fbpx

סרטון הסקס שמסעיר את מלזיה – רומן אמיתי או ניסיון לחיסול פוליטי?

חבר הפרלמנט המלזי שהוצא מהארון לאחר פרסום סרטון סקס בו הוא מופיע, טוען כי הגבר השני בסרטון הוא שר בכיר בממשלה, שפיתה אותו להגיע למלון | במקביל הוא פונה לראש הממשלה ומבקש: "הפכו אותי לשעיר לעזאזל. נהג בי בהוגנות"
חזיקעזיז
חזיק עזיז | צילום: מתוך פייסבוק

בחודשים האחרונים עוסקת מלזיה בפרשת הוצאתו מהארון של העוזר הפרלמנטרי המלזי, חזיק עזיז, שמאיימת על מפלגתו של עזיז ועל הקואליציה כולה.

הפרשה נחשפה בתחילת חודש יוני השנה, עם הפצתו של סרטון באינטרנט בו נראו שני גברים שוכבים יחד במטה בבית מלון. מפיצי הסרטון טענו כי אחד הגברים בסרטון הוא חזיק עזיז. בהמשך נחשפו חלקים נוספים מהסרטון, בהם נראים אותם שני גברים כשהם מקיימים יחסי מין.

מפלגתו של עזיז, מפלגת ה-PKR, הכחישה את הטענה שעזיז הוא אחד הגברים בסרטון, אך מאוחר יותר הודה עזיז בעצמו כי הוא מופיע בסרטון, וטען כי הסרטון צולם בחדר מלון בחודש מאי ללא ידיעתו או הסכמתו.

בהודאתו חשף עזיז את שמו של הגבר השני שמופיע בסרטון, וטען כי מדובר במוחמד עזמין, שר הכלכלה של מלזיה וחבר בכיר במפלגת הקואליציה בה חבר עזיז. עזיז טען כי הקשר ביניהם החל לפני כשלוש שנים, במהלכו הזמין אותו השר שלוש פעמים למלונות שונים. עוד סיפר עזיז כי לאחר הפצת הסרטון הוא התבקש על ידי מזכירו של השר עזמין להכחיש את הקשר ביניהם.

עזמין מצידו הכחיש כל קשר לקלטת וטען כי הודאת השקר של עזיז נועדה לחסל אותו פוליטית. “אני מכחיש בתוקף את העלילה האכזרית הזאת עלי”, אמר השר עזמין, “אין זו אלא מזימה מעורפלת להתנקש במוניטין שצברתי בניסיון להרוס את הקריירה הפוליטית שלי”.

מכחיש כל קשר. השר עזמין | צילום: china press

הפכתי לשעיר לעזאזל

כחודש לאחר פרסום המקרה, פרסם עזיז סרטון בפייסבוק, בו פנה לראש ממשלת מלזיה, מוחמד מאהאטהיר, וביקש ממנו לטפל במקרה בצורה הוגנת.

“הסרטון החושפני שהופץ היה אקט של בגידה”, אמר עזיז בסרטון שצילם, “ואני הפכתי לשעיר לעזאזל. אני מקווה שד”ר מאהאטהיר, ינהג בהוגנות בנושא הזה, מכיוון שאני ומשפחתי איננו עשירים, ויהיה לנו קשה להתמודד עם העתיד לבוא”.

בהמשך הסביר עזיז כי הסרטון שהופץ קטע את הקריירה הפוליטית שלו. “אני צריך לשכוח מהרצון להיות פוליטיקאי”, אמר, “הקהילה המוסלמית-מאלזית אינה יכולה לקבל סוג כזה של התנהגות. אבל בדבר אחד אני מודה, עשיתי את זה. זו הייתה טעות, והדבר הנכון לעשות הוא להתוודות”. עזיז הוסיף ואמר כי החדשות השפיעו מאד גם על בני משפחתו. “המשפחה שלי מאוד עצובה כי המשפחה שלי מאוד שמרנית”, הסביר, “והם רוצים לדאוג לשמה הטוב של המשפחה”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

עזיז הוסיף וסיפר כי בעקבות הפרסום הוא פרנואידי וחושש מאד לחייו, וסיפר כי זרק את הטלפון הסלולרי שלו מחשש שיצליחו לאתר את מיקומו.

משחק חולני של פוליטיקאים

חברי המפלגות השונות מתייחסים לסרטון ברצינות לא רק בשל הענין הרכילותי שבו, אלא בעיקר בשל העובדה שהומוסקסואליות היא עבירה במלזיה, שהעונש עליה הוא 20 שנות מאסר. גורמי אופוזיציה משתמשים בפרשה על מנת לנגח את מפלגתו של עזיז ואף דרשו לקיים חקירה מקיפה על מנת לבדוק חשדות לשחיתות מוסרית.

בתחילת חודש יולי פוטר עזיז ממפלגת PKR בה הוא חבר. במפלגה נמנעו מלהתייחס למקרה הקלטת והסבירו כי ההחלטה על הפיטורים התקבלה פה אחד לאחר שעזיז האשים את המפלגה בשחיתות מבלי שסיפק הוכחות לכך.

לדבריו של הפעיל הלהט”בי נומן אפיפי, הפוליטיקאים משתמשים בסרטון כדי לשחק “משחק חולני”.

“יש חיים אמיתיים של גברים ונשים, שנשללת מהם הזכות הבסיסית לשוויון וכבוד, רק בגלל הזהות המינית או המגדרית שלהם”, הסביר אפיפי, “ואז מגיעים הפוליטיקאים האלה ומצמצמים את הסיפורים הקולקטיבים שלנו לדרמה של שחיתות. זה מעליב לראות שערוריות מין הומוסקסואליות נקשרות לשחיתות, כאילו אם אתה פוליטיקאי פגום, אז אתה חייב להיות “סוטה מינית” איכשהו”.

הומסקסואליות היא בלתי חוקית במלזיה בכפוף לחוק הבריטי שנותר במדינה מתקופת הקולוניאליזם. העונש על הומוסקסואליות  הוא 20 שנות מאסר ו/או מלקות. גם האווירה ברחוב המלזי אינה סובלנית כלפי להט”בים, ורבים מהלהט”בים במדינה מתמודדים עם אלימות. בחודש דצמבר שעבר הוכו שני גברים ברחוב, לכאורה בגלל שקיימו יחסי מין. באוגוסט 2018 אישה טרנסית הגיעה לבית החולים עם צלעות שבורות ופגיעות ראש לאחר שהותקפה. בחודש יוני 2017, נער מת לאחר שהוכה, נשרף, ונאנס בהתקפה הומופובית לכאורה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן