fbpx

סרי לנקה: אמנסטי משיקה קומיקס למאבק באפלייה נגד הקהילה הגאה

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל הוציא לאר קומיקס המבוסס על סיפורים אמיתיים שמתארים אלימות, בריונות והטרדה משטרתית נגד להט"בים בסרי לנקה | "יש ליצור סביבה בטוחה יותר לאנשים להט"בים לפני שהמצב בסרי לנקה יתדרדר"
spectrum

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בחר לפנות לציבור ולשלטונות בסרי לנקה בדרך מקורית וייחודית, ולהזכיר להם את מחוייבותם החוקית לשמירה על זכויותיהם של חברי הקהילה הלהט”בית במדינה.

במהלך כנס קומיק-קון שנערך בסרי לנקה, השיקה אמנסטי אינטרנשיונל קומיקס חדש בשם “ספקטרום”, בו היא קוראת לרשויות באי לחדול מיידית מהאפלייה נגד הקהילה הגאה.

הקומיקס מבוסס על סיפורים אמיתיים שמתארים אלימות בחיי היום-יום, בריונות במקום העבודה והטרדה משטרתית, שנשאבו מראיונות שערכה אמנסטי אינטרנשיונל עם להט”בים בסרי לנקה.

הקומיקס מציג סיפורים של ארבע דמויות להט”ביות, המתארים את החוויות היומיומיות ואת האפלייה וההטרדה עימן מתמודדים ומתמודדות חברות וחברי הקהילה הגאה בסרי לנקה – מורה גאה שמפוטר מעבודתו בשל נטיתו המינית והעובדה שהוא פועל להנגשת מידע על מין בטוח, עובד טרנסג’נדר שמתנכלים לו במקום העבודה בשל זהותו המגדרית, צעירה לסבית שסובלת מאיומים וקבוצת נשים טרנסיות שנעצרות ונכלאות ללא שום סיבה.

כל סיפור מסתיים בהצגה של החוק המקומי והבינלאומי שעוסק במצב המדובר, ומזכיר את מחוייבותם של תושבי סרי לנקה ושל הרשויות לכבד את אותם חוקים.




מתוך הקומיקס SPECTRUM

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

“אין כל מקום בעולם בימינו לרדיפה ולאפלייה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית”, אמר ריהאב מהאמור, עוזר מחקר באמנסטי אינטרנשיונל, “ועדיין בני אדם מהקהילה הגאה בסרי לנקה נאלצים ונאלצות להתמודד עם אפלייה, התעללות וחוסר מוחלט בהגנה רק בשל הנטייה המינית, הזהות המגדרית, או ההנחות של הסביבה בעניינים אלה, זאת מכיוון שסרי לנקה לא התקדמה לקראת ביטול החוקים המאפשרים אפליה זו. יש ליצור סביבה בטוחה יותר לאנשים להט”בים לפני שהמצב בסרי לנקה יתדרדר. יש לבטל את החוקים המונעים זאת ולקיים ללא דיחוי הגנות המסייעות לקיים את זכויותיהם של הלהט”בים”.

הפגיעה בקהילה הגאה בסרי לנקה מתאפשרת בהתבסס על חוק העונשין מימי הכיבוש הבריטי משנת 1883, שבו סעיפים 365 ו-365א’ אוסרים על “יחסי מין שלא כדרך הטבע”. אף על פי שהחוק אינו מפרט באופן ספציפי במה מדובר, החוקים הקולוניאליים הללו, בני יותר מ-136 שנה, משמשים לרדיפה של חברות וחברי הקהילה הגאה בסרי לנקה עד היום. בנוסף, סעיף 399 לחוק העונשין אוסר על “רמייה באמצעות התחזות”. חוק זה משמש לעתים קרובות נגד אנשים טרנסג’נדרים, כדי לטעון שהם “מעמידים פנים” שהם מגדר אחר.

סעיף 12 בחוקה של סרי לנקה מגן על הזכות הבסיסית לשוויון. בשנת 2014 אישרה סרי לנקה כי סעיף 12 אוסר על אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. עם זאת, לעיתים רחוקות נשמרת זכות זו במקרה שמדובר בלהט”בים והם ממשיכים להיות מוטרדים על בסיס זהותם המגדרית האמיתית או הנתפסת ו / או נטייתם המינית. בנובמבר 2017, הצהירה סרי לנקה כי המדינה “נמצאת בתהליך של נקיטת אמצעים להבטחת הזכות לאי-אפליה, בין היתר על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית” והתחייבה לרפורמה בחוק העונשין. אולם עד כה לא ננקטו צעדים לקראת רפורמה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן