fbpx

עושים היסטוריה – תמונות מהיום הראשון למחאה

החל משעות הבוקר התקיימו הפגנות, מחאות וצעדות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד באר שבע | סיכום השעות הראשונות של המחאה לקראת הצעדה הגדולה בדרום תל אביב ועצרת המחאה בככר רבין
אלבוםמחאה

יומה הראשון של המחאה הגאה נמצא בעיצומו, עם עשרות אלפי א.נשים שמשתתפים בארועי המחאה ברחבי הארץ. אם עדיין לא יצאתם מהבית, זה הזמן להתעדכן במה שקרה עד עכשיו, ולצאת לכיוון עצרת השוויון בככר רבין בת”א.

ההפגנה הראשונה התקיימה כבר בשעה 08:00 בבוקר בכניסה למודיעין. כמה עשרות מפגינים התרכזו בצומת מודיעין והניפו שלטים ודגלי גאווה.

מפגינים במודיעין

בשעה 10:00 התרכזו כמה מאות מפגינים מול מגדל הממשלה ברחוב מנחם בגין בתל אביב, ושמם צעדו על הכבישים וירדו לאיילון. המפגינים חסמו את התנועה וצעדו על איילון עד למחלף לה קרדייה, שהם זוכים לצפירות תמיכה מהנהגים, וגם מהרכבת שעברה לידם.

צילום: חמ”ל המאבק

שווים באיילון | צילום: מתן מוסקוביץ׳

לאחר שעתיים פינו המפגינים את הכביש וצעדו לכיוון חמ”ל המאבק שהוקם בשדרות רוטשילד.

הפגנות נוספות נערכו בחיפה, בבאר שבע ובירושלים.

במהלך ההפגנה בירושלים נעצרו שני מפגינים פעילים בקהילה הגאה, לאחר שהמשטרה טענה כי מדובר בהפגנה לא חוקית. העצורים הועברו לתחנת המשטרה ושוחררו אחרי מספר שעות.

ירושלים | צילום: דניאל יונס

בבאר שבע דיווח דובר הבית הגאה באר שבע על ניסיון דריסה במהלך ההפגנה. לדבריו, אחד הנהגים שלא היה מרוצה מחסימות הכבישים נסע לעברו במהירות, והוא נאלץ לקפוץ על מכסה המנוע של הרכב על מנת להנצל מדריסה. לדברי המשטרה, פרטי הנהג ידועים והם פתחו בחקירת המקרה.

במשך כל שעות היום פעל חמ”ל המאבק בשדרות רוטשילד בירושלים, אליו הגיעו לאורך היום אלפי מפגינים. פעילים של החזית הגאה של האגודה למען הלהט,ב העמידו דוכני התפקדות כדי לפקוד להט”בים למפלגות השונות.

במהלך היום התקיימו מפגני מחאה בכל רחבי הארץ – קרית שמונה, כרמיאל, כפר סבא, רעננה, באר שבע, שלומי, פרדס חנה ועוד.

הפגנת מחאה בכפר סבא | צילום: יעל שרר

הפגנה ברחבת עיריית רעננה | צילום: איתמר מדר

חברי וילדי קיבוץ משמר העמק בצבעי הגאווה | צילום: שלומי זוהר באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית

תושבי עוטף עזה תומכים במאבק לשוויון

בשעה 18:30 יצאה צעדת המחאה של הקהילה הטרנסית משדרות וושינגטון בפלורנטין. קרוב ל-1500 איש צעדו מהשכונה בה נדקרה בשבוע שעבר טרנסית צעירה, לעבר ככר רבין.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

מתארגנים לצעדה בפלורנטין | צילום: רועי ניומן

בשעה 20:30 תחל העצרת המרכזית של המחאה בככר רבין, בה ינאמו האגודה חן אריאלי, נציגות הקהילה הטרנסית מאיה ארבל וליעוז לוי, מגישות בגצ רישום ההורות אורלי ורוית ויסלברג צור, תאלין אבו חנא, ח”כ לשעבר עוזי אבן, אפרת טילמה, איתי פנקס ארד מגיש בגצ הפונדקאות, נדב צוברי מקיבוץ נחל עוז ושירלי דה גרציה פישמן אימא לילד טרנס.
אמנים אורחים: ריטה, אורנה בנאי, קורין אלאל, רן דנקר. מנחים: נדב בורנשטיין ולוסי אהריש.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן