fbpx

עלמה קלברמן משיקה את אלבום הבכורה “שֵׁדָה”

עלמה קלברמן משיקה את האלבום "שֵׁדָה" - 11 שירים שלוקחים את המאזינה למסע בכל קשת הרגשות האפשריים | "שֵׁדָה הוא מלאכת מחשבת מפוצצת ברגישות אבל גם בסטייל, בפגיעות כנה אבל גם בתשוקה מתפרצת"
alma_sheda

עלמה קלברמן פרצה לחיים שלי יום גשום אחד במרץ שעבר, ממש לפני שנה וקצת. זה היה כשהוציאה את הסינגל והקליפ השני שלה, ״שֵׁדָה״, ששותף על ידי כל כך הרבה אנשים בפיד שלי שלא הייתה לי ברירה אלא להאזין לו. ישבתי לצפות בו שבע פעמים רצוף ומיד אחר כך שלחתי לה הודעה בפייסבוק: “אחותי, שינית לי את החיים”.

קצת רקע: עלמה קלברמן, מוזיקאית יוצרת ומבצעת בת 21 מרחובות. עם צאת השיר “שֵׁדָה” לפני שנה (שיר הנושא מתוך אלבום הבכורה), אשר היווה עבורה יציאה פומבית מהארון, זכתה לצאת לטור-גאווה חובק ערים ובמות, והופיעה כמעט בכל אירועי הגאווה בארץ, גם לצד אמנים כמו הראל סקעת ונסרין קדרי. אם פניה וקולה מוכרים לכם, אתם וודאי זוכרים אותה מנבחרת הכוכב הבא (עונה 3) שם זכתה לביקורות נלהבות, וגם על הצורבות מביניהן היא מודה.

אני לא מתיימרת להבין במוזיקה, אבל כן מתיימרת להבין קצת מה זה להיות נערה להט״בית שכל כך צמאה לייצוגים הוגנים במדיה, לשירי אהבה לסביים, לתרבות שיש לי בה מקום. וכמו באותו יום חורפי לפני שנה, גם השבוע כששמעתי לראשונה את אלבום הבכורה של עלמה, ״שֵׁדָה״ (כמו הסינגל) הילדה הלסבית בת ה- 12 שעוד יש בי קצת ממנה, נשמה לרווחה.

״שֵׁדָה״ (האלבום) הוא כל מה שציפיתי לו (ואוהו, כמה ציפיתי לו) והרבה הרבה יותר. ב-11 שירים שנפרשים על 37 דקות, לוקחת עלמה (והמפיק הגאון שלה תאיר סיבוני) את המאזינה למסע בכל קשת הרגשות האפשריים. החל מ״קטן עליי״ העדין אך גם מלא הבטחון שפותח את האלבום ועד ״תפילה״ שיצא כסינגל בשבוע שעבר וסוגר אותו, שֵׁדָה הוא מלאכת מחשבת מפוצצת ברגישות אבל גם בסטייל, בפגיעות כנה אבל גם בתשוקה מתפרצת.

בין השירים הרגועים ומפוצצי הרגש, משובצים היטב גם שירים שאי אפשר שלא לרקוד איתם. ״מסתובבת״, אולי האהוב עליי מבין כולם, הוא שיר ‘מרים’ במלוא מובן המילה שפשוט כיף לשמוע אותו. לצד ״שיידלק״ ו״בוקר טוב״, הוא משמר ומחזיק נימה אופטימית שבלתי אפשרי שלא להבחין בה, לכל אורך האלבום; גם ברגעים הפגיעים והעצובים ביותר שלו.

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

אולי זה לא מקרי שהאלבום מסתיים בשלושה שירים מאד חשופים, פגיעים ואינטימיים (“כל כולך”, “לו היית”, “תפילה”). אולי זו הדרך לוודא שרק מי שעבר את קשת הרגשות הכל כך רחבה שהיא האלבום הזה, דרך אהבה ותשוקה לבלבול ולגעגוע, יגיע לחשיפה הזו כשכבר קולפו ממנו כל ההגנות. המאזין מגיע בלי ציניות וכשהוא פגיע בעצמו, אחרי שעלמה הניחה הלב שלו על שולחן הניתוחים, ולאורך שמונת השירים הקודמים פירקה ממנו כל ניכור. אולי זה הכרחי כדי להתחבר לשירים האלה באמת.

מעבר לשירים, למי שירכוש את האלבום הפיזי מצפות גם הפתעות בגזרת העיצוב שלו. עטיפת האלבום והחוברת שבתוכו עוצבו בשימוש בטכניקות של צבעי שמן עם מים, ואת האות ש׳ מעטר איור של פסגה שמרמז על המשפט שעוטף את האלבום הזה של עלמה – ״נפגש בפסגה״.

מתוך מופע ההשקה לסינגל “שֵׁדָה” בבר-גיורא | צילום: אביגייל גבעון

וכמובן שכדי לתחום את החוויה הזו עד הסוף, אתןם מוזמניםות להגיע לפסגת היצירה הזו, מופע ההשקה של האלבום. מוצ״ש, 6.4.2019 בשעה 20:30 ב״פפאיתו״, תל אביב. מופע עמידה-ישיבה משולב. כרטיסים במכירה המוקדמת ניתן לרכוש כאן. האלבום זמין החל מהיום (21.3.19) באפל מיוזיק, ספוטיפיי, דיזר, טיידל, סאונדקלאוד, בנדקמפ ושאר ירקות.


לינקטון | פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | אתר רשמי | בנדקמפ | ספוטיפיי | אפל מיוזיק | סאונדקלאוד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן