציפית לנשים – הן מגיעות. יש צורך לפנייה מותאמת וממוקדת לנשים ולקהילה הטרנסית פשוט כי הצרכים של הקהילות שונות”.

מדוע בעצם יש פחות נשים מתנדבות?
“נשים מתנדבות פחות וזה נובע מכמה סיבות. בין השאר, העובדה שנשים מרוויחות פחות מגברים ועל כן עובדות יותר ויש להן פחות זמן להוציא על ״אקסטרות״ כמו התנדבות, מה גם שנשים רבות עדיין מרגישות שארגוני הקהילה אינם מייצגים אותם ועל כן נמנעות מלקחת חלק בפעילויות רבות”.

“מדובר על להיות חלק מהקהילה שלנו”, מסכמת שר, “להשפיע עליה ויותר חשוב להשפיע על מחוצה לה – על דעת קהל, על נוער, על קשישים, על הפוליטיקה בארץ, על איך יראה העתיד שלנו, של הילדים שלנו – להכיר אנשימות חדשות ולהרחיב את מעגל החיים שלנו.

הערב יתקיים ביום א’ 23.7 בשעה 19:30 במרכז הגאה. מזמינה אתכן נשים לט״ביות ואתכם גברים טרנסים לבוא לשנות את חייכםן.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן