fbpx

עושה היסטוריה – עופר ארז נבחר למנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות

הבית הפתוח בירושלים בחר בעפר ארז למנכ"ל החדש. ארז, הקצין הטרנסג'נדר המוצהר הראשון בצה"ל ומהראשונים בעולם, הוא הטרנסג'נדר הראשון מחוץ לארון שיכהן כמנכ"ל בשכר של ארגון בישראל
ארז הבית הפתוח
עופר ארז | צילום: Philadelphia Gay New

בתום תהליך איתור מקצועי וממושך, הועד המנהל של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות בחר בעופר ארז (24, ת”א), למנכ”ל הבית. ארז יהיה הטרנסג’נדר הראשון מחוץ לארון שיכהן כמנכ”ל בשכר של ארגון בישראל.

תקדימים אינם זרים לארז. כיום סרן באגף התכנון במטכ”ל, העוסק בפרויקטי תשתית לאומיים, בהם פינוי בסיסי צה”ל ממרכז הארץ, ארז הוא הקצין הטרנסג’נדר המוצהר הראשון בצה”ל ומהראשונים בעולם, הישג שזכה לחשיפה בינלאומית. בשנים האחרונות יצא למשלחות הסברה מטעם משרדי הביטחון והחוץ, בהן פגש מנהיגים, צבאות זרים וקהילות יהודיות ושיתף אותן בסיפורו יוצא הדופן ומעורר ההשראה. מאז 2013 הוא משמש בהתנדבות כיועץ היוהל”ם לנושאי הקהילה הגאה, נוסף לתפקידו הצבאי הרגיל, ובמסגרת זאת לקח חלק בכתיבת והטמעת נוהל ראשון מסוגו לשירות טרנסג’נדרים בצבא, המשמש כיום מודל לחיקוי בארץ ובעולם.

“אני מודה לועד המנהל על הזכות להוביל את הבית הפתוח בשנים הקרובות”, אמר ארז, “לבית הפתוח תפקיד היסטורי בעיצוב דמותה של החברה הישראלית בכלל והקהילה הירושלמית בפרט. אני גאה ומתרגש לקראת הזדמנות לקחת חלק בהובלת המאבק על חברה מכבדת, שוויונית וסובלנית יותר בירושלים, בפריפריות ובמדינה כולה. האתגרים במרחב הירושלמי גדולים ומגוונים, ואני מצפה כי אלו יהיו שנים משמעותיות מאד בהן נרחיב את היקפיי העשייה ומגוון השירותים שנותן הבית הפתוח, תוך חיזוק הקהילה, הנגשת הפעילויות לאוכלוסיות חדשות והעמקת העשייה עם שותפינו לדרך”.

מינויו של ארז מהווה פריצת דרך. זוהי פעם הראשונה בה טרנסג’נדר מחוץ לארון יכהן כמנכ”ל בשכר של ארגון בישראל. בינואר הקרוב יעבור ארז, שנולד בקיבוץ עין דור וגדל בקיבוץ כפר מנחם, המשתייכים לתנועת השומר הצעיר, מהמגורים בתל אביב לאתגרים ומורכבויות של ירושלים – בשנה מיוחדת, של חגיגות 70 למדינה ושל בחירות מוניציפליות.

“אנחנו גאים מאד בבחירה בעופר”, מסר יו”ר הבית הפתוח, ערן גלובוס, “לבד מאופיו וכישרונו הרב, מסלול חיו הייחודי מוכיח שהוא האיש הנכון למשימה – ושהוא יסתער על האתגרים הרבים העומדים בפני הקהילה, הסובלת עדיין מאלימות ומאפלייה – כפי שעשה עד כה. אנו בטוחים שצוות ומתנדבי הבית בראשות עופר יצעידו את הבית הפתוח ואת הקהילה קדימה”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

ארז יחליף בתפקיד את שרה קלה-מאיר, המנכ”לית היוצאת. כדברי גלובוס: “בשלוש השנים האחרונות שרה ניווטה את הבית בהצלחה יוצאת דופן. היא הנהיגה את הקהילה בתקופה הקשה ביותר בתולדותיה, לאחר הרצח של שירה בנקי ז”ל במצעד בירושלים בקיץ 2015. בתקופתה הבית גדל, הרחיב את מגוון שירותיו ורקם שיתופי פעולה עם שותפים מגוונים ממגזרים שונים בחברה הישראלית ובעיר ירושלים. אנחנו מודים לה על כהונתה רבת ההישגים, שקצרה היריעה מלמנות, ומאחלים לה בהצלחה בתפקידה הבא”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן