fbpx

סיעת המחנה הציוני הכינה חבילה של 24 הצעות חוק העוסקות בזכויות הקהילה הגאה

סיעת המחנה הציוני הפכה את מסמך הדרישות של מחאת הלהט"ב לחוברת חוקים הדואגים לכל זכויות הקהילה הגאה | החוברת תחולק לחברי הכנסת וראש הממשלה בדיון המיוחד שיתקיים הערב בכנסת
אביגבאי
צילום: צילום מסך פייסבוק

חברי הכנסת של סיעת המחנה הציוני החליטו לקחת את מסמך הדרישות של הקהילה הגאה ולהפוך אותו לחקיקה.
במהלך מתוזמן, הכינו חברי הכנסת 24 הצעות חוק המתייחסות לכל הדרישות שהוצגו לממשלה במהלך מחאת השוויון. במחנה הציוני מסבירים כי המטרה היא להעניק לחברי הקואליציה את החוקים, כדי שהם יעבירו אותם בתמיכת האופוזיציה.

חבילת הצעות החוק של המחנה הציוני כוללת הצעת חוק בנושא הפונדקאות, הצעת חוק המבקשת לאפשר לכל תא משפחתי, כולל הורים יחידנים, להיכלל בחוק האימוץ כך שיהיה להם מעמד שווה בזכות לאמץ, הצעה המבקשת להכיר בנישואים אזרחיים, הצעה המבקשת להכניס לתוכנית הלימודים של משרד החינוך את ערך השוויון להכרה באוכלוסיה הלהט”בית, ולהחמיר בחוק את הענישה בשל פשע שנאה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרי, ואפילו הצעה המבקשת לעגן את השוויון של הקהילה הלהט”בית בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולתקן את איסור הפליה על רקע זהות מגדרית כך שהחוק ייתן מענה לטרנסג’נדרים.

חבילת ההצעות המלאה תחולק הערב לכל חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה במהלך הדיון המיוחד שייערך היום אחר הצהרים בכנסת, במהלכו צפוי ראש הממשלה להגיב לטענות שיעלו נגדו באופוזיציה בנושא אפליית הקהילה הגאה.

לחצו כאן לצפיה בחוברת המלאה המפרטת את כל הצעות החוק.

כמעט כל חברי הכנסת של המחנה הציוני חתומים על ההצעות החוק, בהם חברי הכנסת יואל חסון, איציק שמולי, מרב מיכאלי, יעל כהן פארן, מיכל בירן, מרב מיכאלי, ציפי לבני, שלי יחימוביץ’, סתיו שפיר, קסניה סבטלובה, מיקי רוזנטל, איילת נחמיאס ורבין, יוסי יונה, לאה פדידה, עמיר פרץ, איל בן ראובן, נחמן שי, חיליק בר, רויטל סויד ואיתן כבל.

“במחנה הציוני גאים בקהילה הגאה ושמחים להיות שותפים במאבקה לשוויון זכויות”, אמר ח”כ יואל חסון, מיוזמי המהלך, “חבילת החקיקה שעמלנו עליה, היא התכנית המקיפה והמפורטת ביותר שאי פעם הוצגה על ידי סיעה בכנסת בנושא זכויות להט”ב. בישראל 2018 מגיע לכל לסבית, הומו, ביסקסואל, טרנס או טרנסית – ולמשפחותיהם – להרגיש בטוחים, רצויים ושווים בכל מקום בארץ”.

ראש האופוזיציה ח”כ לבני ציינה כי “מול ההפקרות, מול דברי הבלע וההסתה נגד קהילת הלהט”ב יש תשובה אחת: שוויון בחקיקה. התיקון האמיתי חייב להתבטא בחקיקה ובשינוי חברתי ופוליטי עמוק”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי הוסיף: “אנחנו מאמינים שכל בני האדם שווים, וכל האהבות שוות והגיע הזמן שגם החוק במדינת ישראל יכיר בכך”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן