fbpx

סקר של האגודה למען הלהט”ב בדק: למי מצביעה הקהילה הגאה?

על פי סקר שערכה האגודה למען הלהט"ב בקרב 550 נשאלים להט"בים מרחבי הארץ, מפלגת כחול לבן זוכה לתמיכה של 31%, העבודה 24%, מרצ 23% והליכוד 6% | 55% רואים בייצוג להט"בי כלשהו תנאי להצבעה
סקר2019

סקר עומק ראשון מסוגו בקהילה הלהט”בית שיזמה וביצעה האגודה למען הלהט”ב, בוחן את עמדותיו הפוליטיות של הציבור הלהט”בי לאחר שנה של מאבק לשוויון ושיאו בשביתה הלהט”בית הראשונה בעולם והפגנת 100 אלף בכיכר רבין.

בסקר שערכה האגודה למען הלהט”ב השתתפו 550 נשאלים מכל רחבי הארץ, המשקפים את התפלגות האוכלוסייה הלהט”בית.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, הצבעת הקהילה הלהט”בית הייתה מתפלגת כך: כחול לבן 31%, העבודה 24%, מרצ 23%, הליכוד 6%, זהות 4.5%, גשר 4.5%, חד”ש תע”ל 3%, כולנו 1.6%, הימין החדש 1%.

מפלגות ישראל ביתנו והמפלגות הדתיות קיבלו בסקר של האגודה למען הלהט”ב פחות מאחוז.

הסקר ביקש להשוות את התוצאות לנתוני ההצבעה של הקהילה בבחירות 2015. על פי תוצאות הסקר, התפלגות הקולות הגאים בבחירות 2015 הייתה: המחנה הציוני 31%, מרצ 30%, יש עתיד 10%, הליכוד 9%, כולנו 4%, הבית היהודי 2%, הרשימה המשותפת 2%, ישראל ביתנו 1.2%, מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה 1.8%.  7.8% מהנסקרים סרבו להשיב.

ייצוג להט”בי כתנאי להצבעה

89% מחברות וחברי הקהילה הביעו כוונה בטוחה להצביע בבחירות ו-5% מעריכים שיצביעו. רק 6.3% לא בטוחים שיצביעו או החליטו שלא להצביע.

ומהם השיקולים להצבעה? 70% מהנשאלים הצהירו כי לא יצביעו למפלגה שאינה פועלת לקידום שוויון זכויות לקהילה לעומת 28% שהצהירו כי קידום שוויון הוא נושא חשוב אך אינו מכריע את הצבעתם בבחירות ורק 2% בלבד הצהירו כי הנושא אינו חשוב להם כלל.

לעומת זאת בשאלת הייצוג הלהט”בי בכנסת הקהילה מעט יותר חלוקה בדעתה. 38% מעדיפים עשייה למען הקהילה על פני ייצוג להט”בי לעומת 55% שרואים בייצוג להט”בי כלשהו תנאי להצבעה. 22% מתוכם הצהירו כי לא יצביעו לרשימה שבה לא תוצב מועמדות ריאלית מטעם הקהילה.

שאלה נוספת שבדק הסקר היא מידת המעורבות החברתית והקהילתית. על פי תוצאות הסקר, המעידות מעט על אופי הנסקרים, חברות וחברי הקהילה מגלים מעורבות חברתית גבוהה, עם 33% מהנשאלים שאמרו כי הם משתתפים בהפגנות, 28% מגיעים מדי פעם לפעילות חברתית או פוליטית ו-25% מהנשאלים לוקחים חלק באיזושהי פעילות של אחד מארגוני הקהילה הלהט”בית. 31% מהנשאלים אמרו כי אינם פעילים בשום מסגרת חברתית או קהילתית.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

“חצי מיליון מצביעות ומצביעים הם כוח אלקטורלי ראשון במעלה”, אמר אוהד חזקי מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, “אין פלא שכמעט כל ראשי המפלגות ביקשו להיפגש עם נציגי מטה הבחירות של הקהילה הלהט”בית, גם מפלגות שבאופן מסורתי אינן פועלות לקידום שוויון זכויות, גם מפלגות שיש בינן לבינינו מחלוקות מהותיות ולעתים ניגודי עניינים. חברות וחברי הקהילה מצביעים כמו כל אזרחי ישראל מתוך שורה ארוכה של שיקולים, ביטחוניים, כלכליים, אזרחיים. אנחנו כאן כדי לעודד אותם להצביע לפי השיקול הלהט”בי. אלה החיים עצמם. השאלה אם נוכל להקים משפחה, להסתובב בבטחה במרחב הציבורי, לזכות להגנה מפני אפליה והדרה, היא שאלה שחשוב שכל אחת וכל אחד יישאל את עצמו לפני שמתקבלת ההחלטה הסופית. וגם ראשי המפלגות צריכים לזכור שהקולות שלנו הם קולות לשוויון. לא נסתפק בהבטחות שלפני בחירות. הפעם אנחנו דורשות ודורשים שתבחרו בשוויון שלנו”.


בסקר שערכה האגודה למען הלהט”ב השתתפו 550 נשאלים מכל רחבי הארץ, המשקפים את התפלגות האוכלוסייה הלהט”בית.

חתך גילאי: 18-35 – 42% | 35-50 – 36% | 50+ – 22%

חתך מגדרי:  נשים (כולל ג’נדרקוויר וטרנסיות): 49.4% | גברים (כולל טרנסים): 49.2% | ג’נדר קוויר: 1.2% | ייצוג הקהילה הטרנסית – 4.9%

חתך גאוגרפי: באר שבע והדרום: 9.3% | חיפה והצפון: 21.1% | ירושלים ויו”ש: 9.6% | השרון, השפלה וגוש דן: 22.3% | תל אביב: 37.6%

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. מוטי הגב

    סופ סופ גיליתי כמה דפוקים יש בקהילה…..6 אחוז …ממש לא נורא ביחס לכלל הציבור

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן